Hest

  Katt

  Fugl

  Ulv





FORSIDEN

 

 

Du kan betale med VISA på Canis.no

Du kan betale med MasterCard på Canis.no

 

 

Besøkende: 597

Innlogget: 32

Fikk 358 treff på Frk.Fryd:

Innlegg av Frk.Fryd

Uten tittel (Frk.Fryd - 03.11.2012)

Hehe, opplevde noe lignende da jeg hadde min. Jeg skulle ta bussen i Oslo sentrum. Det var ikke så mange på bussen, så jeg lot henne gå på gulvet (er ikke alltid like greit hvis det er fullt med liten  hund). Fra bussjåføren og helt bak i bussen, da

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 12.01.2012)

Zapp:

hørte ikke et pip:)

OT: Men ikke jeg heller. Hadde vært fint å få en SMS om en krig skulle oppstå, sant? Hehe

Ellers tilbake til OT! Jeg har gjort det samme som Kaffedyr, men det slo meg at jeg har aldr

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 24.10.2011)

De så politiet henge dem opp? Eller bare så det ut som om det var fra politiet?

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 11.10.2011)

zombiecat:

Da har man lært hvilken hundeklubb man ikke vil begynne i hvertfall. Når man får kjeft for å stå på en gressflekk så gir det ikke akkurat et bra inntrykk.

 

Jøss?

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 11.10.2011)

zombiecat:

Da har man lært hvilken hundeklubb man ikke vil begynne i hvertfall. Når man får kjeft for å stå på en gressflekk så gir det ikke akkurat et bra inntrykk.

 

Jøss?

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 08.10.2011)

Gemma:

 

Frk.Fryd:

 

Denne gjelder vel kanskje ikke så mye for deg, men om bikkja kjeder seg, legg høreappartene i høyden når du ikke bruker de. ;p

 

Joda, dessverre gjø

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 08.10.2011)

Denne gjelder vel kanskje ikke så mye for deg, men om bikkja kjeder seg, legg høreappartene i høyden når du ikke bruker de. ;p

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 08.10.2011)

Nemi-XX:

Finurlig og kanskje litt skummelt hvilket inntrykk man kan få av enkelte på nett. Satt å tenkte over det når jeg skrev over her. Ralfdog har jeg så godt inntrykk av at jeg tror jeg kunne sendt Gaia med toget for et opphold der. M&ar

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 08.10.2011)

Valpefjes:

Dessverre skjer det ofte at møtende hund syns det er moro når han glefser, og fortsetter å være påtrengende.

Akkurat som mennesker! Hehe, ikke lett å være liten hund. :P

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 07.10.2011)

Herrah:

 

 

 

Neivel? Jeg sier helt ærlig at jeg tar absolutt all kredit for hvordan hunden min oppfører seg... Selvfølgelig er noe i adferden til min firbente helt uoppfordret fra meg, (eller?) men vil helt klart si a

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 07.10.2011)

Herrah:

 

 

Jeg lar heller ikke hundene mine definere meg som person. Men du/dere er kanskje enige i at en hund med adferdvankser har ikke selv skyld i det, men heller eier, så en hund med adferdsvankser har altså definert, i hver fall en

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 07.10.2011)

Anja_S:

 

Frk.Fryd:

 

Wow, snakk om å være på rett sted til rett tid for noen som trenger det.

 

 

Det var mange som gjerne ville ta med seg en valp der og da. Nå i

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 07.10.2011)

Wow, snakk om å være på rett sted til rett tid for noen som trenger det.

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 07.10.2011)

Jeg kommer ikke på tirsdag, hehe. Men forhåpentligvis på torsdagen!

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 07.10.2011)

Normanna:

Jeg er enig med RRene i at det som regel er en rekke andre signaler før hunden glefser. Min kan snappe/glefse mot andre hunder (les innpåslitne hanner) hvis de overser de andre signalene hennes - som er mer enn tydelige nok. Hun knurrer aldri, me

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 07.10.2011)

Utover det RRene sier, så kan det jo ha noe med at den var 10 ganger større enn henne, også? Min ser også ut til å i første øyesyn se ut til å takle dem fint. Hvis det er unghunder mellom 10 mnd og 3 år som er mye større enn henne. S

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 06.10.2011)

Seriøst?

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 05.10.2011)

Enig med Pokoli her. Vil også nevne at for en oppmerksomhetssyk hund, så teller ALL oppmerksomhet. Om det så er et kremt eller at du ser på han. Dette blir spesielt viktig fordi du ikke vil trene hunden i å bli mer intens, som jo blir det den lærer hvis du "gir

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 05.10.2011)

Champis:

Litt OT:  møtte en yngre dame på tur for litt siden. Dette var på en ganske bred sti (langs akerselva). Hun nærmest skriker ut (når hun ser oss) at hun er hyperallergisk mot hund, og spør om vi kan vente med å gå

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 04.10.2011)

Tiramago:

Desverre vet ikke denne bondeknølen hvor noen av de stedene er, men hvis det er mulig  å komme seg dit med buss/trikk/ (t-bane..) så kan jeg være med :)  MEN hvis 54 bussen er like stappa som forrige gang så snur jeg i (buss)d

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 04.10.2011)

Området er stort, men de pleier faktisk å bruke hele området når de trener. I verste fall kan vi jo.. Gå en tur til en annen slette der. :)

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 04.10.2011)

Det blir jo litt som at du kommer ikke til å føle deg noe bedre av å presse hunden, for situasjonen blir jo bare verre da? Så når den først er kjip, så får den holde seg kjip og ikke enda verre. I slike folk tror jeg ikke forandrer mening så

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 03.10.2011)

Kanskje hunden din ikke synes noe om å bli forstyrret når han vet at spor-trening er på vei? Ellers høres det ut som to småstressa unghunder som møtes, egentlig.

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 03.10.2011)

Har du snakket med naboen om dette? Slik at du slipper å plages?

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 02.10.2011)

Om ikke løpetid, så kan det vel være at puberteten har slått inn? Hehe.

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 02.10.2011)

Hemulen:

Det er rart med det, men noen ganger når sånne ting oppstår føler jeg meg fullstendig stokk dum og er fullstendig ute av stand til å komme på hva jeg skal gjøre. Og så stiller jeg spørsmål her inne, og s&a

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 02.10.2011)

Ja, det er frustrerende når eier ikke engang er der. Kanskje spesielt når de kommer slentrende etter og sier opprømt at "oi, de leker!" når deres gigant jager en miniatyr med halen mellom beina. Jadda, kjempemoro, hehe. Men det er liksom bare sånn ting er, så

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 01.10.2011)

For min del spiller det ingen rolle, men det er jo fordi hun ikke har problemer med andre hunder eller hva det måtte være. Eneste som kan plage meg, er hvis folk slipper bort sin løse hund bort til oss med min i bånd på smale gangfelt ved hovedveier. De to alternati

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 30.09.2011)

Hm, flytter til Aker Brygge 1 november, så det er jo en mulighet da kanskje? :)

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 29.09.2011)

Skal prøve å få vært med på førstkommende tirsdag. Hvis det ligger der jeg tror det ligger. :)

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 29.09.2011)

Ca hvor i Oslo tenker du?

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 28.09.2011)

Kan det hende at han rett og slett trenge en "pause" fra hilsing på barn? Noe barneskolen sikkert representerer for han nå.  Slik at han slipper å føle at dette er noe han ikke slipper unna? Barn er jo ikke akkurat forutsigbare mot små hunder, så om de se

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 28.09.2011)

Vi kan sikkert stille. Hun er ikke så vanskelig å ha med å gjøre, selv om hun sikkert kommer til å få fnatt hvis Zombiecat og Hundebankerens Knudsen møter opp. For "Herreguddekjennervijo!" - Frøya.

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 27.09.2011)

Om det bare har vært den ene situasjonen, så ville jeg ikke bekymret meg noe særlig for det. En hund i fang i møte med en annen hund, er uansett ikke så heldig. :)

 
Babo (Frk.Fryd - 27.09.2011)

Jeg vil tro det kommer litt an på individet hva man gjør med det. For min hund ville det ikke hjulpet å kose enda mer, for om  hun først har bestemt seg, så er hun intenst fokusert på den andre hunden og mer kos ville vært oppmuntring. Hvis det er

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 26.09.2011)

teklabc:

Ja, ser mye sånt overalt. På tur i marka i det siste har jeg to dager på rad sett folk som løfter hunden opp etter halsbåndet hver gang den ikke følger med og går helt korrekt ved siden. Synes det er temmelig sterkt krav av

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 26.09.2011)

Så fordi du ikke har sett det så eksisterer det ikke? Den slags behandling er gjerne det første en hundeeier blir tipset til å gjøre om man nettopp har fått seg hund. Jeg skulle veldig gjerne ønsket at det var slik at "alle oss" (??) så feil, men

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 25.09.2011)

Folk har ikke noe i mot å gi heftige feilkorrigeringer midt på åpen gate, så. Kan bare tenke meg hva folk finner på innenfor husets fire vegger.

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 25.09.2011)

Hehe, jeg får det motsatte MarteBs. "Den trenger du jo ikke gå tur med, så kjekt". Jadda, hun tilter jo ikke i det hele tatt uten stimuli. Ellers har jeg også opplevd huskyfordommer, men litt usikker på hvem det egentlig var siktet til. Jeg lot henne hilse på e

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 18.09.2011)

FranskDogge:

 

Frk.Fryd:

 

Jeg vil vel tro at det mest sansynligvis er aggresjonsnivået blandt eierene her som skapte situasjonen mer enn selve løftet. Selv om det å snappe opp en hund rett foran nesa på en annen

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 17.09.2011)

Jeg vil vel tro at det mest sansynligvis er aggresjonsnivået blandt eierene her som skapte situasjonen mer enn selve løftet. Selv om det å snappe opp en hund rett foran nesa på en annen hund, ikke akkurat er gunstig. Om min hund blir sparket, så vil hun forsvare seg

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 16.09.2011)

*helle resten av ølet i øya og gni* Eck, få det bildet vekk fra hjernehinnen min! Og jeg som trodde Tomters var ille *kremt*

TS: Hormoner er så søtt så. :P

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 16.09.2011)

VoffseMams:

hehe- vel passert godt 50..

men virkelig - greit nok at det høres absurd ut nå... men må jo være en grunn til at hun sier det... for henne var det virkelig noe som virket og naturlig.. så.. hvordan kan dette være logisk?

