Hest

  Katt

  Fugl

  Ulv





FORSIDEN

 

 

Du kan betale med VISA på Canis.no

Du kan betale med MasterCard på Canis.no

 

 

Besøkende: 1255

Innlogget: 5

DAGENS PRODUKT

Bestill "dagens produkt" og få 500 ekstra bonuspoeng!

Alac sporline plastbelagt, 15 m

NOK 227,-
GRATIS FRAKT
Hvis du bestiller for over kr. 1000,- blir varene sendt portofritt!
MERKEVARER
Ruffwear
Kong Squirt
Optima Canis
Baggen GG
Dyon Flexi
Nina Ottosson Obtrack
Back on Track Hurtta
Visiglo Provit
Canny Collar Gappay
Bio Bag Fatboy
FURminator Jokke
Trixie Non-stop dogwear
Oster® Pro Karlie
Acme Kickbike
Hills Herkules
Bia Bädden Ferplast
ROK™ Straps Ruff Rider
Puppia United Pets
Belcando Dr.Baddaky
Hyper Pet VGWBälte®
FitPAWS® Dogman
BESTSELGERE
HUNDEBØKER

100% positiv problemløsning
100% positiv problemløsning

NOK 314,-


100% positiv hverdagslydighet
100% positiv hverdagslydighet

NOK 289,-


Valpesosialisering
Valpesosialisering

NOK 159,-


KONG Puppy, Small
KONG Puppy, Small

NOK 69,-


Vet-Bed, brun, grå og rosa
Vet-Bed, brun, grå og rosa

NOK 0,-


KONG Flyer frisbee
KONG Flyer frisbee

NOK 109,-


Klotang, liten
Klotang, liten

NOK 98,-

Noe som irriterer meg!

Start ny diskusjon
Gå til side 1 2 3 4 Neste
Svar på denne tråden Canis diskusjonsforum -> Luftegården
Forfatter
Innlegg
RRene
Superhund 19

avatar_RRene
Bonuspoeng:
314686
Innlegg: 17436
Offline
Postet: Fredag 15. Jun 2012, 18:51
(Red: Fri 15. Jun 2012, 18:53)
Støtende innlegg? Gulltråd?
Siter

Mente spørsmålet mitt ærlig jeg...for det føres ut som om det er et stort problem for deg, og problemer er till for å løses.

Og...SIDEN du er så mye flinkere enn de er, hva gjør du med det?



Til toppen Send PM Andre innlegg av RRene Liker
pokoli
Superhund 5

avatar_pokoli

Rase:
Cocker spaniel
Bonuspoeng:
124574
Innlegg: 7461
Offline
Postet: Fredag 15. Jun 2012, 18:55
(Red: Fri 15. Jun 2012, 18:56)
Støtende innlegg? Gulltråd?
Siter

GoldenTheo:

Nå skal jeg ta for meg ett godt eksempel:

Du har en hund som konstant drar i båndet. Han drar mot alt og alle hele tiden og er ofte ute etter bråk.  For at hunden skal gå fint, holder du en godbit rett frem for nesa på hunden, uansett hvor du går. Dette er fordi at hunden skal få fint, du belønner ikke, du bare lokker.

 

Jeg synes også at det finnes mer effektive metoder, det kan jeg være enig med. Men som kriseløsning er det jo ikke galt. Og jeg vil nok også tro at man trenger mer trening enn bare lokking for å komme noen vei med slike problemer. Men uansett så skader det jo ingen, så jeg sliter med å forstå at det irriterer.



Til toppen Send PM Se profil Andre innlegg av pokoli Liker
kaffedyr
Superhund 6

avatar_kaffedyr

Raser:
Shetland sheepdog
Blandingshund
Bonuspoeng:
131832
Innlegg: 4420
Online
Postet: Fredag 15. Jun 2012, 18:57 Støtende innlegg? Gulltråd?
Siter

Sånn i tilfelle det faktisk må til.. Så kan jeg jo påpeke at også mine spørsmål, alle sammen, er helt seriøst ment. så jeg lurer nå enda jeg, siden svar har uteblitt.



