Hest

  Katt

  Fugl

  Ulv





FORSIDEN

 

 

Du kan betale med VISA på Canis.no

Du kan betale med MasterCard på Canis.no

 

 

Besøkende: 500

Innlogget: 20

Fikk 103 treff på Fompen:

Innlegg av Fompen

Uten tittel (Fompen - 27.04.2012)

Jeg har også en schæfer som bjeffer mye på alle hunder, høres veeldig sint ut, men han er det ikke. Schæferen "snakker" jo mye, altså da bjeffing og alle andre type lyder.

Jeg er på miljøtrening på tirsdager.. er opptil 5-6 schæ

 
Uten tittel (Fompen - 19.04.2012)

Uff da, for noen fæle unger! Da hadde jeg vært sint!

Men ang det med og gå tur, kanskje du kan prøve å få noen du kjenner til og gå deg i møte med noen gobiter på lager, og hvis hun ikke vil gå ut av døra, så bare

 
Uten tittel (Fompen - 18.04.2012)

Flott, da skal den bestilles! :)

 
Uten tittel (Fompen - 18.04.2012)

Okey, kjekt og vite! :) Takk for svar!

 
Uten tittel (Fompen - 18.04.2012)

GSH:

Var å trente hund i går, og da sa en som driver med oppdrett at hundene har en "egen-sone" på 4 mter...Det vil si at passeringer med hund som er innenfor denne grensen er å betrakte som en skulle gått bort å pirka deg på kinnet og

 
Klikkertrening (Fompen - 18.04.2012)

Hei! :)

Jeg har tenkt på og kanskje starte med klikkertrening med bikkja mi, og lurer på om noen har erfaring med dette? Og om noen har denne boka, http://www.canis.no/nettbutikk/omtale.php?id=850 om det er en

 
Uten tittel (Fompen - 18.04.2012)

Gemma:

Fompen:

 

Mvjnz:

 

 

Gemma:

 

 

Fompen:

 

Hvorfor ikke kjøpe strupebånd som du tar helt &o

 
Uten tittel (Fompen - 17.04.2012)

Jeg har ikke vanskelig for og tro det, for har sett han bruke det mange ganger i tv serien sin. Men OK, hvis du VEIT at han bruker det utenom kamera så har jeg ikke noe imot det og skal heller ikke si imot deg. :) Hvor fant du ut det forresten? :)

 
Uten tittel (Fompen - 17.04.2012)

Det jeg meinte var at jeg tror ikke han bruker el-halsbåndet først, altså at han lærer det inn "bak kulissene". Men har så mye med og gjøre hvor bestemt og rolig han er, selve energien hans. Men jeg får ikke til det med lyden selv. Men jeg per

 
Uten tittel (Fompen - 17.04.2012)

Jeg bruker heller ikke tssh, det fungerer ikke. Men jeg bruker det "bittet" på sia som han kaller det, det fungerer i de fleste tilfeller! :)

 
Uten tittel (Fompen - 17.04.2012)

Det går fint! :) Jeg har og respekt for alle sine metoder også. :)

Ja prikk i sida hjelper for meg, så da bruker jeg den! :) Men i puberteten så hjalp det ikke altid nei, da måtte man finne på andre ting. 

Og til mvjnz, CM bruker ikke

 
Uten tittel (Fompen - 17.04.2012)

Bergljot:

Fompen:

Jeg har strupebånd som er i stoff, og det sitter absolut ikke hardt, og jeg ville aldri ha strammet så hardt at bikkja blir strupet eller får vondt. :)

 

Og hvordan unngår du &a

 
Uten tittel (Fompen - 17.04.2012)

Mvjnz:

Gemma:

 

Fompen:

 

Hvorfor ikke kjøpe strupebånd som du tar helt øverst på halsen, altså opptil ørene nesten, og rykker litt til siden om bikkja drar. Veld

 
Uten tittel (Fompen - 17.04.2012)

Ja jeg må også le! Kan ikke skjønne hvorfor folk ikke liker han.. men men... jeg vil ikke ta opp noe diskusjon på det, for det er det så mange av inne her! :)

Men over til sak.. Har også brukt sånn grime til hunden min, han brukte litt tid p&arin

 
Uten tittel (Fompen - 17.04.2012)

Chalos:

Fompen:

Chalos: Fompen: kaffedyr: Fompen: Det er ikke vondt for bi
 
Uten tittel (Fompen - 17.04.2012)