 
Saga (Frk.Fryd - 16.09.2011)

Det høres mer ut som en hund som ble "latterliggjort" mer enn å få signalene sine respektert. En liten hund må også tas på alvor med sine signaler, som du selv sier. Så en plager ikke en liten hund som knurrer bare fordi den er så søt n&arin

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 15.09.2011)

Hehehe, om de kan finne på sånt ovenfor oss, så gjør det vel i hvertfall ovenfor hverandre :D Underholdende historier. Kom til å tenke på det  da en hund var altfor voldsom med henne og jeg ikke fikk oss vekk fra den fort nok. Så  hun hylte h&o

 
"Fake" skade. (Frk.Fryd - 15.09.2011)

Kan hunder finne på å gjøre det for å roe ned andre voldsomme hunder?

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 13.09.2011)

Jeg tenkte det samme som Kaffedyr her, den er på dem, ikke deg shlush!

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 11.09.2011)

Det ble til Frøya fordi hun har bursdag 14 februar. Jaja, litt klissete må vel til og med jeg være.

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 09.09.2011)

Jeg prøver å hjelpe til når jeg ser folk som trener eller har problemer med bikkja, så jeg går mellom min hund og deres hund i andre kanten av veien. Det koster meg tross alt ingenting å ta to skritt til siden og gå videre.

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 06.09.2011)

Hehe, jeg tror det må være da hun viste at hun virkelig kan kattespråk. Hun løper etter kattene for å vaske dem i ørene, men ikke alle katter godtar jo det. Så var det en dag en kattevenn av henne hadde blitt litt lei av hennes store glede for

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 04.09.2011)

Hehe, ikke helt greit å vite hva man skal tenke i sånne situasjoner nei Pixie. Og så flink Samson var!

Vi kom til et åpent område i skogen hvor jeg først trodde to menn sto og mishandla hunden sin *ler* Så jeg ble stående og glo litt, f&osl

 
Å komme i nærheten av polititrening av hund (Frk.Fryd - 04.09.2011)

Er det noen som har opplevd å plutselig være i nærheten av noe slikt med hunden sin? Hvordan reagerte hunden da i så fall?

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 02.09.2011)

Amatør.:

 

Frk.Fryd:

 

Jeg forstår det som at spørsmålet er om det er normalt å bære på sin døde hund i 24 timer etter dødsfallet? Og ikke som at TS lurer på hva som er greit

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 02.09.2011)

Jeg forstår det som at spørsmålet er om det er normalt å bære på sin døde hund i 24 timer etter dødsfallet? Og ikke som at TS lurer på hva som er greit å gjøre i en sorgreaksjon. Så vidt jeg kan se, så er det i s&ar

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 01.09.2011)

La oss gi bot når agurknytt serveres.

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 29.08.2011)

Hehe, hos meg er det omvendt. Hun digger mennesker som snakker i lyse toner, bøyer seg over og smiler. Menn med mørke stemmer derimot! Hun har hatt ett par uheldige møter med mannfolk dog, så det kan jo være "bare derfor". Så hun har skjønt at de er l

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 26.08.2011)

Shlush:

Så til saken! JA jeg føler at jeg blir dømt :) Forhåndsdømt... Dalmatinere har rykte på seg på å være småreservert, agressiv, sta, egenrådig, kreve MYE og være umulig å trene :P Dette er d

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 26.08.2011)

Har man hund, så er det alltids noe som mener noe, og gjerne enda flere som mener det motsatte av det igjen. Så det går ikke an å gjøre alle til lags, og jeg har ikke planer om det heller. :) F.eks. vil nok en del av de som mener at din er for unnvikende, mene at mi

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 25.08.2011)

Så mange som har hybelkaniner å gi bort? Ikke rart jeg ikke blir kvitt dem!

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 24.08.2011)

Hundevennen:

 

Frk.Fryd:Og slik har bikkja lært hva "vent", "ikke nå" og "nok nå" betyr, heheh. Ikke helt planlagt, men :)

 

Ja, det skal være visst ;) Dette forteller sikkert litt om meg, hehe, f

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 24.08.2011)

Ailahd:

 

pokoli:Meg: Nei vennen, du liker ikke sjokolade.Hund:...bedende blikkMeg: Å sier du det ja, du liker det godt? Jaja, det er hardt å være hund, du får ikke.Hund:...bedende blikk
 
Uten tittel (Frk.Fryd - 22.08.2011)

Neinei, så lenge det stinker, så er det jo absolutt godkjent!

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 20.08.2011)

For en grusom opplevelse! Håper det har gått bra med valpen?

Da jeg bodde nærmere sentrum i Oslo, så opplevde jeg det oftere enn jeg gjør nå. Det virker som de fleste her forstår seg bedre på hund. Eller så er det fordi hun ikke bryr

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 19.08.2011)

Man blir vant til det da. At det kan skje at tilfeldige mennesker spretter opp og hyler til. :) Det er som noen sier, ikke mye man kan gjøre med det. Jeg ble litt sjokkert den første gangen det skjedde. Vedkommede løp rett ut i trafikkert vei... Men den siste gangen nå

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 18.08.2011)

Hundeskrekk er ikke noe man kommer over bare fordi andre mener at man "burde skjerpe seg litt". Slike ting tar lang tid og må gjøres med hunder som de kan bli kjent med over denne perioden. Ikke med fremmede hunder på gaten. Når man er så redd at man skvetter og hyl

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 18.08.2011)

Denali:

  Men jeg klør meg virkelig i hodet når jeg møter folk på hundeutstillinger som er redd hunder.... litt feil arena kanskje?  For øvrig er min søsters mann svært skeptisk til hunder, men mine har han ikke noe probl

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 10.08.2011)

Ah ja. Vi kunne jo sett hvordan de går overens en gang etter 20 august? Så slipper vi å tenke på båndtvangen om du vil.

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 10.08.2011)

Hvor gammel er valpen? Har ei på to og et halvt her, som enten overser valper eller setter ut i vill lek med de. Kommer litt an på valpen. Trygg er hun i hvertfall. :) Bor på Korsvoll i Oslo.

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 12.07.2011)

Jeg skjønte i hvertfall at du mente å fleipe :) Har faktisk tenkt på det selv.

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 12.07.2011)

Å gå til skolen uten å ta på høreapparat, selv om jeg ikke hører noe særlig ute. Det er bare lydene der ute som har forandret seg. Eller å gå i dusjen med de på og ikke skjønne hvorfor jeg plutselig hører vannet treffet g

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 11.07.2011)

Min synes mannfolk er like uforutsigbar som barn. ;p

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 09.07.2011)

Hvor gammel er hunden din?

 
Vilja (Frk.Fryd - 08.07.2011)

Det finnes ikke grenser for idioti nei. Jeg har så lyst til å ha en heftig kommentar jeg kan gi til folk jeg evnt ser finne på slike ting. Jeg bor jo i Oslo, så det er vel bare spørsmål om tid?

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 07.07.2011)

Ok, takk for betryggelsen! Hehe, og beklager til de som må gjennom det. Høres ut som topp-ti av mine verste mareritt:P

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 07.07.2011)

Guh, jeg skulle ønske jeg ikke hadde lest denne tråden. :P

 
Miran (Frk.Fryd - 07.07.2011)

Heh, når eier er så aggressiv, kan man i hvertfall ikke stole på at hunden ikke er det. ;p

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 07.07.2011)

Heh, nå ble jeg sittende og se på de andre videoen også, interessant side!

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 07.07.2011)

Noen hadde klart å drasse med seg noe slikt på et hundejorde... Måtte jo gå som det gikk...

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 06.07.2011)

Hehe ja, men det tok ikke så lang tid før det roet seg ned. Reagerte mest på ting hun "hørte" ute, med en variasjon av uro og "jeg skal ta det!". Inne reagerte hun hvis det lå en sekk på gulvet eller på lufta på veggen...

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 05.07.2011)

"Verdensproblemene løser seg en etter en! Nå er også kattene på vei inn i det hvite hus!" :P

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 04.07.2011)

Det er temmelig gøy å svare "Det er en renraset bastard", for så å få tilbake "Åh, er det en ny rase?".

 
jlkm (Frk.Fryd - 04.07.2011)

Er denne god nok? http://img155.imageshack.us/img155/8095/image1fa7.png

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 30.06.2011)

Tja, nå hører min hund på de fleste når det kommer til kommandoer hun kan. Så jeg vet jammen ikke jeg. Hun har vel satt seg nederst på rangstigen. :P

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 30.06.2011)

Jeg tror ikke jeg hadde begynt med flexi først på en valp nei. Ellers bruker jeg det innimellom. Mest når det er båndtvang og lite folk ute i skogen.  Hun kan kommandoer som stopp, vent, her, gå tilbake, gå pent (låst bånd), og "kort" for at b

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 29.06.2011)

Hehe, min får lov til å dra innimellom, når jeg har sagt at det er greit. Noen ganger varierer jeg til og med tempo helt etter henne, og andre ganger må hun følge på meg. Ik! Ikke riktig gjort verken den ene eller andre veien med andre ord! :o

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 29.06.2011)

Shlush:

Eneste hund jeg har brølt (nærmest brølt) til var en hund som vi skulle passere på utstilling. Eier fulgte ikke med, hadde ryggen til hunden og hunden 1 meter bånd... Hunden utaggerte og kastet seg mot oss og jeg bare "HEEEY!" for å

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 29.06.2011)

Jeg tror ikke det er så uvanlig at søskenkull utfordrer hverandre, så jeg tror ikke du trenger å bekymre deg utover det. Ellers gjorde du alt rett, synes jeg. Er bare å stå på det du mener. :)

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 28.06.2011)

Klinkekula:Håper jeg aldri møter elg på tur!! Men hva gjør man når en møter grevling? :/ De er jo gærne!

Er de det? Møtte en for noen uker siden, jeg. 10 meter avstand? Den snusa videre og gikk. De ser d&ar

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 28.06.2011)

boblemann:

Akkurat i det jeg skulle få inn et blinkskudd hører jeg et lite leven vedsiden av meg. Pelsedusten begynnte å spy. Elgen hører oss og stikker.

Prestasjonsangst på jakten er ikke noe særlig nei, stak

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 27.06.2011)

Møtte på en elg som sto og gomla bark 30 meter unna meg. Jeg snudde, ropte på hunden og gikk "rolig småpanisk" den andre veien. Har vokst opp med elg bak huset, de er ofte rolige vesner. :)

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 25.06.2011)

De første syv månedene ga hun ikke fra seg et knyst, kanskje 1 eller 2 bjeff som jeg ikke la merke til. Men så flyttet jeg fra den mest trafikerte veien i Oslo, til noe som ligner mer på et boligfelt fortsatt i Oslo. Med barn som synes det var/er koselig at hun bjeffer n&

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 25.06.2011)

Jeg hadde også blitt veldig flau, og glad, hehe. Noen ser bare ikke lengre enn sin egen sinte lille nesetipp!

