Hest

  Katt

  Fugl

  Ulv





FORSIDEN

 

 

Du kan betale med VISA på Canis.no

Du kan betale med MasterCard på Canis.no

 

 

Besøkende: 579

Innlogget: 16

Fikk 224 treff på BillyPeltzer:

Innlegg av BillyPeltzer

Uten tittel (BillyPeltzer - 17.02.2013)

Fant igjen denne gamle tråden... ville bare si at nå som hunden er over 2 år og vi har brukt kickbiken jevnlig siden 8 mndrs alder så er han blitt kjempeflink! Ingen vimsing, følger kommandoer og stortrives med å få lange ut så fort han kan(gå

 
Tips i forhold til den første tiden med omplasseri (BillyPeltzer - 17.07.2012)

Hei, lenge siden sist jeg har vært innom her nå.....

Vi har akkurat hentet en hund til, som vi har på prøvetid, ei siberian tispe på 2 år(vi har en alaska husky hann, på 18 mndr fra før), og lurer på om det er noen gode råd der

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 01.02.2012)

Vår gjør minst mulig når han er inne, ligger som regel og sover/sløver et eller annet sted, gjerne foran vedovnen(om det er kaldt og vi fyrer) eller på de varme baderomsflisene. Og veldig gjerne i sofaen.

Han får som regel gjøre som han vil, an

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 25.01.2012)

Er forresten også enig i at valp midt på vinteren går kjempefint. Fikk vår i februar i fjor, det var da 20-25 minusgrader de første ukene, og han er ikke spesielt godt pelset selvom han er en polarhundblanding. Selvom han ikke akkurat storkoste seg når han m&a

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 24.01.2012)

Vi planlegger ny valp om et års tid(for da vil han vi har nå være 2 år), og vi har så smått begynt å kontakte oppdrettere nå for å kunne treffe dem og ikke minst foreldredyrene så vi er sikre på at vi får den valpen som passe

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 14.01.2012)

Min bjeffer svært sjelden, som oftest er det fordi vi somler med å ta ham ut når han må på do, så da er jo løsningen å ta ham ut. Ellers er det bare å si "NEI", etterfulgt av "gå og legg deg" om han ikke tar hintet. Ganske enkel type ig

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 13.01.2012)

Tusen takk folkens :)

 

 
Oppdrettere av Siberian Husky (BillyPeltzer - 12.01.2012)

Vi har bestemt oss for at det blir siberian på oss om et års tid, og vi leter nå etter gode oppdrettere. Vil gjerne ha tips fra fornøyde siberian-kjøpere, enten her eller på PM. 

Vi skal ha en familiehund/turhund/hobbytrekkhund, altså er ge

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 01.01.2012)

Helt vanlig at huskyvalper bor ute hele året, de fleste som driver oppdrett har vel mor og valper inne(dvs innendørs eller i ett oppvarmet uthus) de første 4 ukene før de flytter ut i hundegården alle sammen. Siden den bor ute sammen med en voksen tispe og få

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 12.12.2011)

Tusen takk for svar 

Det kom ikke helt fram i den raseinfoen jeg fant at det var mye nervøse hunder, så det var veldig fint å bli gjort obs på.&nbs

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 12.12.2011)

Vår hund får ikke skikkelig tur hver dag, og aldri mer enn en gang om dagen. Vi har stor hage så tisseturer skjer der, så får han en tur på et par timer når det passer seg(morgen eller sen kveld om det er veldig varmt ute, midt på dagen ellers)

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 10.12.2011)

Jeg mistenker at de som mener at de ikke liker barn, kanskje ikke kjenner noen barn ordentlig godt. For det er masse flotte barn rundomkring. 

Jeg er ikke en sånn dame som elsker alle babyer og barn bare fordi de er barn. Jeg elsker mine egne, og kan like, tilogmed være v

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 09.12.2011)

Vi har stort sett vært hjemme på nyttårsaften siden vi fikk barn, som regel invitert andre som har ønsket en rolig kveld. De siste par årene har vi hatt besøk av et vennepar med barn på samme alder som våre, og det har vært utrolig koselig.

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 09.12.2011)

Lurer på hva en Nordisk Inuitthund er jeg, og hvorfor den har sitt opphav i England, pussig.......

Labradorhusky er også en spenstig ny rase....

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 08.12.2011)

Har hørt mye positivt om vielsesseremonien til humanetisk forbund, men har ikke vært i en selv. 

Vi giftet oss på tinghuset(øvre romerike, altså på Eidsvoll) og jeg ble positivt overrasket over hvor fint og høytidelig det var. Syntes lokal

 
Hvit gjeterhund, dine erfaringer med rasen? (BillyPeltzer - 05.12.2011)

Hei, har fått øynene opp for denne rasen og lurer på om det kan være noe for oss når vi skal ha en til om et års tid.

Jeg har lest det som er å finne på nett av raseinfo, så jeg vil gjerne høre fra dere som har hvit gjeterhund

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 04.12.2011)

Vår kan også fint klare seg noen dager uten tur, og vi har ikke dårlig samvittighet for det,  vi har stor hage der han får luftet seg og han er aldri alene siden jeg jobber hjemme. Men to uker hadde vært i overkant for vår hund ihvertfall, han elsker &arin

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 17.11.2011)

Tani:

Har du snakket med oppdretteren din?

Vi forer ikke lundehunder med for som inneholder 50 % fett.

 

Valpeforet fra Vom og Hundemat inneholder 16 % fett. 

 

Da vi begynte med V&am

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 12.11.2011)

Her er det en ganske god forklaring: http://en.wikipedia.org/wiki/Heterochromia_iridum

 

 

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 11.11.2011)

Tja...han er jo ganske så løs der han løper 50 meter unna når lina er 10-15 meter, men vi føler jo at det ihvertfall er litt enklere å få tak i ham med line enn uten. 