Chalos:

Fompen:

kaffedyr: Fompen: Det er ikke vondt for bikkja, er bare et lite napp til sia når den drar. Bikkja skal jo være siden av deg elle
 
Uten tittel (Fompen - 17.04.2012)

kaffedyr:

Fompen:

Det er ikke vondt for bikkja, er bare et lite napp til sia når den drar. Bikkja skal jo være siden av deg eller bak deg og ikke forann! :)

 

Bak? Innmari upraktisk. Foretrekker å

 
Uten tittel (Fompen - 17.04.2012)

Det er ikke vondt for bikkja, er bare et lite napp til sia når den drar. Bikkja skal jo være siden av deg eller bak deg og ikke forann! :)

 
Uten tittel (Fompen - 17.04.2012)

Hvorfor ikke kjøpe strupebånd som du tar helt øverst på halsen, altså opptil ørene nesten, og rykker litt til siden om bikkja drar. Veldig enkelt og greit! :)

 
Uten tittel (Fompen - 13.04.2012)

Har også schæfer hannhund, men 3 år! men han var HELT lik i 7 mnd alder, og slik var det i perioder til han ca 18 mnd. Trodde jeg skulle gå av skaftet til tider! Hehe.. Nei hjelper absolut ikke med en vanlig gåtur for og slite dem ut.. en fin ting er og finne en heee

 
Uten tittel (Fompen - 13.04.2012)

Ja det var drøyt at dere måtte stå på "sidelinjen"! :/

 
Uten tittel (Fompen - 12.04.2012)

Hehe... Han får lov til å komme i fanget om han vil :) Men han bruker ikke gjøre det da! :)

 
Uten tittel (Fompen - 11.04.2012)

Enig der, din egen energi har så mye å si på åssen bikkja di er! :)

 

Jeg forskjellsbehandler heller ingen hund.. min hund er ca 40 kg, har ei god vennine med en på ca 80 og ei anna god vennine med en på ca 16. Vil den på 16 kg sitte

 
Uten tittel (Fompen - 11.04.2012)

Jeg gjør det ikke nå lenger.. men gjorde det endel når han var mindre, slik at han ikke skulle få noe matforsvar.... var ikke så jeg lå og prikket han i ansiktet altså... men jeg strøk og tok på han.. Har ei vennine som ikke har gjort noe..

 
Uten tittel (Fompen - 11.04.2012)

Bikkja mi stoler da også på at han får beholde det han får, sjelden jeg tar fra han noe... men om jeg gjør det, så skal han tåle det, og han veit han får det tilbake.

 
Uten tittel (Fompen - 11.04.2012)

Veit ikke om noen leser dette nå, siden det er lenge siden denne tråden foregikk.. Men Jeg har selv vært LIVREDD hunder frem til jeg var kanskje 14-15 år. Og for meg hadde str ingenting og si... Jeg var like redd om jeg møtte en chihuahua eller en grand danois... Je

 
Uten tittel (Fompen - 10.04.2012)

Ja, Egi, jeg er enig der, det er om den overhode ikke har noe ressursforsvar fra starten av! :) Jeg ville aldri selvsagt ha gjort det på den måten om hunden hadde problemer med ressursforsvar.

 

 

 
Uten tittel (Fompen - 10.04.2012)

Har aldri trent noe bytte kommando med hunden min, jeg tok fra han ting fra dag 1 vi fikk han, selvsagt skal en hund tåle og bli tatt fra leker/bein uten at den skal bli sint. Når hunden min var valp så lå jeg ved siden av matskålen og tok oppi maten, på ansikt

 
Uten tittel (Fompen - 06.05.2010)
Vi ga 4375 :D
 
Uten tittel (Fompen - 05.05.2010)

Herregud å folk er imot bur her inne. Bur er IKKE dyreplageri, den var litt på grensa vel.... :O

Og jeg kan ikke si meg enig at en valp hører hjemme i senga de første ukene, da blir den jo vant med og være der! Og uansett om man har stor hund og den er valp,

 
Uten tittel (Fompen - 05.05.2010)

Takker =)

Stakkar lille dyret har "lampeskjerm" rundt hodet og stanger inni ALT.. 

 

 
Uten tittel (Fompen - 05.05.2010)

Ja det var bra =)

Takker :D

 
Testikler i buken 2 (Fompen - 05.05.2010)

Hei!