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 24.06.2011)

Vil bare anbefale at det kan være lurt å gi han oppmerksomhet når han ikke bjeffer, eller inviterer på en annen måte enn med lyd. Bjeffingen vil nok gå opp i volum og intensitet før han kan forstå at det ikke nytter lenger. Det er litt som at n&ari

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 22.06.2011)

"Men herregud, hun er da ikke en bamse! Hun har fire bein å stå på og jeg foretrekker at hun gjør det, det er vel ikke så innmari vanskelig å forstå. Vil du virkelig bli bitt i nesa? For det er det du risikerer når du løfter på fremmed

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 22.06.2011)

Hm ja, hvor begynne. Må vel være at hun er så glad i alt og alle (unntaket er gnagere), og ikke finnes utrygg.

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 21.06.2011)

Åh, nå ble jeg glad :D

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 21.06.2011)

Jeg er nesten litt lei for at jeg ikke har noe å tilføye, selv om jeg merker at det ikke er så pop å tro at man ikke har særlig store problemer med hunden sin. :p

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 20.06.2011)

Bix86:

Men å bare la valpen ligge i stuen sånn høres jo litt rart ut, ka når det kommer besøk eller unger, hunden ska jo vere trygg for alle!!

For at hunden skal være trygg for alle, så må den f&os

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 20.06.2011)

Ikke ha slike kjempegode godiser liggende fremme når det kommer besøk eller barn. Fortsett med bytting hvis du vil, men kanskje fortsett med en litt lettere forstyrrelse enn denne kjempegode tingen?

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 20.06.2011)

Aldri straff knurring. Du vil ikke ha en hund som ikke knurrer før den eventuelt biter. I den situasjonen ville jeg bare ignorert det og avleded som hun over skriver, og naturligvis kommet ut av situasjonen. At hunden knurrer når en annen hund oppfører seg "koko", er jo ikke s

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 18.06.2011)

Jeg er enig med de andre. Jeg ville gitt henne tiden til gode slik at hun blir god og trygg på dere, så vil det mest sansynligvis bli mye bedre når hun er trygg, så lenge det ikke blir flere episoder. Det funket fint med min omplasseringshund som også var litt usikke

 
Baba (Frk.Fryd - 18.06.2011)

Jeg måtte le litt av din beskrivelse på småhundene, for vanligvis er jo de eierene redd for så store hunder som IU. Jeg møtte en eier med IU, begge hundene var løse, så min svinset bort og hilste på, sånn etter hvert. Eieren ble overrasket o

 
Line (Frk.Fryd - 17.06.2011)

Det minner meg om da vi var ute i skogen med en venninnes hund. Hennes reagerte på en lyd og satte i å bjeffe i en retning. Min svarte med å bjeffe fra der hun sto, som var i en annen retning. Se seg forvirret rundt og slippe noen bjeff til mens hun prøvde å finne u

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 17.06.2011)

Hehe, generelle uttalelser som antyder at det er størrelsen som avgjør hvordan hunden blir, både irriterer og fascinerer meg. Særlig på hvordan det virker mot seg selv, f.eks. "Så rolig den er, det er vel lett med de små". eller "Jaja, det er jo de sm&a

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 17.06.2011)

"Du trenger vel ikke gå særlig tur med den der?"

Gjerne inkludert kommentarer om hvor rolig hun er. Mon tro hva det kommer av :P

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 16.06.2011)

Normanna:

 

Hvis du på død og liv skal hause opp 40 kilo ung rottweiler så får du jaggu tåle litt. Går du i knestående over følelsen av hundekjeft rundt håndleddet bør du kanskje holde deg til å

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 15.06.2011)
Sitter på mobilen, så får ikke skrevet så mye. Jeg er usikker på hvor lurt det er å blande inn mat i dette, men hvis du søker på ressursforsvar så kan det hende du finner noe som passer for deres situasjon.
 
Uten tittel (Frk.Fryd - 15.06.2011)

Pft, natta :(

God bedring Pokoli!

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 15.06.2011)

Ikke så lenge siden jeg ble jaget rundt i en gruve av Daleks fra Dr.Who. Prøve å avlede dem fra de som skulle redde oss. ;p

Ellers pleier det å være ganske mye action, hvor jeg stadig må huske på hvor Frøya er. For hun virrer jo naturligvi

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 12.06.2011)

Vi roer ned med turer på det varmeste og tar igjen masse i løpet av vinteren. Her er det ikke snakk om å gå i varmen, men om å ligge i hver eneste solflekk hun kan finne! ;p

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 12.06.2011)

Kikker ut, kikker på meg, legger seg igjen. Om vi må ut, så virker det som om regnet er verre enn at det tordner og lyner rundt oss.

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 09.06.2011)

Du må nok slutte å tro at hunden din ikke kan være skummel for noen, dessverre. Ellers kan du få noen ubehagelige opplevelser som det er veldig greit å unngå. Høres litt merkelig ut at de plutselig utbrøt at du måtte få den i bån

 
LJ (Frk.Fryd - 09.06.2011)

Jeg flyttet til utkanten av byen, så jeg bor mye nærmere skauen, men fortsatt innenfor byen. Funker fint det også. ;p

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 09.06.2011)

Neida, det er ikke frekt å si nei. Jeg pleier også å foreslå å la de hilse mens de er løse, noe de fleste synes er greit. Nå bor jeg sånn at de fleste ikke bryr seg med å hilse, så det er jo kjekt.

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 04.06.2011)

Er det for ille at jeg har lyst til å bytte med deg? :p

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 01.06.2011)

Haha, guh, så nydelig!

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 31.05.2011)

Det var nok fjernkontrollen. ;)

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 25.05.2011)

..::Issa::..:

 

Frk.Fryd:

 

Og jeg lurer på om noen sa noe til henne om oppførselen hennes. ;p

 

 

Det var like før.. Men så oppd

 
Issa (Frk.Fryd - 25.05.2011)

Og jeg lurer på om noen sa noe til henne om oppførselen hennes. ;p

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 24.05.2011)

Problemet mitt har vært å få andre folk til å vente til hunden får vær så god. Så spørs hvem som må lære det altså! :p

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 24.05.2011)

Ja, Dotten, det er veldig normalt. Det er også normalt at unghunder av store raser, synes det er kjempegøy å fremprovosere flere varsler. Så det er best å ikke bli  sånne situasjoner, er greit å bare gå da. Det at jeg bare har gått n&ari

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 23.05.2011)

Herlige bilder! Er det bare min som løper idiot om hun blir våt eller møkkete? Vind-tørking! Hun løper rundt og rundt meg hvis vi er ute, eller frem og tilbake i leiligheten til hun er helt tørr igjen, da kan hun være trygg igjen.

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 23.05.2011)

Den første pipeleken hun fikk, var en sånn gris. Når den pep, så spratt hun forfjamset unna og begynte å snuse mot den. Før hun bevegde seg sakte nærmere og turte å begynne å vaske den. Så hun stelte med den i noen dager, før hu

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 23.05.2011)

Det første min gjør når hun ser en leke eller noe som kan være en leke, er å trykke på den for å se om det er noe pip i den. Hvis ikke, er det vanligvis uinteressant. Så hun er helt på tuppa etter pipeleker. Hun får leke med dem innime

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 23.05.2011)

Jeg skulle gjerne hjulpet, men min kan finne på å varsle når hun ser BC-er pga stirringen deres. Hva er slagplanen din nå da? :) Å gå tur med avstand?

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 23.05.2011)

Hehe, ikke helt sammenligbart kanskje, men jeg fikk samme reaksjon da jeg sa nei til halv/helstrup til hunden. Det trenger jeg ikke siden hun går jo pent i bånd alllerede, men mulig jeg så litt dramatisk ut. "Da er det jo ikke så farlig å bruke det heller hvis hun al

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 19.05.2011)

Jeg synes canisere er flinke med avatarene sine. Kanskje spesielt jodaneidajammenkjæredeg-sitt? ;p

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 19.05.2011)

Jeg lurer på om det egentlig handler om en stor informasjonsflom! Ikke bare er det mye informasjon, men det er mye forskjellige meninger om hva som er relevant. Og man får det servert uten å ha bedt om det. Selv når man har funnet det som fungerer for å ha sin egen v

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 17.05.2011)

Jeg liker egentlig større hunder best, gjerne de med litt muskler som Rottweileren. Men det passet ikke helt i forhold til bruk osv, så nå har jeg jo rake motsetningen, uten at det gjør noen ting. :)

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 16.05.2011)

Ikke som trening nei. 17 mai får man ta når hunden allerede er stødig som fjell. :)

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 16.05.2011)

Du burde i hvertfall ta deg betalt for bruk av sokker!

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 16.05.2011)

Herremin, Min lille får ikke lov til å markere på søppelbøtter engang, og hun har ofte bare hokuspokuspiss!

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 16.05.2011)

Håper du sier i fra til kona. :)

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 16.05.2011)

Jeg tror problemstillingen havner på det at man lar hunden ta igjen, i stedet for å få hunden i trygghet og eventuelt ta igjen selv.

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 16.05.2011)

Isabelle: Det opplevde jeg senest i går med besøkshund. Går inn i en oppkjørsel og blir stående der til den andre hunden kommer frem for å passere oss. Men de har visst ikke fått med seg at jeg så dem og snudde, for så å gå opp d

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 16.05.2011)

Jeg kan ikke si noe annet enn at dette høres ut som en tøff situasjon for deg å være i. Samtidig så tror jeg at hunden godt kan finne ro i et nytt hjem der det ikke er barn ut og inn av huset hele tiden. Slik som de andre som støtter omplassering sier. En ve

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 16.05.2011)

Det er litt rart det der. Hadde man faktisk trengt råd, som når hunden utagrerer, så tar de fleste det med et smil og sier at "Jaja, sånn er jo hanhunder". Når man ikke trenger råd, fordi man faktisk ikke har noen reelle problemer, så får man h&osla

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 15.05.2011)

Moskus: Jeg skulle ønske jeg kunne sagt noe sånt uten å ha sett "blond og dum" ut. Noe jeg får følelsen av at folk flest gjør i forhold til hund. Hjelper kanskje ikke at jeg ser ut som om jeg er 16.