Til toppen Send PM Se profil Andre innlegg av kaffedyr Liker
GoldenTheo
Eliteklasse

avatar_GoldenTheo

Rase:
Golden retriever
Bonuspoeng:
6379
Innlegg: 120
Offline
Postet: Fredag 15. Jun 2012, 19:08 Støtende innlegg? Gulltråd?
Siter

Jeg har akkurat hatt samme problem selv med min hund. Han dro mot alt og alle de første treningene. Når han dro mot andre hunder, sa jeg "nei", tok jeg en volte mot venstre, stoppet opp og sa gå fint før jeg gikk videre. Dette har fungert veldig greit for oss. Nå går han kjempe flott på treningene og drar ikke lenger.

Når han bjeffet, fikk jeg ut av "flokken" og lot han ikke se på eller fokusere på andre hunder. Gikk rett frem, der det var ganske folketomt og stod der i ca. 2 minutt. Som en slags time-out. Dette har også fungert veldig greit. Han bjeffer svært sjeldent. Så jeg har fint greid å oppnå samme resultat som "godbitmaskinene", uten hjelp av godbiter. Jeg roser hunden med stemmen og klapper han. Jeg synes ikke noe om at hunden hele tiden skal få godbiter når han er flink.

Jeg irriterer meg ikke stort over at folk hele tiden gir hundene sine godbiter, tenker faktisk ganske sjeldent på det, bortsett fra når jeg ser det. Jeg har heller ALDRI sagt at jeg er bedre en de, men ville bare løst problemet på en annen måte. Jeg har mine problemer med min hund, slik som mange andre har, men jeg har funnet min petode for å løse problemet.

Selvføleglig belønner jeg hunden min når han er flink, men bruker roser mye med stemmen. Jeg bruker også leke, godbiter og klapper ham. Jeg sikter absolutt ikke til disse menneskene som lokker og gir godbit i noen sammenhenger, men som er en evig godbitmaskin.

Det er ikke sikkert min metode fungerer på de hundene som oppfører seg slik, men det har funget for oss UTEN hjelp av å konstant gi hunden godbit.



Til toppen Send PM Se profil Andre innlegg av GoldenTheo Liker
RRene
Superhund 19

avatar_RRene
Bonuspoeng:
314686
Innlegg: 17436
Offline
Postet: Fredag 15. Jun 2012, 19:10 Støtende innlegg? Gulltråd?
Siter

GoldenTheo:

Det er ikke sikkert min metode fungerer på de hundene som oppfører seg slik, men det har funget for oss UTEN hjelp av å konstant gi hunden godbit.

Så hvorfor irriterer du deg i stedet for å hjelpe dem?



I like 3 brukere liker dette innlegget.
Til toppen Send PM Andre innlegg av RRene Liker
Jerko
Superhund 7

avatar_Jerko

Raser:
Kleiner münsterländer
Blandingshund
Bonuspoeng:
165603
Innlegg: 9732
Offline
Postet: Fredag 15. Jun 2012, 19:14 Støtende innlegg? Gulltråd?
Siter

GoldenTheo:

Nå skal jeg ta for meg ett godt eksempel:

Du har en hund som konstant drar i båndet. Han drar mot alt og alle hele tiden og er ofte ute etter bråk.  For at hunden skal gå fint, holder du en godbit rett frem for nesa på hunden, uansett hvor du går. Dette er fordi at hunden skal få fint, du belønner ikke, du bare lokker.

 

Lokker den til å dra i båndet?



I like 1 bruker liker dette innlegget.
Til toppen Send PM Andre innlegg av Jerko Liker
GoldenTheo
Eliteklasse

avatar_GoldenTheo

Rase:
Golden retriever
Bonuspoeng:
6379
Innlegg: 120
Offline
Postet: Fredag 15. Jun 2012, 19:15 Støtende innlegg? Gulltråd?
Siter

Jeg har ikke lyst til å gå å fortelle folk hvordan de skal gjøre ting.



Til toppen Send PM Se profil Andre innlegg av GoldenTheo Liker
RRene
Superhund 19

avatar_RRene
Bonuspoeng:
314686
Innlegg: 17436
Offline
Postet: Fredag 15. Jun 2012, 19:17 Støtende innlegg? Gulltråd?
Siter

GoldenTheo:

Jeg har ikke lyst til å gå å fortelle folk hvordan de skal gjøre ting.