Da er operasjonen(kastreringen) gjort, det gikk kjempe bra :D Ble ikke såå stor operasjon, da testiklene lå i lyskekanalen.

Skriver her da noen av dereba om oppdatering :D

Bikkja har det bra,, bare slitt slapp. Og syns det er rart med krage på :P

 
Uten tittel (Fompen - 04.05.2010)

Takk for støtte Tassen_1 og An-Ma =)

Ja jeg stoler 100% på dyrlegen min :D Og veit det kommer til å bli bra =)

 
Uten tittel (Fompen - 04.05.2010)

Hehe, nei =)

Ja det går nok veldig bra, og  har tro på at bikkja kommer til å bli roligre... dyrlegen sa også dette, kunne jo ikke garantere noe såklart, men trodde nok vi kom til å merke litt :D

Han kunne jo utviklet adferdsproblemer seinere o

 
Uten tittel (Fompen - 04.05.2010)
Mopsene: Ja kan få kreft om de ligger i bukene!
 
Uten tittel (Fompen - 04.05.2010)

Ja han er trygg mentalt, ikke noe gæli med bikkja :D Bare veldig hyper :P

Ja det skal jeg gjøre :D

Takker til folk som støtter dette :D Og ikke bare skal kverulere :D

 
Uten tittel (Fompen - 04.05.2010)

Takk Shlush :D

Unasett om det hadde blitt tatt prøve ell ikke, og resultatet viste at han ikke produserte mye testosteron, så hadde jeg tatt operasjonen, vil ikke ende opp med at bikkja får kreft. 

Dyrlegen sa det måtte gjøres, ut fra hans vurderin

 
Uten tittel (Fompen - 04.05.2010)

Alle dyrleger jeg har snakket med anbefaler det, og jeg har snakket med alle jeg finner i heele 2 fylker! Skjønner ikke hvorfor folk skal bli så pnei, kastrrering, nei det må du ikke gjøre... BIG DEAL!! Jeg gjør det fordi jeg velger å tro på en meget d

 
Uten tittel (Fompen - 04.05.2010)

Jaja;) : Så godt å høre at det gikk bra, det gjør ting mye lettere :D Hunden vær er også helt propell, prøvd det meste vi å, meeen.. hehe... Men tusen takk for svar:D er såå godt å høre at det gikk bra med hunden din, vel

 
Uten tittel (Fompen - 04.05.2010)
Det gjør ingen ting, tennene de kommer ut uansett :D Sjelden at det kommer nye mens de gamle er der.. man da faller de nye på plass når de gamle går ut. =)
 
Uten tittel (Fompen - 04.05.2010)

Da tar det nok ikke lang tid før alle tenner er ute.. Husker ikke helt,  men på vår hund, når de første kom ut, så gikk det vel kanskje 1-2 uker ca før alle var ute. Var nesten tannlaus lille dyret ;)

Ja er normalt at de blir matleie... ta b

 
Uten tittel (Fompen - 04.05.2010)

Okey! Jo det er jo vanlig å fjerne dem. Jeg ringte dyrlegen min for å undersøke, å han sa at da må vi kastrere med en gang, er mye større sjangs for å få testikelkreft. Og dyrlegen fortalte at ja, det var en mye større å komplisert op

 
Uten tittel (Fompen - 04.05.2010)

Ja! Dyrlegen er meget dyktig, og jeg stoler 100%på han. Er tross alt en fagperson, så han veit såklart hva han driver med, så kan spare dere kommentarer om at det er for gæli osv osv.

 
Uten tittel (Fompen - 04.05.2010)
Han har ikke testet det, men det trengte han ikke heller, det kunne han helt sikkert si at han gjorde. Og det merker jo forsåvidt vi også.
 
Uten tittel (Fompen - 04.05.2010)

Enig der altså!

Nei alle valper er ikke like, men som sagt over her, så er sekunder litt for fort, kan bli stressende.. kanskje med noen minutter, 15-30 min...

 

 
Uten tittel (Fompen - 03.05.2010)

okey, intressant! Hunden vår er 17 mnd og har begge i buken! Og han er så propel at vi har vurdert om vi ikke orker mer. Men det klarer vi ikke, er jo så glad i det dyret :D

Dyrlegen vår sa det stikk motsatte, at vi absolut burde kastrere da det er større sjan

 
Testikler i buken (Fompen - 03.05.2010)

Hunden vår bli kastrert på onsdag. Begge testiklene ligger oppe i buken så dette må gjøres. Håper også på en liten forandring i oppførsel, dyrlegen sier at når dem ligger i buken å er varme så produserer han utrolig mye tes

 
Uten tittel (Fompen - 03.05.2010)
Sekunder å minutter er bare dumt.. start med en halvtimes tid og øk.. det gjorde jeg med valpen og det gikk fint :D men såklart, vi startet 1 uka vi fikk han.
 