Jeg kunne gjerne trengt noen kjappe replikker til "

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 15.05.2011)

Pelskåpa:

Det "rådet" jeg ofte får, i den grad folk vil gi råd, og da helst de uten hund selv, er:"Nå må du for all del vise dem hvem som er sjefen!"

Jadda....

 

Aldri ett ord om HVORDAN, annet enn ved fysiske ko

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 15.05.2011)

Moskus: Haha, åh herligheten!

Hm, nei, i forhold til min egen har jeg bare fått skryt og spørsmål, phew! Men jeg har jo passet en del hunder! Passet en spaniel som var usikker på hanhunder, mye lyd ingen aggressjon i så måte. Så vi fikk jo

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 15.05.2011)

Fordi venner av meg begynte å kalle henne det. Frøken "Jeg er glad! Jeg er glad! Jeg er så glad for at jeg er glad!"

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 13.05.2011)

Før jeg fikk hund, så gledet jeg meg så mye at jeg trodde jeg skulle sprekke. Jeg hadde jo hatt lyst på hund og lest hund i 5 år på forhånd + kommet over hundeskrekken riktignok, litt vesentlig det! Så jeg turte ikke å nevne at jeg skulle f&a

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 13.05.2011)

Jeg tror det fort kan være "element of surprise", noe som er kjekt å ha! Så tror jeg det er noe med at folk som bøller, er vant med å få lov til å gjøre nettopp det. Så når noen sier i fra, så blir de litt satt ut. Jeg gjø

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 13.05.2011)

Jeg er ikke noe flink til å komme på lure eller kjappe replikker før lenge etterpå. I forhold til hund så er det bare to ting som har blitt alvorlig nok. Som den ene fremmede som plutselig løftet henne opp: "VIL du at hun skal bite deg i nesa du?!". Eller da

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 12.05.2011)

Snakket akkurat med ei venninne om dette. Tror det varierer litt fra hund til hund også, ikke bare pelstype. Merker på min også at det plutselig har blitt varmt nå, bare sløvt. Hun er jo vanligvis happygogo hele tiden. Men jeg tror det kan ha noe med at det plutseli

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 12.05.2011)

Tsuki:

 

ralfdog:

 

Jeg går som regel i shorts når det er over 14-15 grader. Det er deilig å jogge i. Jeg kombinerer jogging og gåing på tur, og da er det kjekt å ikke gå med store bukser med lo
 
Uten tittel (Frk.Fryd - 11.05.2011)

Zapp:

vanninntaket sitt etter tissemulighetene etter som de blir kjent med rutinene for ting. Så det er ikke noe mål at de skal kunne holde seg lengst mulig.

Det var jo ikke derfor jeg spurte heller. Jeg tenkte på det at de fort

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 11.05.2011)

Kaizers: Hadde det enda vært en hanhundgreie, skulle jeg vært rimelig fornøyd! Jeg har en tispe jeg ikke hadde "kommet meg noen vei med" om hun fikk markere så mye som hun ville. Så jeg må passe på at hun ikke får markert på ting som blir &os

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 08.05.2011)

Jeg vil også ha skilt! Men jeg får en følelse av at den vil si noe sånt som: "Her bor jeg, kom og ta meg!"

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 08.05.2011)

Du har jo forskjellig typer utagrering også. Uansett så er det ikke noe positivt, verken for hunden eller omgivelsene. Det er jo ikke noe godt for en hund å havne i en situasjon hvor den føler at den må forsvare seg. Det er ikke alle hunder som skjønner at no

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 07.05.2011)

Noen ekstreme enmannshunder kanskje? Jeg tror egentlig at siden det er stor forskjell i hvor interessert hunder er i det generelt, så er det jo godt mulig at det finnes noen individer.

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 06.05.2011)

Haha, herlig herlig!

 
Pelskåpa (Frk.Fryd - 06.05.2011)

Jeg lot min hilse på en huskyvariant siden begge hundene var løse da vi gikk mot hverandre. Ikke noe problem. Begge to fortsatte å passere mens hundene snuste, da det kom to hundeeiere like bak denne huskyeieren. De sa med det angstet i blikket du snakker om: "Hadde jeg hatt s&

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 06.05.2011)

-Hun er litt redd for barn

-Hun er litt skeptisk til store hunder.

-Hun hopper.

-Hun blir veldig gira da.

-OK, på eget ansvar!

Hvor mye av dette som egentlig er sant? Bare det at hun hopper.

-Heihadet.

Jeg tror dog at jeg hadde blitt l

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 06.05.2011)

De utfordringene har de jo skaffet seg selv med holdningen om at den ikke er verdt en dritt fordi det er en gatehund *knurr*

Det er helt fantastisk at du har gjort som du har gjort :) Min hadde to ormkurer da hun kom hit tror jeg, en før og en etter. Det er jo alltids en mulighet a

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 05.05.2011)

Tiramago:

Haha! du er ikke alene. Og kan signere at det er kjipt å være fattig student :P  Hvis det blir helt krise så misbruker jeg replay-knappen på youtube.. Noe som har ført til at jeg automatisk trykker på venstre-knappen nå

 
Anja (Frk.Fryd - 04.05.2011)

Er da du skulle sagt at begge deler er like utgått;p

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 04.05.2011)

Dominans er jo ikke noe som går ovenfra og ned, men det bygges opp fra den som evnt underkaster seg? Jeg klarer ikke helt å formulere det riktig, men du ser kanskje hva jeg mener? Man kan ikke tvinge en hund til å underkaste seg. Men om du oppfører deg trygg, forutsigbar

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 04.05.2011)

Tja, jeg tror ikke alder eller størrelse er vesentlig for hvor selvsikker en hund eventuelt er.

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 04.05.2011)

Har ikke veterinæren ment noe om dette?

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 04.05.2011)

Jeg tolket det som at det ikke er utelukkende alder, størrelse e.l. som avgjør, selv om disse spiller inn, så er det jo ikke det som er vesentlig?

Det blir jo litt som å si at "hun tror hun er større enn hun er", fordi hun klarer å roe ned hunder som

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 04.05.2011)

Jeg tror at hvis begge hundene er like selvsikre, trygge, like mentalt sterke o.l., uten tanke på den fysiske alderen. Så kunne den bischonen fått et problem, utelukkende pga størrelsen.

 
sjefen (Frk.Fryd - 04.05.2011)

Misky:

 

En ´trygg´ hund trenger ikke være dominant, tvert imot kan den oppføre seg ´valpeaktig´ hvis situasjonen krever det og likevel påvirke en hel flokk med sitt nærvær. Meget art
 
Uten tittel (Frk.Fryd - 03.05.2011)

Snakk om å være på rett sted til rett tid? *grøsser enda*

Jeg har lest på førstehjelp før, men det kan jo ikke terpes nok, så nå lastet jeg ned app på mobilen også, slik at jeg kan lese hvor som helst.

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 03.05.2011)

Jeg har det samme som med Pokoli. Det gjelder visstnok bare når jeg er der, samtidig så er det lett å avbryte henne med det hun driver med. Andre hunder kan også drive med en "Se hva jeg har, som du ikke du har", uten at hun blir sint. De smarte hundene gjør det i s

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 03.05.2011)

Grilling.

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 02.05.2011)

Dukke

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 02.05.2011)

Se om det hjelper å endre på liggestillingen for henne. :)

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 02.05.2011)

Min fikk sovesprøyte pga en klo, og hun begynte å våkne omtrent 5-6 timer etterpå, tror jeg? Hun var jo veldig svimete og sånt, så hun sov videre. Min var 6 kilo, vet ikke om det har noe å si. Skader sikkert ikke å ringe og høre hvis det er

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 02.05.2011)

Hehehe. Jeg pleier å dele pølser med min når vi er i parken. Begge spiser kald pølse, så det passer jo greit. Så skulle hun få en hel en (oh, så heldig skulle man tro!), men hva gjør hun da? Legger seg ned og vasker den. Før hun b&ae

 
Zapp (Frk.Fryd - 02.05.2011)

I hvor stor grad påvirker hvordan andre hunder reagerer, forsvaret? Altså, de min kan finne på å teste seg på, lar henne slippe unna med det, sånn at det er jeg som må avbryte og passe på at hun ikke får holde på.

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 02.05.2011)

Hvis du har telenor, så har de en egen måler. http://www.online.no/tips_rad/mobilen/iphone/telenor_faktura_iphone.jsp

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 02.05.2011)

Det verste man kan gjøre, er å bli hysterisk i hvertfall. Å begynne å veive  med armer og hyle etter en hund som ikke har gjort noe "enda". Da girer man fort OPP hunden som egentlig ikke hadde tenkt å gjøre annet enn å sk

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 02.05.2011)

LinnK:

Men har dere noen tips og råd for å få en slutt på "tigge-bjeffing"? Altså at hunden bjeffer fordi h^n vil ha noe godt når man står å lager mat f.eks. og sånt...

Skal se på den boken so

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 02.05.2011)

Han er jo bare valpen enda, så det er ikke noe å være flau over. Så lenge du tar ansvar slik at han ikke får skremt noen. :) Jeg synes det er veldig bra at du fjerner han der småhundeiere ikke skjønner det selv at det er det lureste. Det var egentlig bar

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 02.05.2011)

Jeg må også få si at du er nødt til å ta tak i dette, for din og Sunny sin del. De aller fleste fremmede forstår og vil gjerne vite på forhånd om en hund kan finne på å reagere. Det er jo en grunn til at de spør før man hi

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 01.05.2011)

Hadde jeg hatt bil, så hadde  jeg brukt bur til det. Ellers fikk jeg et bur av ei venninne, etter at hunden begynte å trekke inn i det og slappe av der, i stedet for resten av huset hun kunne være i. Der klarte hun også å være hjemme alene hvis hun var i b

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 01.05.2011)

Ikkeno er som softis fra sånne helvetesfrysere. :P

 
Litt OT kanskje? (Frk.Fryd - 01.05.2011)

Er vokting og varsling det samme? Etter at vi flyttet ned til første etasje, så har hun begynt å varsle. En del har jeg klart å få henne til å slutte med etter 2-3 bjeff og det funker greit, men det er veldig vanskelig å balansere mellom varsling og oppm

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 01.05.2011)

Du kan jo la den tine i noen min, eller skylle over med kaldt vann kjapt? Da får man av det meste av spontanfrysing, tror jeg?

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 30.04.2011)

Men la aldri en valp være alene i tøybur!

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 30.04.2011)

De fleste skader skjer vel i grunn når mennesker blander seg inn.

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 30.04.2011)

Godt spørsmål. Det kan jo hende at hunden syntes det var frekt av den andre hunden å komme inn på deres tomt "på den måten"?