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 10.11.2011)

Ja, det er jo fordi han har så mye husky i seg(over 50%, far er ren siberian husky og mor er alaska husky med ukjent mengde polart blod i seg) at vi har problemer med å stole på ham. Hitill har han jo oppført seg eksemplarisk(med unntak av den værste puberteten da h

 
Å gå løs (BillyPeltzer - 10.11.2011)

Vi øver litt på å kunne ha hunden løs i skogen nå som han har kommet over den døve periden sin(han nærmer seg 11 måneder). Han gikk bare løs fra vi fikk ham i slutten av februar til båndtvangen begynte i april, og da var han jo s&ari

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 09.11.2011)

Jeg regnet hunden vår som stueren da vi kunne slutte å følge ham med øynene hvor enn han gikk inne, men kunne stole på at han ga klar beskjed når han måtte ut. 

 

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 06.11.2011)

Vi forer bare med V&H nå, og vi merker ikke noen spesiell forskjell på hunden annet enn at han faktisk spiser(hadde nærmest spisevegring da han fikk tørrfor) og at det er noe mindre avføring. 

Hadde han spist tørrfor med god appetitt hadde v

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 05.11.2011)

I fjor fikk alle voksne jeg hadde lyst å gi en liten oppmerksomhet, men ikke kunne bruke så mye penger på(har stor familie, så det blir fort dyrt), hjemmelagede karameller i norgesglass. Kjøpte glassene på loppis til 15-20 kr pr stk og pyntet de med rød

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 04.11.2011)

Hehe, sånn er livet med hund ja.... har akkurat åpnet inn til påbygget vårt(måneds tid siden), og det nye furugulvet ser straks helt likt ut som det 6 år gamle gulvet som ligger i resten av huset. Godt det finnes slipemaskiner!

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 28.10.2011)

Jeg synes det er en uting med hund i butikker og på spisesteder, og det kunne ikke falt meg inn å ha med egen hund inn noe annet sted enn dyrebutikk(ikke senter-dyrebutikker, jeg går kun i dyrebutikker som ligger for seg selv når jeg må ha med hunden pga prøvi

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 28.10.2011)

Vår AH hann på 10 måneder er litt høyere(han var 59 cm for 2 måneder siden, har ikke vokst nevneverdig siden da) og veide på samme tid 16,6 kg. Jeg syntes han var utrolig tynn, ikke hadde han noe særlig til appetitt heller, så vi byttet til Vom og

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 26.10.2011)

Tusen takk begge to, kjøper inn en god potesalve og noen potesokker vi da(takk for link), og fortsetter og trene med draget uten å dulle så mye, ble nok litt mye dulling og godbiter første gangen 

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 24.10.2011)

Vi har 3 katter, ikke så gamle som dine, men unge voksne, og for oss var det helt uproblematisk å få valp. De var alle litt skeptiske til hverandre i sånn ca et kvarter, så begynte de å utforske hverandre og etterhvert leke sammen, dvs byttet på å j

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 24.10.2011)

Vi hadde valpen i et lite bur(transportburet vi bruker til kattene ved dyrlegebesøk). Hadde med meg en medhjelper(hadde spysyke unger akkurat den dagen, så mannen måtte dessverre bli hjemme) som hadde buret på fanget, hun passet på at han hadde det bra, trøst

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 23.10.2011)

Noen som vet?

 
Tilvenning til pulk, trenger tips!(+ spmål om pote (BillyPeltzer - 22.10.2011)

Vi har idag spent på draget til pulken på hunden vår for første gang, en ganske skummel opplevelse tydeligvis, så jeg vil gjerne ha noen tips og råd om hvordan best gå fram for å venne ham til draget på en grei måte. 

Det j

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 18.10.2011)

Vår yngste på snart 5 år "trener" litt med hunden hver uke og de synes begge det er stor stas(hunden mest fordi han får masse godbiter tipper jeg hehe).

Treningen består av sitte, ligge, gi labb og bli, akkurat passe avansert for en liten unge og en unghund.&

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 12.10.2011)

Det samme skjedde med vår hund da han var bare 5-6 måneder gammel, kom borti et strømgjerde da han ble nysgjerrig på noen kuer, og ble livredd både stedet og ikke minst kuer etter dette.

Vi gikk samme runden hver dag, ignorerte så godt vi kunne redsele

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 08.10.2011)

Hunden vår har markert litt inne i det siste, og jeg mener det er pga stress.

Vi har akkurat blitt ferdige med et påbygg, så det har vært store forandringer her hjemme.....stua ble til spisestue og ny-stua er fremmed, så han har ikke klart å finne seg h

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 07.10.2011)

Da blir jeg glad, akkurat som når ungene er borte og vi får høre at de har kost seg, vært greie og ikke savnet oss det grann. Det er fantastisk å ha hunder og unger som kan passes av andre uten at det er noe styr med det. 

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 03.10.2011)

Hunden vår knurrer/brummer mye til oss, det er endel av språket hans og han er ikke sint på noen måte. Han knurrer under lek(i den situasjonen du beskriver ville han også ha knurret, for han blir ivrig og vil ha drakamp/leke), han knurrer når han vil "si noe"(k

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 23.09.2011)

Man kommer langt med høye heler, sminke, litt bling i ørene og en annen frisyre enn den man har til daglig. Høres ut som du har antrekket klart, kos deg i morgen!

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 23.09.2011)

Vår går alltid med sele, og den har litt reflex sydd inn. I tillegg har han reflexbånd på begge forbeina(litt protestet når vi tar de på, og han går litt rart de første meterne, men så glemmer han det).

Jeg bruker vest og hodelykt.&nb

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 18.09.2011)

Jeg tror mange gamle og syke mennesker misunner dyrene som får slippe å leve med smerter og dødsangst i uker/måneder, kanskje år, før de endelig møter en naturlig død.