Enig (Fompen - 03.05.2010)

Er helt enig, jeg startet første uka vi fikk valpen med å trene på å være alene hjemme. Bynte rett på 1-2 timer, gikk så fint! De gangene han er alene nå er det ca 5-6 timer... men han klarer også 8.

 Valpen din klarer seg fint =)

 
Uten tittel (Fompen - 08.01.2010)
støtter marianne&dennis :D
 
Uten tittel (Fompen - 08.01.2010)

Ninav: Er akk det samme hos oss, han fylte 1 år 22 des. Å er helt idiot om dagen rett å slett.... Har schæfer vi også... Gleder meg sååå til denne perioden er over :D

 
Uten tittel (Fompen - 09.10.2009)

Hvorfor skal man vike for hunden?

 Like mye kattens plass som hundens plass. Lær hunden å ikke spise av den. Lag lyd etc som sagt over. Vær på vakt!! =)

 
Uten tittel (Fompen - 14.09.2009)
Blir rett å slett kvalm ta alle inne her!! La de som bruker bur, bruke bur, og la de som ikke bruker bur, ikke bruke bur!!!
 
Uten tittel (Fompen - 10.08.2009)

Det går over av seg selv:) Hunden min ble også bilsyk hver gang vi kjørte bil, startet å sikle skikkelig, også spydde han som regel. Men det gikk over av seg selv, det er bare det at de må bli vant med og kjøre bil, ta valpen med deg så mye du kan

 
Puberteten! (Fompen - 30.07.2009)
Hei! Jeg har en scæfer på 7 mnd som nå er i puberteten, og rett og slett er en skikkelig "drittsekk", hehe =) Han biter utrolig mye, og det skal bites på oss, ikke noe ennet. Så det jeg lurer på er om dette er vanlig? Har da hørt at scæferen
 
Uten tittel (Fompen - 28.07.2009)

frøya&stine: Fordi det er den metoden som fungerer best. Er nei vi bruker og det lyder han. Men de gangene han har gjort noe galt så blir det nakkeskinnet. Ånei, jeg tar ikke i så han får vondt eller noe slik. Ja, jeg har lest den boka som har med hundesprå

 
Uten tittel (Fompen - 28.07.2009)
Nei frøya&stine , men du merker det på bikkja di om den er ulykkelig eller ikke!
 
Uten tittel (Fompen - 28.07.2009)
Den har jeg også sett Wacmoc , og enig der! Schæfer trenger mye mosjon. Ikke bra å stenge de inne i hundegården å slenge fra seg en pinne å si værsågo, mosjoner
 
Uten tittel (Fompen - 28.07.2009)
Jeg har ikke praktisert det CM gjør, da jeg ikke har en problematisk hund =) Og han er fortsatt bare 7mnd, gått på valpekurs og skal nå på dressur kurs, lærer masse =) Men syns ikke det akk ser ut som de har det så fælt etterpå, de er glade
 
Uten tittel (Fompen - 28.07.2009)
De skal då snuse, men ikke på alt og ingenting... De trenger ikke og få snuse på alt de kommer over!
 
Uten tittel (Fompen - 28.07.2009)

Ingen måte som er riktig-alle har sine metoder.

 
Uten tittel (Fompen - 28.07.2009)
Ante da ikke jeg at han ikke var godt likt. Og jeg har aldri hatt et problematisk hundehold. Er førstegangseier, og har ikke noe problemer med min hund. Men jeg bare syns han er utrolig flink.
 
Uten tittel (Fompen - 28.07.2009)
Jeg ser det også nesten hver episode. Er ikke så ofte han har brukt det, sjelden jeg har sett det hvertfall. Men ja pigghalsbånd og strøm er stor FYFY..! Men alt det andre han gjør, kjempe flink. Å det gir jo resultater.
 
Uten tittel (Fompen - 28.07.2009)

Strøm å pigghalsbånd er jeg imot (stakkar hunden), men er jo ikke så mye man har sett han bruke det da.

Men liker stort sett det meste han gjør.