Bare klage andre steder?



I like 2 brukere liker dette innlegget.
Til toppen Send PM Andre innlegg av RRene Liker
GoldenTheo
Eliteklasse

avatar_GoldenTheo

Rase:
Golden retriever
Bonuspoeng:
6379
Innlegg: 120
Offline
Postet: Fredag 15. Jun 2012, 19:19 Støtende innlegg? Gulltråd?
Siter

Ja, foretrekker det sånn



Til toppen Send PM Se profil Andre innlegg av GoldenTheo Liker
FranskDogge
Trippelchampion

avatar_FranskDogge

Rase:
Dogo Canario
Bonuspoeng:
55526
Innlegg: 3164
Offline
Postet: Fredag 15. Jun 2012, 19:24 Støtende innlegg? Gulltråd?
Siter

GoldenTheo:

Jeg har akkurat hatt samme problem selv med min hund. Han dro mot alt og alle de første treningene. Når han dro mot andre hunder, sa jeg "nei", tok jeg en volte mot venstre, stoppet opp og sa gå fint før jeg gikk videre. Dette har fungert veldig greit for oss. Nå går han kjempe flott på treningene og drar ikke lenger.

Når han bjeffet, fikk jeg ut av "flokken" og lot han ikke se på eller fokusere på andre hunder. Gikk rett frem, der det var ganske folketomt og stod der i ca. 2 minutt. Som en slags time-out. Dette har også fungert veldig greit. Han bjeffer svært sjeldent. Så jeg har fint greid å oppnå samme resultat som "godbitmaskinene", uten hjelp av godbiter. Jeg roser hunden med stemmen og klapper han. Jeg synes ikke noe om at hunden hele tiden skal få godbiter når han er flink.

Jeg irriterer meg ikke stort over at folk hele tiden gir hundene sine godbiter, tenker faktisk ganske sjeldent på det, bortsett fra når jeg ser det. Jeg har heller ALDRI sagt at jeg er bedre en de, men ville bare løst problemet på en annen måte. Jeg har mine problemer med min hund, slik som mange andre har, men jeg har funnet min petode for å løse problemet.

Selvføleglig belønner jeg hunden min når han er flink, men bruker roser mye med stemmen. Jeg bruker også leke, godbiter og klapper ham. Jeg sikter absolutt ikke til disse menneskene som lokker og gir godbit i noen sammenhenger, men som er en evig godbitmaskin.

Det er ikke sikkert min metode fungerer på de hundene som oppfører seg slik, men det har funget for oss UTEN hjelp av å konstant gi hunden godbit.

En volte er jo også lokking, om du ikke tvang han til deg så er det lokking. Men hunder forstår ikke setninger vi sier til dem. Eksempel at du sier til hunden at den skal gå pent så er det ikke sånn at den vet hva det betyr. Jeg kan ikke si til hundene mine at jeg blir borte idag og kommer hjem klokka 14:00 dagen etter.. og forvente at de forstår det. Så jeg tror det du gjør er mye av det samme som dem gjør. Du lokker hunden til deg og går en annen vei, mens de du snakker om lokker hunden til å holde fokus på føreren. De bruker sikkert bare godbit i treningen, og ikke hele tiden dem er med hunden.

Men selv om du sier til hunden din at den må gå på pent så forstår den ikke det, og det vet de som gir godbiter at å snakke med hunden å si den skal gjøre ting ikke nytter så lenge det ikke er en innlært kommando og det er vel å innlære kommando jeg tror dem gjør når de bruker godteri.



I like 2 brukere liker dette innlegget.
Til toppen Send PM Se profil Andre innlegg av FranskDogge Liker
GoldenTheo
Eliteklasse

avatar_GoldenTheo

Rase:
Golden retriever
Bonuspoeng:
6379
Innlegg: 120
Offline
Postet: Fredag 15. Jun 2012, 19:35 Støtende innlegg? Gulltråd?
Siter

Jeg lokker ikke hunden når jeg tar en volte, jeg fører han rundt. Hunden får ikke selv bestemme hvor han skal gå. Lokker du hunden din rundt da? Eller får han kanskje gå akkurat dit han vil?  Jeg veit like så godt som deg at hunder ikke snakker samme språk som oss, men jeg lærer jo hunden at gå fint betyr gå fint. Du må jo lære hunden å knytte ord til handling. Akkurat som å gå fint. Jeg vil ikke påstå at jeg gjør som dem.