Min families to hunder ble begge avlivet da de var så gamle at

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 17.09.2011)

Vi bor rett ved en vei med 60 sone(folk kjører ofte fortere dessverre), ganske traffikert på morgenen og ettermiddagen. Vi har alltid hatt katter, og det har variert veldig hvor flinke de har vært i forhold til veien. Et brødrepar vi hadde syntes det var en god ide &arin

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 15.09.2011)

Vår valp hadde ikke vært noe ute før vi hentet ham ved 8 uker, det var 25-30 minus de siste ukene den var hos oppdretter, så de hadde kun vært og snust litt på trappa. Syntes det var helt greit vi, ikke noe problem å venne ham til å gå p&arin

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 15.09.2011)

Vår alaska husky er også veldig tynn. Han har aldri hatt særlig god appetitt, og spiser som regel mindre enn den anbefalte mengden pr døgn, men han er frisk, aktiv og lykkelig og vokser som bare det(bortsett fra i bredden da). Han er snart 9 måneder og veier 16.6 kg

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 14.09.2011)

Vår hund er bare i 1 etasje(2 stuer, kjøkken, spisestue, bad, entre og ett av soverommene). På natten stenger vi alle dørene så han kun har 1 stue, spisestue og kjøkkenet å bevege seg på(åpen løsning mellom de rommene).

Han h

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 13.09.2011)

Jepp, sier seg selv at man ikke får forsikret noe som er ulovlig..... 

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 12.09.2011)

Vi har alaska husky fordi vi ønsket oss en hund som finner av-knappen inne, ikke bjeffer noe særlig, er omgjengelig med andre hunder uansett kjønn, kan dras med overalt i naturen uten at den bli sliten før oss, kan trekke oss på ski og dra pulken, ikke trenger kle

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 11.09.2011)

Sikkerhet i bil er viktig for meg ja, både for mennesker og dyr, så vi har byttet den ene bilen etter at vi fikk hund for å få plass til skikkelig bur. 

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 11.09.2011)

missL:

 

Amatheo:

 

 

 

Når man flytter inn med noen og danner et samboerskap så er det ikke lenger "mine" og "dine", men VÅRE..

 

 

 

Jeg

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 10.09.2011)

Vi har fått høre at vi har både renraset schaefer, schaeferblanding og en forvokst rev. Kan ikke påstå at alaska huskyen vår likner noen av delene(ok, kan forstå schaeferblanding da, han har jo litt av de samme fargene.....på oversiden). 

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 07.09.2011)

Jeg er ikke redd noen bestemte raser, men jeg har en sunn respekt for alle hunder av en sånn størrelse at de kan skade barna mine eller meg om de skulle vise seg å være ustabile.

Ikke at jeg er så overbegeistret for småhunder heller, er ikke av typen s

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 04.09.2011)

Vi har vel egentlig hatt det veldig enkelt og greit, så vi har ikke fått noen livreddende råd, men jeg vil gi ett råd og det er at jeg tenker at det er lurt å følge magefølelsen/gjøre det en selv synes er viktig og ikke bry seg så mye om an

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 04.09.2011)

Vi passer på å klippe når han har lagt sg til ved siden av en av oss i sofan for å sove. Klapper og stryker, mens den andre klipper. Han merker det jo, men godtar det. 

Har gjort det på samme måte hele tiden. 

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 01.09.2011)

Oppdretteren vår vaksinerer ikke før valpene hentes, da vi vaksinerte i 12 ukers alder sa dyrlegen at dette var mer og mer vanlig og helt trygt. 

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 31.08.2011)

Her i huset er ungene veldig ivrige på å dele, så hunden blir tilbudt dt meste... han spiser ikke noen bær eller frukt, men asparges går av en eller annen grunn ned på høykant. 

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 29.08.2011)

Takk for svar, det var de svarene jeg håpet på.

Har ikke målt ham, men han er nok passe stor for "rasen" og veier bare 16,5 kg, er på kanten til mager, så vi får håpe at han legger seg ut litt nå som veksten ellers roer seg....

 

 
Til dere med Alaska Husky! (BillyPeltzer - 29.08.2011)

Hvor mye vokste hunden etter 8 mndrs alder? 

 

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 28.08.2011)

Så fin hun er 

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 26.08.2011)

Det er da helt vanlig å utføre kastrering av katter uten narkose. Vi har hatt mange katter opp gjennom årene og har bodd forskjellige steder, dermed vært hos forskjellige dyrleger(både klinikker og de som har kontoret sitt hjemme hos seg selv), og ingen har få

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 26.08.2011)

Lundhags Traverse!

Ingen over, ingen ved siden når det gjelder komfort og bevegelighet. Ikke vanntett, men vannavstøtende, gode luftemuligheter. Så sant man ikke sitter rett på bakken(altså bruker ett sitteunderlag), så funker den helt fint på vi

 
Mengde V&H til valp? (BillyPeltzer - 26.08.2011)

Vi prøver nå ut V&H til vår småspiste valp(kanskje ikke valp lenger når han er 8 mndr..unghund?) og må bare forsikre meg om at jeg har skjønt riktig....

Han skal ha ca 2% av den vekten han forventes å ha som voksen ikke sant? (vi juste

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 26.08.2011)

Jeg opplever at folk ofte forhåndsdømmer huskyer, men heldigvis er vår hund ekstremt rolig og enkel å ha med å gjøre, så vi har fått omvendt noen skeptikere. Godt når det går den veien....

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 25.08.2011)

Angelcharm:Rent personlig syns jeg utroskap er noe dritt, og noe man bør holde seg for god til. Enten det er fordi man trenger bekreftelse på at man fortsatt er attraktiv for andre, eller det er et forhold som skranter, så tenker jeg at man bør avslutte det f

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 23.08.2011)

Enig med Pølsetante, hadde vi fulgt Rugaas sine regler hadde vi hatt en veldig frustrert valp tror jeg...

Vi begynte å gå timeslange turer(dvs en runde som er 5,5 km brukte vi 1 t og 15 min på) da han var rundt 5 mndr. Gikk i langline, vimset og surret masse, hopp

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 22.08.2011)

Vår har egentlig alltid hatt litt selektiv hørsel, men det ble værre rundt 6 mndr.

Nå er han 8 mndr og jeg synes det er i ferd med å bli bittelitt bedre igjen(dvs tilbake til sånn passe interessert i å høre på oss så sant det i

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 21.08.2011)

Vår hund var veldig bilsyk og dermed livredd for å kjøre bil som liten, bilturen hjem fra oppdretter var et mareritt, kastet opp og kastet opp og pep og skalv og hadde det helt fryktelig.....