 
Uten tittel (Fompen - 28.07.2009)
Mye mulig! Men synes han er utrolig flink! :) Skjønner ikke hvorfr folk ikke liker han.. Trodde han va godt likt jeg.
 
Cesar Millan (Fompen - 28.07.2009)

Hei!

Noen som har sett hvordan han jobber og hans teknikker?

Han er jo genial:) Veldig flink med hunder.

 
Uten tittel (Fompen - 28.05.2009)
Er da ikke noe problem for valpen å være alene hjemme i en times tid bare :)
 
Uten tittel (Fompen - 28.04.2009)

Ja takk for støtte Siiri, er helt enig med deg der:) Åja, sloss evnene sitter ikke i ballene:) hehe..   Jeg tror de fleste hunder får null problemer med å være kastrert. :) 

 
Uten tittel (Fompen - 28.04.2009)

Har respekt for hunden min selv om jeg skal ta nøttene hans. Har ikke noe med det å gjøre. Å her er det ikke noe rett å galt, det går rett å slett på folks meninger. Noen synes det er helt i orden å gjøre det, og noen synes ikke det.

 
Uten tittel (Fompen - 28.04.2009)

Det var bra sagt schappi :) Åjo, enig, er det ikke da bedre å være lykkelig uvitende om hva livet har å by på. :) :)

Hva er kjemisk kastrering? Altså jeg skal kastrere hunden min uansett. Er så typisk mannfolk som ikke vil kastrere. E

 
Uten tittel (Fompen - 28.04.2009)

Takk for mange gode svar:) Er akk det jeg mener også, man burde få velge selv. Så skal si til dyrlegen det som schappi skrev ;)

Joa, du har kanksje rett der B.FSkinner, at er flest jenter som som skal kastrere hunden sin. Men det er fordi ingen mannfolk vil ta ballene p&a

 
Uten tittel (Fompen - 27.04.2009)

Okey! Takk for mange svar forresten:)

Ja er enig med frøya&stine der, syns man kunne få bestemme det selv, er jo dyret ditt. Men da skal jeg hverfall lete etter en dyrlege som vil gj&

 
Uten tittel (Fompen - 27.04.2009)

Okey, det visste jeg ikke. men jeg skjenner da noen som har kastrert hunden sin uten noe medisinsk grunn. Også har jeg ei vennine som fikk hunden sin kastrert pga mye markering inne.

Hva er det folk inne her anbefaler? Jeg er førstegangseier, så har ikke så mye erfa

 
Kastrering av valp/unghund (Fompen - 27.04.2009)

Jeg lurer på en ting, hvorfor er det mange dyrleger som ikke vil kastrere hannhundene?

Jeg har en nydelig schæfer valp på litt over 4 mnd. Han har ikke fått testiklene enda, kommer de ikke skal jeg fjerne de når han er rundt året pga fare for testikk

 
Uten tittel (Fompen - 24.04.2009)
Min valp er endel trøttere fra 20.00 og utover. Legger seg alt fra 22.00-24.00, og sover helt til kl 07.00, av og til både 08.00 og 09.00.
 
Uten tittel (Fompen - 24.04.2009)

Jeg og min samboer var også enig om å skaffe valp, jeg som presset på mest. Men her var det faktisk meg som var irritert og angret meg. Har aldri hatt hunf før, men det har samboeren min. Men nå elsker jeg hunden vår og angrer meg ikke et sekund. Hadde det v&a

 
Uten tittel (Fompen - 21.04.2009)

Det har også valpen vår på snart 4 mnd, i morgen faktisk:) hehe.. Men har hørt det er vanlig at valper kan ha litt sånn smuss... men prøv å gi han saltvann øyedråper, får det på apoteket... jeg har prøvd det i tips fra dy

 
Uten tittel (Fompen - 21.04.2009)

Ja helt enig med Maiokooi der :) Bruker også bur selv til min valp når vi er borte og på natta og det går kjempe fint. Han liker buret sitt :)

Men ja, men det brygger opp til uvær i kjent Canis-tradisjon........ hehe... er visst mange som er mot dette. Det skj&

 
Uten tittel (Fompen - 17.04.2009)
Ja enig med pai der, de kan sove opptil 20 timer i døgnet. Så han høres frisk å rask ut:)
 