Vi har opplevd "en del" skinnangrep. Dvs tre eller fire ganger hvor andre tisper har flydd på min tilsynelatende uten gru

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 30.04.2011)

Så man skal egentlig ikke pusse-pusse?

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 30.04.2011)

Ser stadig mennesker bære valpen når den skal sosialiseres, så jeg tror ikke det er så dumt? :) Bare sett den ned før den skal møte utfordringer som andre hunder, slik at den ikke blir i hendene dine mens den har en hund under seg, den må få m&osl

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 29.04.2011)

Jeg pleier å gjøre som Zapp og Pokoli sier. Her er det ikke aggressjon i bildet, bare kjefting med lyd, HVIS jeg feilberegner. Så det anbefales å gjøre som de sier. Det fungerer veldig bra og her kan jeg fint kose på og gi mat til hunder hun kjenner godt fra

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 28.04.2011)

Gazrainer:

Men skjuler dere de gule sporene i snøen etter hundepiss? I trondheim var det nemlig en dame som syns at det så stygt ut med alt det gule i snøen. Tviler på at alle dere fjerner hundepiss, så jeg syns egentlig dere er rævva hele

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 28.04.2011)

Akinom:

Det rare er at beinet ikke kommer opp trappa når han piper... Å jeg må stå opp å hente detfor å få sove.

B

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 28.04.2011)

Jeg blir frustrert når hun skal gni seg inn med lukten av død fugl, mus, og insekter. Spiller ingen rolle hvor lite eller stort det er. Bare det er dødt og ekkelt! Jeg skjønner ikke hvordan jeg skal få henne til å slutte med det heller, tips mottas! :P

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 26.04.2011)

Har fundert på å lære min å like å svømme også, men hvordan gjøre det når jeg hater å være uti vannet selv, hæ? 

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 26.04.2011)

Hvis det er noen "trøst", så får jeg høre det samme om at jeg må ta min hund også, selv om hun er liten og lett å styre fysisk om det var så det skulle være. Det latterligste jeg har hørt, var  han som sa jeg burde ta henne for &

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 26.04.2011)

Er ikke Rottweilere kjent for å være sterke mentalt? Tar man en Rottweiler, så må man ta den hardere neste gang og hardere og hardere. Til du ikke har mer igjen og Rottweileren skjønner at den er sterkest og kan ta igjen...

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 25.04.2011)

Moskus:

Du vet, "With great powers comes great responsibility!"

 

Det betyr at folk som er smarte/tenker overhodet har ansvar for de som ikke gjør det.Ergo må du faktisk passe på hunden din selv om du sier ifra, for du vet

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 25.04.2011)

Frimodigblanding:

Trodde vel heller egentlig ikke det. Men det er jo bra. Kanskje hun er for gammel? Som i vokst det av seg ? :p Eventuelt bare en veldig klok dame :p

 

Sant, hun har jo tross alt fylt to år i februar. Hun har trodd p&ari

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 24.04.2011)

Frimodigblanding:

Haha, genialt med snøpenis.

Oppfører hunden din seg kjedelig, Frk. Fryd?

Oh nei, absolutt ikke. Men hun tror visst ikke på spøkelser hun, bortsett fra når det er veldig, veldig mørk

 
Haha (Frk.Fryd - 24.04.2011)

Jeg begynner å føle at min hund er unormal :(

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 23.04.2011)

Jeg skulle svare, men så glemte jeg at jeg hadde sendt tanker til Angelcharm om å gjøre det! ;p

Velkommen tilbake! Du har vært savnet ;o Så du tråden som etterspurte deg? :)

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 23.04.2011)

Jeg får en følelse av at hunder som tør å be om hjelp og opplever å få det når de trenger det, kanskje tør mer når det kommer til utforsking?

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 22.04.2011)

Ja, hun gjør vel ofte det. Har enda ikke opplevd tilfeller med vondthet eller at noe sitter fast, men hun sier i fra hvis favorittleken er under sofaen o.l. men hun oppfordres til å få tak i den selv. Eller hvis hun har oppdaget den på hylla!

Ellers er vel det "be

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 21.04.2011)

Åh, sånne "Det gjør ingenting at din eksploderer, for min er bare snill"-mennesker!

 
Delvis OT kanskje... (Frk.Fryd - 19.04.2011)

Riesenramp:

 

Rødhette&Ulven:

 

Observasjon av hundens signaler er vel og fint, misforstå meg rett, men jeg har trøbbel med å forstå hangen til etteraping fra vår side.

 

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 18.04.2011)

Kanskje du liker Toto da, Amaliesl :)

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 18.04.2011)

http://www.imdb.com/title/tt0363589/ Denne? Ellers hvis du googler Columbine, kanskje?

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 18.04.2011)

Eller fordi man har fått nok av "Fordi det bare er sånn". Nei, ikke vet jeg hvorfor man slutter å lure, selv om jeg tror jeg er en lurer! ;p

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 18.04.2011)

Frøya er jo koselig nok det, når man bare besøker kiosken med fiskebåten. :p

 

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 18.04.2011)

Det er vel bare et spørsmål om tid før det blir forbudt å ha med hund på noen buss nå da...

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 17.04.2011)

Angelcharm:

 

Tomters-store-skrekk:

 

 

Frk.Fryd:

Hva er forskjellen på en elefant?

 

Den kan hverken sykle?

 

Egentlig burde denne tr&a

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 17.04.2011)

Det eneste alternativet jeg ser for meg utover det du skrev, er vel å tuppe til bikkja, men det er jo langt lettere sagt enn gjort ...

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 17.04.2011)

Hvordan kunne du egentlig håndtert det bedre?

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 17.04.2011)

Haha, den siste var priceless! Er det dine bilder?

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 17.04.2011)

Det betyr nok at det hadde vært verdt mer at jeg var ute med bastarden i 7 timer i dag, hvis hun i tillegg var registrert i NKK. Ikke bare her.

Jeg var i tillegg så frekk at jeg var pålogget litt gjennom iPhonen. Skyt meg. :P

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 17.04.2011)

Hva er forskjellen på en elefant?

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 17.04.2011)

Jeg vil på tur, jeg! Men jeg har ikke noe utstyr! :(

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 16.04.2011)

Pelskåpa:

Har siste ukene ofte møtt på en dame med utagerende malle. HVER gang vi møtes, eksploderer mallen. Og hver gang har den vært løs. Og hver gang har eieren greidd å smette en renneløkke over hodet på hunden i si

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 16.04.2011)

Nja, av de jeg kjenner, så kan jeg vel ikke si så mye mer enn det du sikkert har lest allerede, men.

Jeg kan si at de er veldig vimsete, ganske tydelig at de aldri blir "voksne", elsker mennesker over alt på jord og skjønner ikke hvor store de er! Man bør i

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 15.04.2011)

Aporpos, på tide med et nytt treff snart Timmy? ;)

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 15.04.2011)

Åja, det er så herlig å oppleve sånt!

Jeg blir så glad når foreldre selv oppfordrer barna til å la hunden snuse på og "ikke skremme hunden" og lignende opplevelser som det.

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 15.04.2011)

Sau:

 

KjellÅge&Jerko:

 

en kjensgjerning at det kan være slitsomt å leve og enda mer slitsomt blir det om man luller seg inn i sin egen hjelpesløshet, jo mer man utsetter ting, jo mer man unngår å

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 15.04.2011)

Kaffedyret tok det på kornet der! Tispene som har angrepet min tispe, har alltid unnskyldt seg på en eller annen måte. Mulig de rekker det fordi min ikke svarer tilbake. Hanhundene jeg har passet, som ikke liker andre hanhunder, har jeg holdt i bånd... Da har det jo ikke a

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 14.04.2011)

Kaffedyr: Ja, spesielt med tanke på hvor kjapt man får høre det hvis man ikke er 100% tilstede.

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 14.04.2011)

Jeg har en hund som er veldig glad i folk og støy, kanskje jeg kan ta henne med så hun står frem som et godt eksempel??? 

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 14.04.2011)

Jeg skulle virkelig ønske det bare var snakk om vanndammer og større vannmengder, men her er hun så prippen at hun synes noe om å gå på fortauet bare det ser mørkere ut enn tørt. Vi hadde en periode da smeltingen startet, hvor hun prøvde

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 14.04.2011)

Jeg må si meg enig med de andre. Det er virkelig ikke stedet å sosialisere en valp. Vi kan jo muligens møte deg om du vil, alt ettersom hvor stor valpen din er?

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 14.04.2011)

Kjenner meg igjen i mye av det du skriver ÅShild! Jeg har også en hund som er følsom for sinnstemninger, men hun avreagerer fort og er ganske "på" når hun ser muligheter for litt oppmerksomhet. Jeg har i grunn ikke opplevd at hun har vist dansing ovenfor folk som ba

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 14.04.2011)

Normanna: Man skal visst det. Døve venner av meg blir stadig syklet ned de... Når man går over gangfeltet til og med!

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 14.04.2011)

kaffedyr:

Jeg har ikke opplevd særlig mye negativt med syklister selv. En eneste gang kan jeg huske en syklist som har virkelig sust forbi meg og hunden. Men da hørte jeg sykkelen på god vei, så jeg ropte inn hunden som gikk i relativt langt bånd

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 14.04.2011)

Det som er ekstra kjipt, er jo at mange som er uføre av gode grunner, gjerne vil jobbe litt. Mange av dem har jo gjerne litt arbeidsevne. Men samfunnet er ikke lagt opp til at man kan jobbe på bare gode dager eller i rykk og napp.

Synes dog det er en skremmende utvikling med

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 14.04.2011)

Apropos, så har jeg tenkt på det å prøve utstyr i butikken for så å kjøpe på nett. Men da hadde jeg bare testet sammen med de som jobber der, også sagt at jeg må "prøve i flere butikker". De fleste butikker tillater jo at man f&

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 13.04.2011)

pokoli:

Jeg kan godt skjønne at du ble irritert når eieren ikke unnskylder seg Frk.Fryd. Det er jo kjempefrekt! Ikke akkurat kjempemorro med tiss på skoene. Greit nok man har ikke kontroll over blæra til hunden, men man sier da beklager likevell n&arin

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 13.04.2011)

Normanna: Det er et viktig poeng det med hvem man eventuelt blir irritert på. Det ville aldri falt meg inn å bli irritert på selve hunden. Det tok også noen år før dette med markering nådde inn til irriatsjonspunktet mitt. Det er godt mulig jeg hadde en

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 13.04.2011)

Ånei, at jeg glemte Dyresjappa! Den servicen er utrolig fin! De holdt av en regnfrakk for meg til dagen etter, selv om jeg ikke var sikker på at jeg kom til å komme tilbake. De tilbød det selv! :)

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 13.04.2011)

Kanskje dette egentlig bør skrives på et sykkelforum.