Vi lot ham sitte i bilen hver eneste dag, korte korte turer(kjørte til

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 20.08.2011)

Jeg har en i nær familie som ikke er i stand til å ha en vanlig jobb pga psyken.

H*n har stort sett jobbet, enten i en vernet bedrift eller i butikk(NAV har inngått avtale med en helt vanlig senterbutikk) og ikke fått en krone mer enn h*n får i de periodene h

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 20.08.2011)

Da vi bstemte oss for hva slags hund vi skulle ha som vår første hund var det ikke valgt utifra utseende, en alaska husky kan jo se ut hur som helst, det var gemytt, helse, at de har en passe størrelse og aktivitetsnivå vi gikk etter.

Da vi hilste på valpen

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 19.08.2011)

Har akkurat byttet ut vår bittelille bil med en Jeep Grand Cherokee vi, fantastisk hundebil, har dobbeltbur baki(og bare en hund hehe), og fortsatt god plass til hundeutstyr og sekker. Kan slenge ski i skiboksen på taket på vinteren, og kanoen eller sykler på taket på

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 19.08.2011)

Jeg har aldri vært på fester der folk har kastet opp overalt, og jeg har vært på endel fester med fulle folk gjennom årene(at noen møter veggen og kaster opp i do er jo ikke så uvanlig, men de aller fleste får jo litt forvarsel p&a

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 19.08.2011)

Vi hadde noen dager der jeg var på sykehus med ene barnet vårt, mannen fikk omgangssyken og fikk heldigvis besteforeldre til å passe andre barnet, men hunden måtte være hjemme.

Han fikk da gå ut i løpestrengen når han ville, men ingen tur(m

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 19.08.2011)

Et par skiver og et glass melk til frokost, det samme eller kanskje en god salat(med kylling eller skinke i) til lunsj, vanlige middager(dvs kjøttkaker, spagetti, fisk, lapskaus, fredagspizza osv). Havgregryn eller knekkebrød eller liknende til kveldsmat. 

Frukt som mel

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 18.08.2011)

OleBrumm:

Signerer anbefaling av Seleverkstedet. De syr etter hundens eget mål. Har selv sele fra dem, som har vart i to år nå. Nesten ingen slitasje, er kjempefin.

 

Hva koster det sånn ca?

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 18.08.2011)

Denali:

Seleverkstedet har en kobisele som kan brukes til begge deler. Har ikke testet den selv, men er strålende fornøyd med de selene jeg har kjøpt av de!

 

Skal sjekkes ut, takk 

 
Trenger ny sele til trekk og pulk, Non-stop? (BillyPeltzer - 18.08.2011)

Vi har en alaska husky på straks 8 mndr som nå trenger ny sele da nomeselen han har begynner å bli for kort i ryggen og trang i halsen.

Vi kommer til å begynne såvidt med pulk(tom) til vinteren så vi hadde håpet at vi kunne finne en sele som holde

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 18.08.2011)

Godt fornøyd med mine mørke brune, hadde bare sett merkelig ut med en annen farge siden jeg er så mørk ellers....

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 17.08.2011)

Rødt 

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 16.08.2011)

Jeg har en Alaska Husky hanne på 7, snart 8 mndr.

Vi går i skogen(mye bakker, veldig kuppert terreng, høyt tempo), 1 1/2 -2 timer 3-4 ganger i uken. Vi mennesker blir gode og slitne, hunden kunne nok fortsatt en stund til.

Har ca en dag pr uke vi ikke gjø

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 16.08.2011)

Spiderwoman:Er det kun ved blanding han mener da eller? For de fleste mastiffer med vokterinnstinkt har da vitterlig jaktinnstinkt.

Men om man blander to myke raser med mye nervøsitet i seg, så kan resultatet bli hva du sier, men det har kanskje ikke så mye

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 16.08.2011)

Jeg har ikke noe kunnskap om dette, men kan fortelle hva vår oppdretter(alaska husky) fortalte oss.

Han fortalte at man begynte å eksperimenterte med å blande inn shæfer i alaskahuskyene på 80 tallet, men det ble så mange dårlige resultater(ustabi

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 16.08.2011)

Hvis vi sitter i sofaen tar han gjern løpefart og slenger seg opp på fanget(skikkelig deilig å få en 7 måneders huskyvalp med verdens lengste bein oppå seg på den måten hehe). Om vi står kommer han bort, stiller seg foran oss og lener seg mot

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 15.08.2011)

Vår minste var 4 da vi fikk valpen vår, og vi tenkte flere ganger at vi skulle ventet ett års tid, men det gikk seg til og de er nå flinke til å ta hensyn til hverandre og gi hverandre rom. Tror det hadde vært enklere med en 2 åring enn en 3 åring f

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 13.08.2011)

Moskus:Høres ut som dere har alt på stell, dette greier dere fint!

Lykke til med (den forresten veldig fine) huskyen deres!

 

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 13.08.2011)

Tusen takk for alll respons! 

Først vil jeg bare si at jeg føler meg trygg på at vi ikke overbelaster ham, han er sterk og frisk og solid bygget, og oppdretter(aktiv hundekjører) er en av de som har anbefalt oss å begynne så smått med trek

 
Kickbike og trening/tilvenning (BillyPeltzer - 12.08.2011)

Valpen/unghunden? vår nærmer seg 8 mndr, og vi har akkurat hatt vår første prøvetur med Kickbikeen til svigermor(sprek dame nemlig).

Det var kjempegøy, ganske slitsomt og veldig skummelt på en gang. Og vi trenger tydeligvis å trene endel

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 12.08.2011)

Som regel en skikkelig tur om dagen, jeg jobber hjemmefra så han er mye ute i løpet av dagen, enten i løpestreng når han bare må ut på do eller heller vil sove ute enn inne, eller løs i hagen når noen er ute med ham(da kaster vi gjerne ball s&ari

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 12.08.2011)

Pølsetante:hildur:En valp skal sove mye, og noen ganger trenger den litt "hjelp" til å roe seg ned og holde seg i ro.