Og hvorfor skal du alltid dra frem at jeg synes lokking er galt? For det har jeg aldri sagt. Fint om dukan gi ett eksempel på dette =) Skjønner heller ikke hvorfor du alltid skal støtte dem, for du har ikke sett i virkeligheten hva disse menneskene gjør, men det har jeg. Kanskje jeg fremstiller det feil eller gjør det vanskelig å forstå?

Ja, det er jo virkelig synd på disse menneskene som ikke får min hjelp og får prøve ut mine fantastiske metoder. De kommer jo aldri til å lykkes. Mine metoder er de eneste som fungerer, ikke bare for min hund, men for alle hunder. Det som jeg mener er riktig, alt annet er feil.

 



Til toppen Send PM Se profil Andre innlegg av GoldenTheo Liker
RRene
Superhund 19

avatar_RRene
Bonuspoeng:
314686
Innlegg: 17436
Offline
Postet: Fredag 15. Jun 2012, 19:36 Støtende innlegg? Gulltråd?
Siter

GoldenTheo:

Ja, foretrekker det sånn

Sjarmerende...



I like 1 bruker liker dette innlegget.
Til toppen Send PM Andre innlegg av RRene Liker
zombiecat
Trippelchampion

avatar_zombiecat

Rase:
Norsk lundehund
Bonuspoeng:
77282
Innlegg: 4246
Offline
Postet: Fredag 15. Jun 2012, 19:38 Støtende innlegg? Gulltråd?
Siter

Hvordan skal de lære bedre måter om ingen har lyst å fortelle dem om disse fantastiske måtene?



I like 1 bruker liker dette innlegget.
Til toppen Send PM Se profil Andre innlegg av zombiecat Liker
GoldenTheo
Eliteklasse

avatar_GoldenTheo

Rase:
Golden retriever
Bonuspoeng:
6379
Innlegg: 120
Offline
Postet: Fredag 15. Jun 2012, 19:43 Støtende innlegg? Gulltråd?
Siter

Hadde håpet at noen skjønte det jeg skrev var ironisk, men ser ikke sånn ut.



Til toppen Send PM Se profil Andre innlegg av GoldenTheo Liker
Tuvane
Trippelchampion

avatar_Tuvane

Rase:
Schäferhund
Bonuspoeng:
66138
Innlegg: 2270
Offline
Postet: Fredag 15. Jun 2012, 20:01 Støtende innlegg? Gulltråd?
Siter

Jeg roser hunden med stemmen og klapper han. Jeg synes ikke noe om at hunden hele tiden skal få godbiter når han er flink.

I den virkelige verdenen - ville du ha jobbet for en klapp på skulderen og litt ros av sjefen?

Verken hunder eller mennesker jobber gratis - du får betalt i kroner og øre, hunder får godbiter, lek, oppmerksomhet og kos. Men jeg skulle likt å ha se den som kun har trent hunden med hjelp av stemmen og klapping som har en like motivert hund som en som har trent med godbit og lek.



Til toppen Send PM Se profil Andre innlegg av Tuvane Liker
RRene
Superhund 19

avatar_RRene
Bonuspoeng:
314686
Innlegg: 17436
Offline
Postet: Fredag 15. Jun 2012, 20:06
(Red: Fri 15. Jun 2012, 20:09)
Støtende innlegg? Gulltråd?
Siter

GoldenTheo:

Hadde håpet at noen skjønte det jeg skrev var ironisk, men ser ikke sånn ut.

Ja ting pleier å bli kalt ironi her inne når det viser seg at ikke alle er enige.