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 13.04.2011)

Ja Pokoli, alle de tingene du nevner aksepterer jeg også. Hunder kan virkelig finne på mye rart :) Men å bli market uten å få et snev av en unnskyldning gang, var litt for drøyt for meg. Jeg har lært meg å ikke la fremmede hunder stå inntil m

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 13.04.2011)

Neii, Knerten da! Du må passe deg for vannet! Det er jo kun til for å drikkes, og man leker og tråkker vel ikke i drikken sin? Jeg har i hvertfall tatt min pertentlige oppgave veldig alvorlig, så jeg går IKKE frivillig på våt vei. Nå prøver j

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 13.04.2011)

Med uhell så tenker jeg på ting som hunden kan finne på å gjøre, som den egentlig ikke skal. F.eks. å løpe bort til folk og hunder som ikke har bedt om det, hoppe på folk eller til og med markere dem (!) Tenker jo da at det er et uhell, som noe ik

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 13.04.2011)

Normanna: I alle størrelser?

Myggfrid: Jeg blir like skuff hver gang jeg bare finner rosa og blingbling, når jeg egentlig bare vil ha varme klær. Den jeg nevnte på pilestredet hadde ganske variabelt der. Det står en svart hest utenfor butikken, heh. Skal se

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 13.04.2011)

Jeg må innrømme at syklister og folk som bryter båndtvangen, går på motivasjonen løs allerede...

Ellers så skal jeg farge båndet i en klar farge med en eller annen type spray, når jeg kommer så langt.

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 13.04.2011)

Aqua-etellerannet på Majorstua liker jeg også. Den ligger ved t-banen. Der klipper de klør for en 50-lapp også. :) Noe de var mye flinkere til, enn "veterinæren"(?) på Alna...

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 13.04.2011)

Det er dette som er så forbanna kjipt med båndtvangen. Normalt kan hun gå løs.

Jeg hører dårlig, så jeg hører ikke sykkelhjul som ruller på bakken eller denne "svosjen", men jeg hører plinget. Hadde folk giddi å plinge,

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 13.04.2011)

Vet du om den ved Pilestredet? Er vel egentlig primært en hestebutikk, men de har litt Hurta osv der også. :)

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 13.04.2011)

RottisKing:

 

MarteB:

 

RottisKing: Hvis hunden din ble KNUST i bakken av andre hunder, flere ganger, hadde jeg latt være å møte disse andre hundene flere ganger. Hunder kan legge seg ned og leke, rulle rundt og herje l

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 13.04.2011)

Hun ble spist av en krokodille og spyttet ut igjen. Etterpå hevnet hun seg.

Bamser er skumle saker gitt.

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 13.04.2011)

Har han alltid vært sånn, eller begynte det nå? Kanskje hormonene tuller med han?

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 13.04.2011)

1: Jeg tror at det ytre ofte gjenspeiler det indre, og det er det bildet jeg sitter igjen med. For eksempel liker jeg ikke mennesker som ser overlegne eller arrogante ut (etter min definisjon), eller om de tar alt useriøst. Det er overraskende hvordan det indre kan vise seg på det yt

 
Hvor mye aksepterer du? (Frk.Fryd - 13.04.2011)

Greit, da skal jeg lure på noe "på generelt grunnlag". Om det har blitt spurt om før, så ikke si det, for jeg vil ha en diskusjooon. ;) Neidajoda.

Uansett. Hvor mye aksepterer du av uhell når det kommer til andres hunder og din, eller deg selv uten hund?

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 13.04.2011)

Huff, så flaut for han, ydmyk er han i hvertfall! :(

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 13.04.2011)

Da tror jeg ikke sarte sjeler bør møte vennene mine...

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 13.04.2011)

Det er veldig bra at du ikke tar han for det. Da vil han utvilsomt bare bli verre. Det er også veldig bra at du tilrettelegger så godt du kan, som du gjør nå. Utover det så er jeg usikker på hva man kan gjøre for å gjøre det "lettere", n&ar

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 13.04.2011)

*buffy*:

Canisminor: Det jeg mener er at de færreste egentlig er interessert i å bli fortalt hva de SKAL gjøre, og at det sjeldent er så interessant heller. Det finnes ikke ET fasitsvar når det er snakk om hundeadferd osv. Det er mange mulige l&o

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 13.04.2011)

Angelcharm: Så ikke hva du skrev før nå. Men grunnen til at jeg ikke alltid svarer, er bare fordi jeg liker å ha en viss nytteverdig med det jeg svarer. Om jeg skal si "Jeg tror i grunn det er normal atferd du snakker om, men jeg vet helt hvordan man demper den.", så

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 13.04.2011)

canisminor:

 

*buffy*: Frk.Fryd:Det er ikke rent sjeldent at jeg har lest en tråd hvor jeg har visst svaret, men latt være å svare, fordi jeg visste at noen av disse kom til å forklare det mye bedre enn meg. ;)
 
Uten tittel (Frk.Fryd - 13.04.2011)

Min legger seg bare 2-3 meter unna og later som ingenting hun. "Er du tilbake? Så fint!"

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 13.04.2011)

canisminor:

 

Amatør.:Enig med Buffy. Det er selvutnevnte eksperter her, det er også folk som etterhvert har dannet en felles mening om det meste. Det er folk som synes alt var så mye bedre før, og det er folk her som setter seg
 
Uten tittel (Frk.Fryd - 13.04.2011)

Det er litt vanskelig å forklare, jeg har liksom antatt at det skal være sånn? Selv da jeg var livredd for hund i over 20 år, følte jeg at det var "slemt" å sette hundene vekk i andre rom bare fordi jeg var på besøk. Så jeg kunne klare &arin

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 13.04.2011)

Haha! Dagens gode latter! :D

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 11.04.2011)

Har man kompetanse, så flommer man gjerne over med det ja. Sånn som meg med hunder, rotter, barn, psyk/ped og delvis politikk. Men man er også som oftest klar over hva man ikke kan innenfor sine felt. En som da har god kompetanse, vil jo forhåpentligvis lede vedkommende ma

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 11.04.2011)

Egi:

 

Frk.Fryd:

 

Så lenge de er utenfor huset, så kan hun finne på å varsle. Men om de kommer inn, så må de jo være nye bestevenner? Litt usikker på hvor logikken i dette egentlig ligger.

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 11.04.2011)

Sier meg enig med Thorbjørn. Det er vanskelig å vite når man ikke har sett det. Kanskje det er greit å investere i en sele hvis man har "for vane" at det skjer?

 

Red: Haha, Thorbjørn, særdeles skremmende! :p

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 11.04.2011)

Så lenge de er utenfor huset, så kan hun finne på å varsle. Men om de kommer inn, så må de jo være nye bestevenner? Litt usikker på hvor logikken i dette egentlig ligger. :P

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 11.04.2011)

Har lurt på det samme selv den siste uken...

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 11.04.2011)

Lurer på om jeg kan få skryte av hvor bedagelig Junior er! Er ikke ofte jeg møter på hunder i hans alder som er så rolige som han når de møter Frøya.

Før han lunter videre med tanker om at "det der kunne jo ik

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 10.04.2011)

Jeg tror det aller beste, må være hvor miljøsterk hun er. Hun tåler store forandringer og nye situasjoner på "strak arm", så lenge jeg også synes det er greit. Hun avreagerer også fort hvis det skjer noe, bare rister det av seg.

En god numm

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 10.04.2011)

Mi prøver også å gjøre fra seg der det er snø, selv om hun er vant til varmere strøk!

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 10.04.2011)

Hehe artig. Tror jeg har fått det meste man kan få om småhunder og bastarder egentlig. Hun ligner jo veldig på en JRT med Papillonhode/pels/hale. Aktive raser med andre ord.

"Den slipper du vel å gå særlig tur med, så kjekt da"

"De d

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 10.04.2011)

Skjønner. Takk for svar:)

Jeg kjenner at jeg er veldig usikker på om jeg tør å ha en sykkel, egentlig. Jeg bor i Oslo, så det blir jo nesten et spørsmål om tid før den evnt blir stjålet? Er derfor jeg ikke har hatt sykkel på

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 09.04.2011)

Hehe, da de verste kastene kom, stilte hun seg i motvind, så det så ut som om hun egentlig løp 100 km/t, selv om hun sto stille. Og bare kikka;p

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 09.04.2011)

ninsert:

Når det kommer til kurv vil jeg tro det er tryggere med ei kurv/kasse bak på sykkelen. 6-7 kg ekstra på rattet påvirker nok styringen, og jeg vet ikke om det finnes solide nok kurver til det. På bagasjebrettet er det lettere å finne

 
Sykling og evnt sykkelkurv (Frk.Fryd - 09.04.2011)

Tenkte jeg skulle investere i en sykkel, men jeg har ikke sykla på flere år, så jeg lurer på hva jeg bør tenke på rundt dette med sykkel og hund.

Det første er jo at man må herde hundepoter, men hvordan skal jeg starte? Hun er vant til &ar

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 08.04.2011)

Riesenramp:

 

pokoli:

 

Men når jeg var i situasjonen jeg havnet i så tok overlevelsesinstinktet over og autopiloten slo seg på. Straks jeg skjønte at jeg ikke var sterk nok til å sloss meg ut av situasjonen

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 08.04.2011)

Yozzy:

 

Spiderwoman: Så en evnt. voldtektsmann måtte ha knocka meg ut for å fått viljen sin, hvis han hadde klart det da.

 

Tror du ja! Og veldig mange andre... Jeg kan love deg at med en kniv mot str

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 08.04.2011)

myggfrid:

Samsung - DETTE kan bli en interessant diskusjon. Forklar gjerne litt videre hva du tenker på ang. hva vi selv kan gjøre. Jeg er lutter øre! Kjenner jeg blir sint av at kvinner ikke føler seg trygge, inkl. meg selv. Så hva kan vi gj&o

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 08.04.2011)

Nei, kan ikke påstå det. Nå har jo folk grunn til å egle seg innpå oss, selv om jeg kan se at de tydeligvis ikke liker hund, sånn egentlig.

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 07.04.2011)

Sau:

 

Trelim er heller ikke til å anbefale på øyne :)

Trodde det var den nye sovekuren, jeg.

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 06.04.2011)

Haha, så herlig hund!