 

 

Da skal jeg jammen prøve bur neste gang jeg sitter barnevakt for nevøen m

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 12.08.2011)

Vi har vår første alaska husky nå, han er 7 mndr så jeg har ikke all verdens peiling, men kan jo fortelle litt om våre erfaringer hitill. 

Han har vært en utrolig rolig og trygg valp, veldig avslappet og egentlig ganske lat innendørs, men n

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 09.08.2011)

Vår er 7 mndr nå og har løftet beinet noen få ganger(første gangen var vel for 3-4 uker siden). Han har også begynt å makere litt. 

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 08.08.2011)

Vi har gått "turer" fra valpis var 9-10 uker, første tiden var det bare å kjøre bort(fikk litt biltrening i samme slengen, da han var veldig redd i bil som liten) til en populær tursti der vi visste vi ville møte på folk og andre hunder. Der tuslet vi

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 07.08.2011)

Her skulle jeg akkurat til å skryte av at vår huskyvalp(7 mndr) klarer seg helt fint mutters alene hjemme...men så kom jeg på at han ikke akkurat er alene så lenge, så da teller det kanskje ikke 

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 07.08.2011)

Moskus:BillyPeltzer:Folk fikk vel nesten sjokk da vi fortalte at vi skulle ha husky fordi "alle"(ikke folk med spesielt mye greie på hund) visste jo at huskyer var veldig krevende, måtte løpe i timesvis hver dag, bare bjeffet, ikke kunne være inne uten å

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 07.08.2011)

Jeg har også stusset over begrepet "førstegangshund"..... 

Da vi bestemte oss for type hund valgte vi utifra hva vi ønsket å bruke hunden til, ikke hva som regnes som enkelt og greit for nybegynnere. Folk fikk vel nesten sjokk da vi fortalte at vi skulle ha

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 05.08.2011)

zombiecat:Kan du ikke bare ringe dem? Så får du spurt om masse andre ting du sikkert også lurer på :)

 

Nå lurer jeg ikke på noe spesielt da(annet enn når neste kurs skal være), men ringe skal jeg absolu

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 05.08.2011)

Grosser=lykke:

Er det dyrt med sånne kurs? Jeg vil å være med om det er i nannestad :P

 

Tror prisene ligger rundt 2000(da er det gjerne 10 dager, som regel 2 kvelder i uka i 5 uker), litt mindre om man er medlem av

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 05.08.2011)

Vi har bur til vår hund, en sjelden gang har vi lukket døra på det også, men stor sett brukes det som en litt stor, stygg seng der han kan gjemme seg unna litt når ungene leker og herjer og han ikke føler at han får være i fred noe annet sted(vi h

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 03.08.2011)

Jeg ser generelt svært få "veskehunder", hverken i veske/på arm eller gående på sine egne 4 bein. Byfenomen?

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 03.08.2011)

Tusen takk!

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 02.08.2011)

Takk for tips 

Noen flere???

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 02.08.2011)

Har postet dobbelt, sorry......

 
Hvilket kurs(på romerike)? (BillyPeltzer - 02.08.2011)

Vi har planer om å gå et grunnkurs i lydighet med hunden vår(7 mndr) i høst og lurer på om noen har erfaringer med kurs som holdes på Romerike, gjerne Øvre Romerike. Det jeg finner sånn i farten er Nannestad hundeklubb og Oslo hundeskole, vil gjer

 
Hvilket kurs(på romerike)? (BillyPeltzer - 01.08.2011)

Vi har planer om å gå et grunnkurs i lydighet med hunden vår(7 mndr) i høst og lurer på om noen har erfaringer med kurs som holdes på Romerike, gjerne Øvre Romerike. Det jeg finner sånn i farten er Nannestad hundeklubb og Oslo hundeskole, vil gjer

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 01.08.2011)

Vår er 7 mndr nå, og har vært en drøm å ha i hus fra første stund! Kan ikke tro at vi har vært så heldige. Nå er han på vei inn i puberteten tror vi, så smått begynt å løfte litt på beinet når han t

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 01.08.2011)

Vi har ikke gått valpekurs, vurderte det, men etter å ha snakket med endel som har vært på det fant vi ut at vi skulle droppe det. Vi har hunder(i forskjellige aldre) som vi treffer jevnlig(som regel ukentlig) og hadde ikke noe problem med å sosialisere på egen

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 01.08.2011)

Jeg tipper du har det værre enn hunden din, og at selve leveringen blir værst, men når du har kommet deg på ferie så klarer du forhåpentligvis å slappe av og kose deg(får be svigers sende et par meldinger underveis så du vet at alt er bra).&nb

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 01.08.2011)

Vi merket veldig stor forskjell da valpen vår var 16-17 uker, plutselig(nesten over natten) sluttet han å bite og var mye roligere(han har egentlig alltid vært rolig da, men ble enda litt mer behersket). Men hoppingen driver han fortsatt med, og er veldig valpete på alle a

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 01.08.2011)

Jeg sikler på gjerde på baksiden av tomta også, så vi bare kan ha dørene åpne og hunden løpe ut og inn som han vil. 

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 31.07.2011)

Vår har maten tilgjengelig fra vi står opp om morgenen til vi legger oss, ellers spiser han nesten ikke. Har forsøkt måltider selsagt(variert antall måltider og tidspunkt vi gir det på) og har byttet mat flere ganger for å få ham til spise mer, men

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 28.07.2011)

MonaO:Selv om det slenges inn en rase eller to til, kan folk fremdeles kalle blandingsavkommet for "alaskan husky", så lenge noen av slektningene er det, og de ligner på den.Da må man jo bare tro på det de sier da.

Bottom line is:

kjøper

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 28.07.2011)

De som driver skikkelig oppdrett av alaska huskyer fører jo egne stamtavler og har kontroll på hva de blander inn i hundene sine.

De kan feks godt blande alaskahusky med ren siberian husky om de ønsker bedre pels eller andre egenskaper fra siberian huskyen inn i l&osla

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 28.07.2011)

Vår valp har vært endel ute med kano i sommer, hadde ikke vært i noen som helst form for båt før vi var på vår første kanotur. Bare lempet ham oppi vi, og bad ham legge seg ned, og så var han tilvent.