I like 1 bruker liker dette innlegget.
Til toppen Send PM Andre innlegg av RRene Liker
FranskDogge
Trippelchampion

avatar_FranskDogge

Rase:
Dogo Canario
Bonuspoeng:
55526
Innlegg: 3164
Offline
Postet: Fredag 15. Jun 2012, 20:14 Støtende innlegg? Gulltråd?
Siter

GoldenTheo:

Jeg lokker ikke hunden når jeg tar en volte, jeg fører han rundt. Hunden får ikke selv bestemme hvor han skal gå. Lokker du hunden din rundt da? Eller får han kanskje gå akkurat dit han vil?  Jeg veit like så godt som deg at hunder ikke snakker samme språk som oss, men jeg lærer jo hunden at gå fint betyr gå fint. Du må jo lære hunden å knytte ord til handling. Akkurat som å gå fint. Jeg vil ikke påstå at jeg gjør som dem.

Og hvorfor skal du alltid dra frem at jeg synes lokking er galt? For det har jeg aldri sagt. Fint om dukan gi ett eksempel på dette =) Skjønner heller ikke hvorfor du alltid skal støtte dem, for du har ikke sett i virkeligheten hva disse menneskene gjør, men det har jeg. Kanskje jeg fremstiller det feil eller gjør det vanskelig å forstå?

Ja, det er jo virkelig synd på disse menneskene som ikke får min hjelp og får prøve ut mine fantastiske metoder. De kommer jo aldri til å lykkes. Mine metoder er de eneste som fungerer, ikke bare for min hund, men for alle hunder. Det som jeg mener er riktig, alt annet er feil.

 

Her er det hunden som bestemmer hvor vi skal gå. Jeg holder bare fast i kobbelet mens jeg ligger på magen og han drar meg rundt forbi. Jeg registrerte i starten av tråden at du kritiserte dem fordi dem lokket hundene med godteri. Jeg ser ikke noe galt i det. Nei, tar du en volte så lokker du hunden normalt sett, ellers kan du tvinge den, om ikke følger den deg frivillig. Det er ikke flere muligheter. Jeg synes det er greit å lokke hunden, om den ikke følger deg frivillig. Det er bedre enn å bare dra eller nappe den med seg. Jeg tror de du snakker om gjør det riktige, men jeg har ikke så god erfaring med hund i bånd fordi jeg ligger for det meste på magen mens hunden sleper meg rundt.



I like 1 bruker liker dette innlegget.
Til toppen Send PM Se profil Andre innlegg av FranskDogge Liker
pokoli
Superhund 5

avatar_pokoli

Rase:
Cocker spaniel
Bonuspoeng:
124574
Innlegg: 7461
Offline
Postet: Fredag 15. Jun 2012, 20:27 Støtende innlegg? Gulltråd?
Siter

Så fientlige svar det ble i denne tråden da...fra alle kanter. Jeg synes det er helt greit å lufte at noe irriterer. Man kan jo diskutere rundt det uten å bli sarkastisk og utrivelig.

Ellers så må jeg si at din metode Golden Theo, hadde ikke fungert på min hund. Da hadde hun bare blitt frustrert og stressa og dermed bjeffa og trekt mer.

Jeg brukte masse belønning til å trene gå fint i bånd. Jeg brukte ikke lokking, men jeg belønnet god adferd ofte og mye. Jeg valgte å sette ned vanskelighetsgraden ved å ha stor avstand og korte økter. Jeg brukte også klikker og trente masse kontakt i ulike situasjoner. Da selvfølgelig med mengder av godbiter.

Det er viktig å være åpen for ulike teknikker. Man må lære mest mulig variert, og sette sammen en trening som fungerer for nettopp det individet man har i andre enden av båndet. 

Hos oss gikk det tonnevis med godbiter og andre belønninger. Nå har jeg en hund som kan gå gatelangs i storby både med og uten bånd. Jeg trenger slett ikke ha med godbiter lengre, hun vet hva som forventes av henne, og hun følger meg. Av og til har jeg med godis likevel, for å forsterke. Men jeg er langt ifra avhengig.

Time out har jeg forsåvidt også brukt på sett og vis. Når noe skar seg i trening og det ble bjeffing eller trekking så brøt jeg av og ledet hunden rolig bort for å gi henne litt pause. Så sånn sett brukte jeg også elementer som likner din stil.