 

Morsom og morsom, dette er i hvertfall ikke leken å leke når man skal INN igjen i hvertfall!

http://www.youtube.com/watch?v=a0mxMMYtr0c&a

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 05.04.2011)

God timing. Gikk akkurat forbi en dør hvor en større hund hadde fått gleden av å gå ut først. Uten å kunne se eieren som fortsatt sto inne og holdt i fleksien sin. Hadde jo vært skrekkelig kjipt om jeg var redd hunder!

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 03.04.2011)

Sant! Når jeg tenker meg om, så har jeg spurt når de har vært så små at jeg har fått svar i gram eller 1-2 kilo! Er nok det at jeg ikke fatter helt at de tør.

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 03.04.2011)

Mannfolk, de prøver å stige opp i rangstigen hele tiden ;p

 

Neida, men har bodd med en Flatcoated retriever og vet nok med meg selv at jeg ikke skal ha en. De har litt for mye energi for meg å styre med, men utrolig morsomme!

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 03.04.2011)

6.5 kilo. Har hendt at vi får kommentarer (eller subtile tegn) på at hun ser "liten og feit" ut, men veterinæren mener hun er sunn. Ikke går hun opp eller ned samme hva, heller. Er vel sånn det blir når kassa hennes er usymmetrisk til hodestørrelse;p Uto

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 02.04.2011)

Pelskåpa:

 

Frk.Fryd:

 

Ca hvor dumt er det å sykle uten springer når man har hund som ikke kan trekke/velte deg?

 

 

Ca ikke dumt i det hele tatt! Du får hunden UT

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 02.04.2011)

Ca hvor dumt er det å sykle uten springer når man har hund som ikke kan trekke/velte deg?

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 01.04.2011)

Pelskåpa:

 

Jepp. Og jeg  har kjøpt meg chihuahua. 5 stk til og med.

Er ikke det litt lite for de Store Skumle? ;o

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 01.04.2011)

Tomters-store-skrekk:

Hva med kansje en av hver???Så kan jeg parre dem, kalle det andregenerasjons boerweiler, og at det er en rase i USA, og ta 16000 pr stykk???Hehe glad 1/4-11

Du får nok solgt dem med ord som "Det

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 01.04.2011)

belgerine: Snur jeg, så kommer hun per erfaring alltid. Det er bare ikke alltid at det er så trygt å snu. Det var ikke et dumt forslag nei. Jeg tror ikke hun blir panisk i hvertfall. I verste fall tror jeg hun prøver å "være m

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 01.04.2011)

Nemi-XX:

Stakkar jenta mi ( og alle andre pelser der ute) Ingenting hun elsker mere enn å løpe så fort hun kan. Pur lykke da ....Heldigvis har klubben inngjerdet område. Litt trøst det da.

Samme her. Blir å pr

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 01.04.2011)

Båndtvang er egentlig like greit for vår del. Bare synd at ikke alle følger den...

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 01.04.2011)

Hvordan da tenker du på? Jeg pleier å ignorere henne når jeg er stresset, selv om hun prøver å fjolle da også (med/uten bånd, inne og ute). Det virker som om hun føler det utrygt når det er noe som helst av "stress" rundt henne. Hun avreager

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 01.04.2011)

Yes, da kan jeg få meg en skikkelig parkbøllehund! :P

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 01.04.2011)

myggfrid:

Frk.Fryd - Da var det nok ikke meg ;) Hadde dere en fin tur i dag??? :)

Sprello Propello - Jeg skal begynne å gå lenger. Jeg ANTE jo ikke hvor jeg var! hahahah.

Linn - AKKURAT det jeg tenker og!!! Bare gå, ta av når en fø

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 31.03.2011)

Nei, jeg skjønner at det er vanskelig å forstå, det er vanskelig for meg å forklare det også. Det er en grunn til at jeg skrev "alltid" i anførselstegn, fordi hunder er uforutsigbare og det er ikke omstendighetene jeg skylder på. Da er det i så fa

 
Hun er så vár på meg! (Frk.Fryd - 31.03.2011)

Det at hunden er myk og alt det der, er jo vel og flott. Men det kommer kanskje til et punkt hvor det blir for mye. Det punktet hvor jeg takler det feil. Jeg er ikke en person som blir lett stresset, fordi jeg vet at jeg har kontroll, og da blir jeg jo ikke stresset heller. Men det skjer jo at je

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 31.03.2011)

Vi skal ta turen i dag og se hvor langt ned det går. Tar vanligvis av på Sagene, så det blir jo spennende, selv om jeg har gått ned til byen før. Er jo siste dagen før båndtvangen. Så får vi se hvor lang tid det tar før jeg fruster ov

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 31.03.2011)

Hehe, var litt usikker på om jeg skulle :D Tror det i hvertfall er to uker siden, og vi passerte i så fall ganske nært. Med orange refleksvest på henne til og med. Folk pleier å merke seg det siden jeg har det midt på dagen. ;p Tidsbegrepet mitt er helt ubrukel

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 31.03.2011)

Akerselva er fantastisk på det viset! Vi pleier å gå i fra øverst og nedover. Mistenkte at jeg så deg på Bjølsen (like ovenfor Sagene) engang, men tar jeg feil der kanskje?

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 31.03.2011)

Det virker som om Max takler dette bra. Han holder frykten kun mot den personen han trenger å frykte. Han har ikke tatt det videre til å gjelde alle menn. Så han er kanskje litt tøff allikevel? :)

Det er dessverre ikke sånn at det er en selvfølge at h

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 30.03.2011)

Barn skal jo bli selvstendige, mens hunder ikke skal det i utgangspunktet. Det er vel den vesentlige forskjellen.

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 29.03.2011)

Tja, nei, ikke egentlig. Men jeg har en håndfull som kan passe henne, fordi vi har samme syn på hundehold. Tingen med henne er at hun er veldig myk, og når hun reagerer, så reagerer hun med å bli rampete. Da er det viktig at de forstår at det er "streng tone" s

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 29.03.2011)

"Psykiske thrillere", eller hva jeg skal kalle det: The others, Skelleton key, An american haunting, The Orphanage på spansk.

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 29.03.2011)

Får håpe at dere får en innføring i hundens språk på det kurset da, og at det legges vekt på at hva atferd betyr, kommer an på settingen den utføres i...

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 28.03.2011)

Haha, Junior som aggressiv, dén var god! :P

 

Folk som tror det alltid er alle andres feil, burde ta seg en bolle eller to.

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 27.03.2011)

Purpurfargen/The color purple av Steven Spielberg.

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 26.03.2011)

plutoen:

noen fasinerende dyr. blir ganske så forundra over hva de finner på til tider    nå bor jeg heldigvis slik til at jeg kan set

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 25.03.2011)

Så bra at det ikke var noe alvorlig! Det kan det jo fort være når adferd endrer seg så brått. Bra du gikk til veterinær. :)

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 25.03.2011)

Jøss, det er i hvertfall utrolig fascinerende å lese om!

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 24.03.2011)

Jeg begynte å være veldig konsekvent på å  ikke gi godbit etter at jeg har gitt fri-signal. Jeg tror det er godt for hunden å ikke våre PÅ og jobbe for mye med å kanskje få en godbit hele tiden. Min er slik at hun gå fot he

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 24.03.2011)

Så søt!

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 24.03.2011)

Det jeg husker best, var da jeg ble jaget gjennom skogen av en visstnok gær´n bikkje. Knurrende og stille hund. Eller da en hund hoppa opp på meg med tennene til tørk!

Tror egentlig ikke jeg har noen gode, dessverre. :P

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 24.03.2011)

Kan du ikke ringe flere kontorer, eller har du ikke bil?

 

http://skedsmo.dyreklinikk.no/ her for eksempel, de har i hvertfall akutthjelp. Ellers er det en i Sandvika som kjører ut til Oslo o.l. Men det

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 24.03.2011)

MarteB:

Ring veterinærvakta nå og hør med de. Bedre med en tur for mye enn en for lite!

Signeres!

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 24.03.2011)

men_kjære_deg...:

Har som over her opplevd at voksne damer kjappere enn lynet har snappa bikkja opp fra bakken for å kose. Så fra hun var ca. 6 mnd. fikk alle beskjed om at hun biter- da ville de ikke hilse:) Men om hun hører lyse dikke-dikke-stemme

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 24.03.2011)

Folk blir jo overrasket når jeg går bort til de som har Rottweiler for å høre litt om rasen, siden jeg har lyst på en sånn. Og at pelsen her ikke har noe i mot dem.

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 24.03.2011)

Sku likt å se folk tørre å gjøre med din hund som de kan finne på med min hund! Sånn som hun som koste masse på henne, før hun plutselig løftet henne opp  og ga henne en knuseklem i ansiktet sitt, før hun bare holdt henne og sa

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 24.03.2011)

RRene:

 

Jammen på Tv virker alt etter et par forsøk, jo!

 

;-)

 

"Så har me juksa littegranne" ;p

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 24.03.2011)

bordercocker:

jeg vil å skrive om Junior´n min.. men hvordan lager man slike linker til bildene?? :S

jeg er litt grønn :P

Hvis du skriver teksten du vil ha og merker, den før du trykker på "lenka

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 24.03.2011)

Hm, tør jeg dette da. Min er en ekte bastard fra Spania, så med andre ord vet jeg ikke hva som er i henne i det hele tatt. Har tenkt meg til at det definitivt er noe Papillon og noe Terrier, JRT kanskje? Hun er litt høyere enn JRT dog. Jeg fikk henne da hun var 10 månede

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 24.03.2011)

Det hender at jeg slipper å betale, med kommentar om at "hun er jo så rolig". Da er det nesten så jeg ler meg halvt i hjel. :P

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 23.03.2011)

Personlig bar jeg rundt på en munnkurv til alle som hadde hund, den gangen jeg var livredd hunder. ;p

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 23.03.2011)

Du har også denne lange tråden: http://www.canis.no/innlegg.php?start=1&nr=93405 som jeg må ta meg tid til å lese selv:p

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 23.03.2011)

LisHe: Jeg forklarte meg litt dårlig. Men det jeg mente å si, er at kanskje din rase passer dårlig sammen med JRT-er rett og slett? Slik som min passer dårlig sammen med staff og andre raser som liker å bruke kroppen i lek. Jeg mener ikke allikevel at alle staffer og

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 23.03.2011)

I Oslo går man inn alle dørene, aller helst uten at noen får komme ut først. ;p

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 23.03.2011)

Hadde en del problemer med det før, men det har blitt mye bedre! Det jeg forundrer meg over, er at hun bare viser forsvar når jeg er i samme rom. Om hun er hos "fremmede" hvor de så slipper inn en fremmed hund, så er hun visst bare snill og grei! Men om jeg er i samme rom

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 23.03.2011)

Hehe, skikkelig smisker ja. Vet akkurat hvilke knapper de kan trykke på hvor mange ganger med hvilken som helst hund. Samtidig som de unngår konflikter/ikke gidder å sloss?