Vi bruker hundesenga som underla

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 28.07.2011)

Hunden er ikke min beste venn, og jeg bruker ikke all min tid på ham eller forteller ham hemmeligheter..... Han er en del av familien og vi er alle glad i ham og koser masse med ham, men det er mye som er viktigere for meg her i livet enn hunden vår.

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 27.07.2011)

Vår gjør også det, bare sånn for å gi beskjed om at det er noe han vil. Om vi overser signaler på at han må ut, han er tom for mat, vil leke(han er veldig glad i at vi kaster leker som han henter til oss, og etter ørten hundre kast er vi litt lei

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 27.07.2011)

Det går litt i rykk og napp når vi er på tur(snuser endel, og rykker til når han er ferdig og vil videre), og det går helt greit med vanlig belte og strikkline, men siden dere sier det er enda mer behagelig med baggenbelte og strikkline så tror jeg jeg

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 27.07.2011)

Vi fikk vår valp i februar i år, det var da over 20 minus en ganske god stund, og hadde vært myyyye kaldere(25-30) der de var født så de hadde ikke fått mulighet til å være noe ute hos oppdretter før vi hentet ham hjem. Vi begynte med dotren

 
Strikkline vs. magebelte med strikk(baggen)? (BillyPeltzer - 27.07.2011)

Er det stor forskjell på komforten man får av å bruke feks baggenbeltet versus et standard magebelte med strikkline til hunden?

Burde man ha elastisk belte OG line, eller kan det bli for mye av det gode...? 

 

Vi har hund som trekker endel p&ari

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 27.07.2011)

Det er da mye bedre at man finner en nytt, godt hjem til en hund enn at to hunder skal måtte nøye seg med mindre aktivitet og opperksomhet enn de fortjener. 

Den ene hunden vi hadde da jeg var liten var en hund vi overtok etter en venn/k

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 21.07.2011)

Har også foret med appetitt puppy en måneds tid nå, og endelig har vi en valp som spiser, hurra! Fin og blank pels, lite og fast avføring og virker veldig fornøyd. Tenker vi går over til det vanlige voksenforet for store raser, evt energy om han blir en ivrig

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 20.07.2011)

Vår hund slår seg like mye til ro ute i hagen som innendørs, kan legge seg ned i et av hullene han har gravd(han har laget noen store groper han liker å rulle seg sammen nedi, kjørlig jord er deilig i sommervarmen) og sover like godt der som inne. Ellers så t

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 17.07.2011)

Vår er like gammel som din, og han kan "sitt", "legg deg ned", "gi labb" og "kom"(av og til ihvertfall, har litt selektiv hørsel) og "nei"(som i "stopp med det du driver med, rett oppmerksomheten mot meg istedet". Meget ufrivillig innlært da han forvillet seg inn på et st

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 17.07.2011)

Vår ligger ikke i senga, kan bli litt i trangeste og varmeste laget med to voksne, en 4 åring(kommer som regel inn i løpet av natten) og en husky. Vet ikke om jeg ville kalle det ekkelt akkurat, men det er nå greit å slippe masse hundehår i senga synes jeg....

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 17.07.2011)

Høres kjempefint ut at dere skal gjerde inn hagen, men om dere hadde gått for den lille hundegården utenfor soverommet så tror jeg det hadde vært fint det og. Håper dette gjør det enklere for deg å slappe av og samle krefter for dagen, og at du ka

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 15.07.2011)

Vi var bare hjemme den første uka, hadde mer en nok med å lære valpen og barna å omgåes hverandre, samt drev med dotrening og masse kos og tilknytning. Hadde litt besøk(som en vanlig uke hjemme hos oss, men unngikk å ha andre barn her, holdt med vå

 
Sheldon dresserer Penny, må sees. (BillyPeltzer - 14.07.2011)

Denne episoden gikk i reprise på TV i dag, og jeg tipper den faller i smak her på Canis:

http://www.youtube.com/watch?v=qy_mIEnnlF4

 

 

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 14.07.2011)

Her står kattematen på toppen av trappa til 2 etasje, hunden har ikke tilgang dit(har aldri prøvd å gå i trappa selvom det egentlig er fritt fram for det for vi har ikke grind). 

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 14.07.2011)

Heldigvis er det mannfolk-jobb her i huset, mannen har skadet seg nok for oss begge(tømrer med en bakgrunn i idrett med ekstremt mye skader fører til endel uhell både på jobb og på fritiden, hjelper ikke at han er en skikkelig ulykkesfugl heller....). 

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 14.07.2011)

Vår er 6 1/2 måned og vi har allerede lyst på en hund til, fikk ikke mindre lyst av innlegget ditt 

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 14.07.2011)

Vår valp var sånn den frøste tiden her hos oss, både mot mennesker og dyr(bare vi reiste oss fra sofan i andre enden av rommet begynte han å knurre og spesielt minstemann på 4 kunne han snu seg og snappe etter enda han var langt unna matskåla).

V

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 14.07.2011)

Argh.....glemte igjen turskoene mine i stua i natt, og må nå ut å kjøpe nye skolisser(kunne vært mye værre da, jeg skal vel være takknemmelig for at jeg slipper å kjøpe nye sko) 

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 13.07.2011)

Her ble det noe rart gitt.... jaja, her kommer iallefall innlegget. 

 

Valpen vår har den siste uken plutselig begynt å spise opp ting.

Det begynte med et BlueRay cover, på en leiefilm for sikkerhets skyld(ikke veldig kult å levere tilbake

 
Glupsk valp og griseflaks! (BillyPeltzer - 13.07.2011)
 
Uten tittel (BillyPeltzer - 11.07.2011)

Gratulerer med nytt familiemedlem 

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 10.07.2011)

ninsert:

Guttungen på 4 er overbevist om at man kun skal bruke ett slikt ark pr toalettbesøk... Uansett...

 

Lurer på om det er "noe som går" blandt 4-åringer, er sånn her i huset også nemlig

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 10.07.2011)

Synes hun Turid Rugaas høres usedvanlig forsiktig ut.... Kunne aldri fulgt hennes råd med vår valp ihvertfall.