Uten tittel (Fompen - 17.04.2009)
Jeg gir han 07.30 og mellom 13-14 og mellom 19-20 :) nei, er ikke noe max antall timer mellom hver gang, bare at det er ca like lenge mellom hver gang. Og noen forsinkelser i nu og ned gjør ingen ting. Ikke om det blir før tia heller:)
 
Uten tittel (Fompen - 17.04.2009)

Rundt 7-8 tia:) Men ikke krise om det blir seinere:)

 
Uten tittel (Fompen - 17.04.2009)
Nei ikke sant:) Er jo tørrfor, hadde ikke lagd det viss det ikke var meningen å ha det tørt:) hehe Min hund vil heller ikke ha det:) Ja, er enig med Simira at du kan ta det bort etter rundt 15-20 min. Ikke gi mer ved neste foring. Samme menge som al
 
Valpen har ikke fått testikler (Fompen - 17.04.2009)

Hei!

Shæfervalpen min på 4 mnd snart har ikke fått testiklene sine enda. Noen som har opplevd det samme? Vi visste jo dette når vi fikk han, og oppdretter og mange andre jeg har snakket med sier at det er sjangs for at de kan falle ned.

Men lurer bare på

 
Uten tittel (Fompen - 17.04.2009)

Helt enig der:)

Men man må ikke bløte foret, kanskje når den er så liten, men vi sluttet med det etter neon dager etter at vi fikk valpen. Han er ikke så gla i oppbløtt tørrfor. Spiste mye mer når han fikk tørrt.

 
Hvor mye skal en dansk svensk gårdshund valp spise (Fompen - 17.04.2009)

Hei!

Jeg ville ha vurdert hvor mye hun skal spise, men så bare 50g høres lite ut. Gi han 3 ganger om dagen, det er ypperlig:) kan også gi 4:) men 2 blir for lite. Og da ville jeg sett ann, hvis valpen siser opp alt du gir den, skal hun sannsyneligvis ha litt mer, og 

 
Valpen er skeptisk! (Fompen - 19.03.2009)

Ingen som veit noe om det her a, ettersom ingen skriver inn noe her!

Hehe :)

 
Uten tittel (Fompen - 19.03.2009)

Ja enig der. Jeg bruker nei, og stemmen som regel til å korrigere. Er bare 2 ganger som jeg har måttet ta tak i han fordi han er helt umulig. Ikke noe som hjelper. Men ikke ofte det har skjedd... Han hører som regel på nei faktisk, å det synes jeg er kjempe bra, da

 
Uten tittel (Fompen - 19.03.2009)

Er akkurat det jeg har gjort, hundetreneren som jeg kjenner er i 20 åra, rundt 25. Å legge på rygg var visst en bra ting å gjøre mener han.

Altså jeg veit ikke, er førstegangseier. Men ut i fra alle eksperter jeg har hørt med så kan m

 
Valpen smattet, hva kommer det av? (Fompen - 19.03.2009)

Hei!

Aner ikke, aldri hørt om. Er nok ikke noe galt :)

 
valpen har begynt og utnytte... (Fompen - 19.03.2009)

Ja er enig i at det skal overses også, stå helt stille eller gå saktere! Det fungerer som regel, de gangene det ikke fungerer så blir det timeout (bur i til han har roet seg). Eller legge på rygg, ser ikke noe i veien med å legge han på rygg når det

 
valpen har begynt og utnytte... (Fompen - 19.03.2009)

Hei!

Helt enig der at du skal overse. Valpen vår gjorde også det der (schæfer på snart 13 uker), vi overså han. De gangene det ikke hjalp/hjelper, tok/tar vi han å la han på rygg. (Tips fra oppdretter) Det fungere veldig bra. Tar ikke tak så

 
Valpen er skeptisk! (Fompen - 19.03.2009)

Hei!

Jeg har en schæfer valp på snart 13 uker, som er skeptisk på det meste, han bjeffer på folk, og spesielt til andre hunder, bjeffer å knurrer "valpeknurring". Men dette er fordi han er skeptisk og ikke sint.