Lurer på om jeg også kan spørre om en kjapp sak! Jeg har nemlig en nabo med

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 23.03.2011)

Det får være grenser for hvor mange hensyn du skal ta på en gang! Om du ser for deg hva alle MULIGENS kan tenke til en hver tid, nei huff! Synes du var flink, jeg. Om det er noen trøst, så reagerer folk sånn på min hund også, selv om hun bare er se

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 23.03.2011)

Med unntak av en terrier, så har alle JRTene vi har møtt (og vi bor i Oslo), vært den rasen som går best sammen med min hund. Antakeligvis pga at de leker likt og "snakker likt".

Så det spørs om det egentlig er så rasebasert?

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 22.03.2011)

Det er ikke alle som skjønner at hunden sin ikke liker alle valper, og da spesielt valper som er større enn hunden selv. Så de kan gå rundt og tro at hunden er valpegrei uten å skjønne at det har noe med størrelsen på valpen å gjøre

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 21.03.2011)

Jeg vil tro at så lenge du har god innkalling også i denne situasjonen, så vil det vel gå greit om dere møtes igjen(og går videre)? Mulig mynden vil føle mer trygghet hvis den opplever at din hund er under kontroll.

Størrelsesmessig s&

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 21.03.2011)

Er Dalmatinere sinte? Har ikke folk sett 101 Dalmatinere? Nei, den var ny! :p

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 21.03.2011)

Alt ettersom hva slags bikkje, så har jeg prøvd å si sånt som "Gå!", "Der er eieren din!" mens jeg har pekt tilbake på det jeg tror er eier. Litt verre når du har to bikkjer kanskje, spesielt om de hadde blitt gira opp av at du snakker til den fremmede h

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 21.03.2011)

Apropos, prøvde du å "sende tilbake" den andre hunden? Det hender faktisk at det funker, heh. :)

Amatør: Faulebikkjer (fuglebikkjer?) pleier ikke å være så ille for meg, de snuser bare og løper videre igjen. Litt verre med de som kommer bort

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 21.03.2011)

Nemi-XX:

Har jo ikke sett noe anime fra før, men sjangere jeg liker best ipå "virkelig" tv er type action med litt humor og en dæsj magi/vampyr o.l Sci-fi/fantasy blir vel rett sjanger :D

 

Hellsing?

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 21.03.2011)

Det jeg lurer på, er hva man gjør med sånne situasjoner når det er båndtvang. 

Nei, det er i grunn irriterende at det s

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 21.03.2011)

Det må du fortsette med! :)

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 21.03.2011)

Dead like me. Makaber humor, men lite ekle scener :)

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 21.03.2011)

Over gjennomsnittet idioter er jo alltids hyggelige å møte på! Ermh.

Selvfølgelig fjerner man hanhunden om den er på ei løpsk tispe. På samme måte som at man ikke tar med en løpsk tispe i bånd inn i en flokk med løs

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 19.03.2011)

Haha, så herlig :D Jeg vil også ha et sånt objektiv til Canonen min! :p

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 19.03.2011)

Haha, jeg hadde helt glemt at snuppa her også gjør sånt. Nå har hun ikke tilgang til gangen lenger, men før pleide hun å velge seg ut et par sko og grave de ned et eller annet sted. Så det var litt av en utfodring å finne skoen tulla inn i et pled

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 18.03.2011)

Ufh, jeg blir tom for ord :(

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 18.03.2011)

Rådyret:

Bunaden min er for stor den

Jeg har ingen bunad, til gjengjeld passer den for alle. :p

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 18.03.2011)

Kjenner jeg savner vofsen min når dere skriver om dagens gjøremål hos deres, men jeg får henne tilbake på søndag, så det blir fint! Hun hadde nok også klart å tisse på seg hvis vi ikke hadde hatt så mye snø. Hun skal nemli

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 18.03.2011)

Vi har hviledag ca en dag i uka. Ellers hadde hun blitt helt propell og forventet at det skjedde noe hele tiden. Det er i hvertfall det som skjer når jeg "glemmer" det. Kan ikke mer enn å signere de over her om at det bør være helt greit. Bra for deg at du fikk satt en st

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 17.03.2011)

TheT´s:

 

Frk.Fryd:

 

Hilsen tidligere Frøya og Spiderdog som skal  prøve å finne ut av hvordan dere klarer å holde dere oppdatert her.

Jeg har

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 17.03.2011)

Misky:

Kom igjen Våren, smelt snøen så kondomdressene og skiene må legges vekk! 

Og kondromdrak

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 16.03.2011)

Gratulerer så mye, Kizz! :D

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 16.03.2011)

Jeg får prøve å slenge meg med her, selv om jeg har sirupnett og siruphjerne (pinex!). Pelsdotten her tror hun er en katt noen ganger. Det er jeg ganske overbevist om. Hun elsker å leke med katter, vaske dem, eller ligge 2-3 meter unna dem og pipe hvis de absolutt ikke v

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 16.03.2011)

Tror ikke snuppa trenger flere flørteområder. Hun er den smarte typen som spiller dum. Lite lurt ;p

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 16.03.2011)

Det kan være verdt å vite at for noen hunder er det vanskelig å opprettholde kontakt med deg, hvis de er usikre på hva de møter fra en annen hund.

Om det er snakk om forventninger til hilsing, så er det kanskje passeringstrening du trenger mer av? B

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 16.03.2011)

Kizz:

Det jeg synes er litt festlig er at jeg traff på en gammel dame med en bichon et eller annet (ikke frisè...) i går, som vi endte opp med å gå tur med...Og gjett om jeg må ha tenkt mitt om gamle damer med lodotter i bånd

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 16.03.2011)

LisHe: Hvilke pigger? Jeg har da ikke noe å forsvare. Grunnen til at jeg stusser over nyhetsverdien over dette, er jo at det er ingen uenighet om hva som gikk feil mellom hundeeier og den som ble skadet, heldigvis?

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 16.03.2011)

Norfolk: Hunder bør da aldri være alene med barn uansett?

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 16.03.2011)

Lurer på om de hadde vært like interessert om det var en Golden Retriever som gjorde det...

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 16.03.2011)

Tror nok folk hadde blitt litt overrasket om de hadde visst at jeg egentlig ønsket meg en Rottweiler o.l. Men siden det kun var basert på utseendet, så kunne jeg jo ikke det. :p

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 16.03.2011)

Nemi-XX:

 

Frk.Fryd:Lurer på om noen vil gjette på meg om jeg i det hele tatt har blitt lagt merke til. Så får vi se hvem jeg tør å gjette på når jeg er hjemme fra sykehus og mindre dopa ned:p
 
Uten tittel (Frk.Fryd - 16.03.2011)

Kizz:

 

Frk.Fryd:

 

Lurer på hva slags sterotype jeg havner i, som har en ukjent blanding. :) Ser da ut som en Papillon-Parssonterriermiks dog.

 

 

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 15.03.2011)

Lurer på hva slags sterotype jeg havner i, som har en ukjent blanding. :) Ser da ut som en Papillon-Parssonterriermiks dog.

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 15.03.2011)

Klinkekula: Jeg har jo sett så mange bilder at det kanskje er litt urettferdig av meg. Men du er vel i 20-åra og veldig engasjert i hunden din. Du studerer kanskje, men spørs om ikke hund får mest oppmerksomhet. Du er også veldig flink til å ta bilder, men det

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 15.03.2011)
Lurer på om noen vil gjette på meg om jeg i det hele tatt har blitt lagt merke til. Så får vi se hvem jeg tør å gjette på når jeg er hjemme fra sykehus og mindre dopa ned:p Tidligere Frøya og Spiderdog her.
 
Uten tittel (Frk.Fryd - 13.03.2011)

Jeg tror i hvertfall at min sjønner at det ikke er en annen hund i speilet. Vi hadde et stort veggdekkende speil i gangen, som hun ikke brydde seg om, bortsett fra når det ikke funket å bjeffe på meg. Da fant hun ut at hun skulle bjeffe mot speilet i stedet. "Nytter det i

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 13.03.2011)

megogmishka:

 

Frk.Fryd:

 

 

Jeg tror du hadde likt "Why Dogs Smile and Chipanzees Cry", jeg :)

 

Interessant - bok?.. eller?

 
Uten tittel (Frk.Fryd - 13.03.2011)

Jeg tror du hadde likt "Why Dogs Smile and Chipanzees Cry", jeg :)

 



Nytt søk

Søk i:
Hele Canis.no  
Hele butikken Produkt-tittel
Forfatter ISBN
 
Biblioteket Oppdrettere
Ekspertpanelet Hundetorget
Diskusjonssidene Hunderaser
Søketekst:
  

Veiledning:

  • Fritekstsøk
  • Du kan bruke ordet AND for å søke etter tekster som inneholder flere bestemte ord. Søketeksten "setter AND jakt" vil altså gi treff på tekster som inneholder både 'setter' og 'jakt'. Videre kan du bruke NOT til å definere ord som ikke skal være med. Søketeksten "setter AND sitt NOT jakt" vil altså finne frem til tekster som inneholder 'setter' og 'sitt', og som ikke inneholder 'jakt'. AND og NOT må stå med store bokstaver, og alle AND´ene må stå foran NOT´ene i søketeksten.
spacer
leftgradient rightgradient

Vil du annonsere her?
 
Hovedsponsor6
 
Hovedsponsor6
 
Hovedsponsor6
 
Hovedsponsor6
 
Hovedsponsor6
 
Hovedsponsor6
 
X

Meld deg på Canis sitt gratis nyhetsbrev og få et gavekort på kr. 50,- med en gang!

I nyhetsbrevet holder vi deg oppdatert om nye interessante produkter, kurs/seminarer og andre interessante ting som skjer hos Canis. Mer enn 20000 hundeeiere mottar allerede Canis sitt nyhetsbrev. Bli med du også!

Du får gavekortet tilsendt med en gang du melder deg på.

Email:

Du kan melde deg av nyhetsbrevet når som helst, og vi vil aldri dele din emailadresse med andre.

(OBS: Det er kun et gavekort pr. kunde, så hvis du melder deg av og på nyhetsbrevet vil du ikke få flere gavekort.)