Nå som han er 6 mndr har vi en fast runde vi går hver dag som er litt i overkant av 5 km, tar oss en time og 10 minutter da det er bæsjing, t

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 09.07.2011)

Hele tiden!

Alaska huskyen vår er både renraset schafer, husky/schafer blanding(noe som ikke er sååå rart at folk kan tro, men det er altså ikke noe schafer i ham) og en forvokst rødrev 

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 09.07.2011)

Ignorering var det som funket her også, sa først "nei", så fjernet vi hender/flyttet oss opp fra gulvet/snudde oss......alt ettersom hva som passet for situasjonen. 

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 09.07.2011)

Vår valp var også veldig mye på do, og var løs i magen, de første dagene etter at vi hentet ham. Han fikk kun foret han var vant med fra oppdretter, og forkuler som godbiter, så vi skjønte ingenting.... oppdretter tipset oss om at vi kanskje gav ham fo

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 06.07.2011)

Har ikke hatt behov for det ennå(har jo tross alt bare vært hundeeier i 4 mndr), men ville ikke hatt noen problemer med å benytte meg av kennel/dyrepensjonat om det blir nødvendig en gang. Det er flere mulighetet i nærheten, og det ene stedet vet jeg skal være

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 04.07.2011)

Det er nok veldig forskjellig fra valp til valp, vår har vært veldig trygg og veltilpasset helt fra starten, og var alene 2-3 timer da han var 10-11 uker(fikk han ved 8 uker). Ikke noe klaging eller herjing, la seg til å sove med en gang så det ut til. 

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 01.07.2011)

Gærninger 

 

Vi har bare det nødvendigste tror jeg,

ett halsbånd(han er 6 mndr og dette er hans andre halsbånd, har kjø

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 01.07.2011)

Pelskåpa:

 

 

Jeg bare lurer på hva du mener med denne kommentaren.......Ingen påtvinger deg å like barn eller å hilse på barn. Og det er vel de færreste barn som hopper oppetter d

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 30.06.2011)

Valpetida vår har vært og er(han er bare 6 mndr) overraskende enkel og grei....hadde gruet meg til dotrening og biting og det å oppdra en hund på en mild, men effektiv måte(var hundevant hjemmefra, men har aldri hatt ansvar for valpeoppdragelsen). Ka

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 30.06.2011)

Vi har Caravelle, og jeg er litt i tvil om jeg liker den eller ikke, har hatt den i 6 år og enda ikke bestemt meg.....den ser helt grei ut(vi har kort modell), er god å kjøre og være passasjer i(har ikke følelsen av at man kjører kassebil egentlig, men det k

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 26.06.2011)

Du kan fint ha babyen din i bæretøy mye lenger enn 30-40 minutter, bare du har ergonomisk korrekt bæretøy der barnet ikke får belastning på ryggen/bekkenet sitt. Jeg foreslår at du prøver ut noe sånnt og tar med hunden på skogsturer/a

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 24.06.2011)

Altså, jeg "liker" jo ikke at han er tufs og rusa....men morsomt skrevet 

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 24.06.2011)

Ja, og så bjeffer eller piper han for å vekke oss om morgenen når han må ut på do da....

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 24.06.2011)

Her i huset er det lite rutiner, vi tar ting som de kommer. Men noe er fast og det er morgenrutinen vår. Hunden vekker oss(hvis ikke minstemann allerede har gjort det) og vi står opp, slipper hunden ut i løpestrengen, legger tørrforet i bløt, f&ar

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 23.06.2011)

Sjeldent, ikke daglig. Kun når han blir skikkelig giret opp(dvs noen girer ham opp med voldsom lek, når minsten kjører radiostyrt bil inne og valpen jakter på bilen, hvis vi er på besøk hos svigermor og han prøver få den eldre hunden hennes til &

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 23.06.2011)

Det tror jeg ikke stemmer i det hele tatt. For vår del så er det sånn at vi er veldig opptatt av at alt skal gjøres riktig(leser oss i hjel), og alt er veldig gjennomtenkt, men andre(ikke alle, men noen) hundeeiere(som kanskje er på sin 2,3 eller 4 hund) er mer happ

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 21.06.2011)

Hehe, ja det kan man lure på ja..... Man slipper jo i det minste å gå utendørs med babyene hver gang de våkner, dessuten har man som regel mer tålmodghet med en bitteliten rosa kopi av seg selv, tross hyyyyl og skrik og bæsj som går helt opp til na

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 13.06.2011)

Da jeg var ung(jeg anser meg selv som ung fortsatt bare så det er sagt, men her snakker jeg 20 år siden) så jeg ikke en eneste hund med sele, kun halsbånd. Hunden vår trakk meg på spark med halsbånd og flexi 

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 12.06.2011)

Antakeligvis helt normalt.... jeg ombestemte meg ang å få flere barn da minstemann var noen minutter fra å bli født jeg, men det ordnet seg det og hehe

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 10.06.2011)

Til Hovedinnlegger: Sånn er det å ha utekatt, dere får bare lage så lite oppstuss rundt det som mulig, bare fjerne "likene" uten noe som helst ros eller kjeft. Våre katter sluttet å komme hjem med byttene sine da de merket at de ikke fikk behol

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 10.06.2011)

Vi har løpestreng som vi bruker når hunden må ut uten at vi har tid til å bli med(feks på morgenen når han må tisse og vi har to unger som må på badet), eller når vi har besøk av folk/unger som er litt engstelige for hund. Jeg ha

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 09.06.2011)

Svigers har malamute, og det er en utrolig rolig og fin hund. De er turmennesker, så hunden får gått mye på tur i skog og mark, men siden de har stor inngjerdet hage så krever ikke hunden tur hver dag. Bor mer og mer inne, men sover ute, løs i hagen, ihvertfal

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 08.06.2011)

Nå har ikke jeg mye erfaring med husky da vi har vår første nå, og han bare er 5 mndr, men av den researchen vi gjorde før vi skaffet oss hund så er huskyer enkle og rolige(innendørs) hunder som passer fint i barnefamilier. Noe vi absolutt kan kjenne o

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 01.06.2011)

Skjønner ikke hva dere snakker om..... Puling, hva er det igjen?