Men noen som har noe ti

 
Valp og fôr (Fompen - 18.03.2009)
Stemmer det, er anbefalt opp til de er 1 år :)
 
Hjemme alene (Fompen - 18.03.2009)

Neida, har ikke noe imot tøybur :) hehe... Men det du kan prøve er å evt legge et teppe over det stålburet, for hunder liker å ha det lunt på en måte. F.eks hunden vår bruker å legge seg under spisestue bordet å slik. Hvis du skj&oslas

 
Hjemme alene (Fompen - 18.03.2009)

Ja, vi er heldige der:) Hehe.... Men det går nok like lettvint hos dere etterhvert også:) er så søt nurket ditt, svigerforeldrene mine har en liten jack russel nå på 10 uker, så små de er ;) hehe

Men ja, jeg vill nok heller anbefale deg

 
tørrfor vs. oppbløtt (Fompen - 18.03.2009)

Hvorfor er det da lagd tørrfor viss det skal bløtes opp?

Vi bløter aldri opp maten lenger, og da spiser valpen vår alt som han får i skåla si, det gjorde han ikke når det var oppbløtt. Det er ikke farlig for valpen å få t&oslas

 
Valpebiting (Fompen - 18.03.2009)

Vi sier også nei, men ikke altid dette hjelper. Han biter veldig mye når han er trøtt og leken/hyper, selv om det klør i tenna, og det er bare valpebiting så er dette uakseptabelt.

De bena vi kjøper er på rimi, slike som er surret sammen, og de h

 
tørrfor vs. oppbløtt (Fompen - 17.03.2009)
Helt enig med hyprjinta :)
 
Tørrfor vs. Oppbløtt (Fompen - 17.03.2009)

Jada, det er nok et fett om det er oppbløtt eller om det er tørr. Kommer nok helt ann på hva hunden liker :) Noen liker tørr og noen liker oppbløtt.

Men eneste er at det er større sjangs for og få tannstein når det er oppbløtt. S&

 
Tørrfor vs. Oppbløtt (Fompen - 17.03.2009)

Ja, det er helt greit for henne og spise.

Vi har en valp nå på 12 uker, fikk han når han var 9. Hos oppdretter fikk han oppbløtt, og de 3 første dagene når han kom i hus hos oss. Men vi kom frem til at vi ikke skulle bløte det opp mer, og det lik

 
Hjemme alene (Fompen - 17.03.2009)

Jeg ville ha startet med en gang med hjemme alene trening. Vi har en valp nå på 12 uker, fikk han når han var 9 uker, og vi startet første uka.

Jeg og samboeren min jobber nesten aldri samtidlig, men de få gangene vi har gjort det, så er han alene i ca

 
Valpebiting (Fompen - 17.03.2009)
Vi har en valp nå på 12 uker. Fikk han når han var 9 uker. Bitinga var ekstrem i starten, han beit når han var trøtt, ivrig og leken. Så det vi har gjort for og få bort bitingen er og gi han bein, sånn som er surret sammen på en måte, og griseører, pipeleker og div. Nå biter han nesten ing
 



Nytt søk

Søk i:
Hele Canis.no  
Hele butikken Produkt-tittel
Forfatter ISBN
 
Biblioteket Oppdrettere
Ekspertpanelet Hundetorget
Diskusjonssidene Hunderaser
Søketekst:
  

Veiledning:

  • Fritekstsøk
  • Du kan bruke ordet AND for å søke etter tekster som inneholder flere bestemte ord. Søketeksten "setter AND jakt" vil altså gi treff på tekster som inneholder både 'setter' og 'jakt'. Videre kan du bruke NOT til å definere ord som ikke skal være med. Søketeksten "setter AND sitt NOT jakt" vil altså finne frem til tekster som inneholder 'setter' og 'sitt', og som ikke inneholder 'jakt'. AND og NOT må stå med store bokstaver, og alle AND´ene må stå foran NOT´ene i søketeksten.
spacer
leftgradient rightgradient

Vil du annonsere her?
 
Hovedsponsor7
 
Hovedsponsor7
 
Hovedsponsor7
 
Hovedsponsor7
 
Hovedsponsor7
 
 
Hovedsponsor7
 
X

Meld deg på Canis sitt gratis nyhetsbrev og få et gavekort på kr. 50,- med en gang!

I nyhetsbrevet holder vi deg oppdatert om nye interessante produkter, kurs/seminarer og andre interessante ting som skjer hos Canis. Mer enn 20000 hundeeiere mottar allerede Canis sitt nyhetsbrev. Bli med du også!

Du får gavekortet tilsendt med en gang du melder deg på.

Email:

Du kan melde deg av nyhetsbrevet når som helst, og vi vil aldri dele din emailadresse med andre.

(OBS: Det er kun et gavekort pr. kunde, så hvis du melder deg av og på nyhetsbrevet vil du ikke få flere gavekort.)