Tror det viktigste er at man klarer å vite når det passer å øse på med godis, og når det er andre ting som er viktigere. Ingen har den perfekte metode, man kan lære noe av de fleste. Man må finne det som fungerer for seg og sin hund. Alle andre får holde på som de vil (så sant de ikke driver mishandling).



I like 1 bruker liker dette innlegget.
Til toppen Send PM Se profil Andre innlegg av pokoli Liker
RRene
Superhund 19

avatar_RRene
Bonuspoeng:
314686
Innlegg: 17436
Offline
Postet: Fredag 15. Jun 2012, 20:31 Støtende innlegg? Gulltråd?
Siter

pokoli:Så fientlige svar det ble i denne tråden da...fra alle kanter.

Kanskje fordi det ikke var et spørsmål, og kanskje fordi folk er lei av folk som bare er interessert i å rakke ned på og sladre om andre i stedet for å tilby noe selv.  Kanskje...



I like 1 bruker liker dette innlegget.
Til toppen Send PM Andre innlegg av RRene Liker
pokoli
Superhund 5

avatar_pokoli

Rase:
Cocker spaniel
Bonuspoeng:
124574
Innlegg: 7461
Offline
Postet: Fredag 15. Jun 2012, 20:44 Støtende innlegg? Gulltråd?
Siter

RRene:

 

pokoli:Så fientlige svar det ble i denne tråden da...fra alle kanter.

 

Kanskje fordi det ikke var et spørsmål, og kanskje fordi folk er lei av folk som bare er interessert i å rakke ned på og sladre om andre i stedet for å tilby noe selv.  Kanskje...

Kanskje, det er jo en utrivelig ting å gjøre, kan ikke nekte for det. Men man kan jo velge å forklare det, eller bare overse tråden :) Selv om det starter som klaging så kan man fortsatt få nyttig informasjon ut i tråden tenker jeg. Men ikke om stemninga blir slik at alle ruller seg inn med piggene ute :)



Til toppen Send PM Se profil Andre innlegg av pokoli Liker
Havanaislove
Trippelchampion

avatar_Havanaislove

Rase:
Bichon havanais
Bonuspoeng:
54771
Innlegg: 3459
Online
Postet: Fredag 15. Jun 2012, 20:47 Støtende innlegg? Gulltråd?
Siter

Måtte jo være noen som reagerer på positive forsterkninger med belønning av godbit også, i og med at det er en del som heller tyr til fysisk straff i trening.



Til toppen Send PM Se profil Andre innlegg av Havanaislove Liker
RRene
Superhund 19

avatar_RRene
Bonuspoeng:
314686
Innlegg: 17436
Offline
Postet: Fredag 15. Jun 2012, 20:48 Støtende innlegg? Gulltråd?
Siter

Havanaislove:

Måtte jo være noen som reagerer på positive forsterkninger med belønning av godbit også, i og med at det er en del som heller tyr til fysisk straff i trening.

Spydigheter, kritikk og arroganse er vel ganske likeverdig uansett om det blir presentert i positivistisk eller negativistisk ånd.



Til toppen Send PM Andre innlegg av RRene Liker
FranskDogge
Trippelchampion

avatar_FranskDogge

Rase:
Dogo Canario
Bonuspoeng:
55526
Innlegg: 3164
Offline
Postet: Fredag 15. Jun 2012, 20:50 Støtende innlegg? Gulltråd?
Siter

Pokoli: Fra alle kanter? Mener du svarene mine også er negative da? Jeg har jo for det meste spurt. TS var imot å belønne for alt hunden gjorde riktig (sånn jeg har lest det), og imot å bruke godteri som lokking. Er det ikke lurt å forklare i tråden hvorfor den er imot det da, og hva den bruker istedenfor?

Jeg har sett mye at folk kritiserer straff og harde metoder, men å mene det er galt å belønne alt hunden gjør riktig skjønner jeg ikke. Hvis svarene i tråden er negative, der vi lurer på hva TS bruker istedenfor i disse situasjonene så lurer jeg på hvilke svar som hadde vært positive? Vi har nå fått svar på TS gjorde i situajonene, etter at de andre i tråden spurte flere ganger. Jeg synes det TS gjør og det de gjør de som belønner, er noe av det samme. Handlingen virker nesten identisk, det eneste jeg ser forskjellig er bruk av godtbit som lokking, og bruk av ingenting som lokking, mer stemmelokking.. Så det er jo ikke rart folk i tråden begynte å lure, når det var forklart som det var, men tror de fleste forstår nå hva TS mener, og at det er noe av det samme som belønnerne gjør.



Til toppen Send PM Se profil Andre innlegg av FranskDogge Liker
RRene
Superhund 19

avatar_RRene
Bonuspoeng:
314686
Innlegg: 17436
Offline
Postet: Fredag 15. Jun 2012, 20:52 Støtende innlegg? Gulltråd?
Siter

pokoli:

RRene:
 
pokoli:Så fientlige svar det ble i denne tråden da...fra alle kanter.
 
Kanskje fordi det ikke var et spørsmål, og kanskje fordi folk er lei av folk som bare er interessert i å rakke ned på og sladre om andre i stedet for å tilby noe selv.  Kanskje...
Kanskje, det er jo en utrivelig ting å gjøre, kan ikke nekte for det. Men man kan jo velge å forklare det, eller bare overse tråden :) Selv om det starter som klaging så kan man fortsatt få nyttig informasjon ut i tråden tenker jeg. Men ikke om stemninga blir slik at alle ruller seg inn med piggene ute :)

Mulig det er på tide at jeg, i hvertfall, ignorerer alt Blunke



Til toppen Send PM Andre innlegg av RRene Liker
GoldenTheo
Eliteklasse

avatar_GoldenTheo

Rase:
Golden retriever
Bonuspoeng:
6379
Innlegg: 120
Offline
Postet: Fredag 15. Jun 2012, 21:09 Støtende innlegg? Gulltråd?
Siter

Man må vist gjenta seg selv mange ganger. Jeg har ALDRI rakket direkte ned på verken mennesker eller treningsmetoder. Jeg bruker jo selv lokking og gir hunden min godbiter, men alt i begrensninger. Jeg sitter ikke å putter noe i kjeften på hunden min, kun fordi at hunden skal oppføre seg- Det er ikke snakk om belønning, men bestikking!

Det må være lov til å utrykke meningene sine, uten at folk skal komme med spydige kommentarer, komme med mange falske påstander og vende og vri på alt man skriver!

Jeg har absolutt ikke rakket ned på noen trenignsmetode. Om dere kanskje hadde lest ordentlig og ikke missoppfattet alt, hadde dere kanskje fått med dere at jeg verken straffer hunden min fysisk eller rakker ned på treningsmetoder. Jeg har ingen problem med å innrømme at jeg både lokker og gir hunden godbiter, men ville ikke gjort det i den sammenhengen jeg forklarer. Ble utrolig mye unødvendig diskusjon og kommentarer synes jeg og ikek minst så voldsomt sinte noen skulle bli FORDI jeg synes det var feil å gi hunden godbit i en hver situasjon.

Herregud



Til toppen Send PM Se profil Andre innlegg av GoldenTheo Liker
Svar på denne tråden Gå til side 1 2 3 4 Neste


Tips noen om denne tråden

Alac sporline plastbelagt, 15 m

Dagens produkt

Alac sporline plastbelagt, 15 m

Fra Pris NOK 197,-

I dag: Fra NOK 178,-

spacer
leftgradient rightgradient

Vil du annonsere her?
 
Hovedsponsor6
 
Hovedsponsor6
 
Hovedsponsor6
 
Hovedsponsor6
 
Hovedsponsor6
 
Hovedsponsor6
 
X

Meld deg på Canis sitt gratis nyhetsbrev og få et gavekort på kr. 50,- med en gang!

I nyhetsbrevet holder vi deg oppdatert om nye interessante produkter, kurs/seminarer og andre interessante ting som skjer hos Canis. Mer enn 20000 hundeeiere mottar allerede Canis sitt nyhetsbrev. Bli med du også!

Du får gavekortet tilsendt med en gang du melder deg på.

Email:

Du kan melde deg av nyhetsbrevet når som helst, og vi vil aldri dele din emailadresse med andre.

(OBS: Det er kun et gavekort pr. kunde, så hvis du melder deg av og på nyhetsbrevet vil du ikke få flere gavekort.)