Hunden har ikke tilgang på 2 etasje(der soverommene er), men det er som regel alltid en unge i senga, så en hund fra eller til hadde ikke gjort noe gitt. 

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 01.06.2011)

Vår alaska husky ser ut til å være mer eller mindre selvrensende. Elsker å grave, hopper ut i gjørmehull så fort han får sjansen. Så fort han er tørr igjen er han ren og fin(har kritthvite "sokker" på alle 4 beina samt hele magen, s&ar

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 01.06.2011)

Jeg er oppvokst med hund og det var en smule annerledes/mer avslappet enn det hundeholdet vi har nå ja. Den ene hunden luftet seg selv, gikk til terassedøra når han ville ut, og var ute til han ville inn, vi hadde ikke hundesikkert gjerde så vi hadde ingen garantier p&ari

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 30.05.2011)

Vi var ute hver andre time hele døgnet de første dagene etter at vi fikk valpen vår(8 uker gammel). Sov på sofan(siden vi ikke ønsket ha ham i 2 etasje der vi har soverommene) så vi var sammen med ham hele tiden og ikke kunne unngå å høre

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 30.05.2011)

Nå er vår bare en valp da, 5 mndr, så mye mulig dette forandrer seg når han blir enda større.

Nå har vi ihvertfall veldig varierende dager(fordi sånn er hverdagen vår, så det er greit å venne hunden til å ta ting på

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 30.05.2011)

For oss(min familie) er en turhund en som kan være med på "skikkelige turer", dvs bære, trekke og tåler all slags vær uten å være avhengig av klær eller sovepose, ikke trenger pelsstell eller vask. Og ikke minst, som orker å gå hele ture

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 29.05.2011)

Jeg foreslår at dere ikke plasserer valpen i buret, men har det stående med døra åpen så hun blir vant til det på egenhånd, ser at hun kan gå ut og inn av egen fri vilje og blir kjent med buret som et trygt og godt sted. 

Vi gjorde det

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 29.05.2011)

Vår hund har navn fra en film, fordi han likner litt på karakteren i filmen. Og det i tillegg passer veldig godt som hundenavn. 

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 28.05.2011)

Valpen vår er ikke noen klassisk huskyskjønnhet akkurat, men har det litt merkelige utseendet mange alaskahuskyer kan ha, stoore ører, forskjellig øyefarge, laaange bein(og han er jo så ung ennå at han vokser litt i utakt også, så akkurat nå

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 28.05.2011)

Er dere ute 3-4 ganger pr dag, og thats it? Ikke doturer utenom det? 

 

 

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 28.05.2011)

Så sant sønnen din er en normalt frisk og aktiv unge så er det vel ikke noe problem å dra på tur hele gjengen..... 

Vår yngste er 4 år og er som regel med når vi er på tur, enten går vi alle sammen(da har vi langline til hu

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 17.05.2011)

Vi valgte "rase" utifra aktivitetsnivå og helse.

Da vi fant kullet og skulle velge valp valgte vi den rareste valpen med mest sjarm. Oppdretter hadde to hanner(fordi vi er avhengige av at vår hund kan gå sammen med svigers sin hund, ei tispe som er litt agressiv mot andr

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 14.05.2011)

Zapp:Og jeg hadde blitt rasenede om barn i 9-10 års alderen hadde fremprovosert et avstandsøkende bitt fra min nærvesvake hund. Da det var "tema" for henne:)

En ting er å være forsiktig rundt småbarn fra 0-5 år. Noe annet er det &arin

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 14.05.2011)

Vår valp var ganske ille med bitingen(etter vår mening, men vi har ikke erfaring med valp fra før så det var sikkert ganske normalt) og ikke noe så ut til å hjelpe. Han har vært flink til å ikke bite for hardt siden vi fikk ham ved 8 uker heldigvis

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 14.05.2011)

Å rusle rundt i skogen i 2 timer synes jeg høres kjempefint ut for en valp på 13 uker, vi gjorde også det på den alderen, uten problem. Han var trøtt og fornøyd da vi kom hjem igjen, sov som en stein den kvelden/natten(som han alltid gjør etter

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 11.05.2011)

Du må forsikres for å få stort lån ja, sånn er det i alle seriøse banker.

Jeg vet ikke om du barn barn eller ektefelle/samboer, men uansett er det noen som arver deg om du dør, og da ville det vært trist om de skulle arve en milliongjeld i

 
Valp plutselig ramp når han er alene hjemme. (BillyPeltzer - 11.05.2011)

Valpen vår på 4 1/2 mnd har alltid vært veldig rolig og grei når han har vært alene hjemme(lagt seg til å sove og ligget på samme sted når vi har kommet hjem), men plutselig forrige uke kom vi hjem(borte ca 4 timer) til et rot uten like, hadde dratt

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 05.05.2011)

Jeg liker godt Bristol 

http://www.thonhotels.no/hoteller/land/norge/oslo/bristol/

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 05.05.2011)

Valpen vår er ikke noe flink til å gå pent i bånd ennå så han skal ikke være med noe sted. Det blir bare en kort tur ut for å gå i tog, så blir det å invitere folk hjem til oss/dra på besøk, så da blir han ikke s

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 05.05.2011)

Jeg hadde ikke tenkt meg om to ganger en gang om et voksent menneske skulle komme på besøk dagen etter valpen hadde flyttet inn. Dette er jo en som valpen skal bli kjent med uansett og jeg kan ikke se at det skal bli stressende eller slitsomt for valpen. Å ha fest, eller bes&os

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 05.05.2011)

Vi har to voksne katter + en ung katt som var litt under ett år da valpen flyttet inn. Det vi gjorde var å passe på at kattene var ute de første timene etter at vi kom hjem med valpen. Han fikk da tuslet rundt og snust, blitt litt mer kjent med oss og introdusert for unge

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 04.05.2011)

Oj, dette var stikk motsatt av vår erfaring med veterinærer/dyrepleiere. Valpen vår har vært hos dyrlegen en gang og da var alt lagt opp til at han skulle ha en så fin opplevelse som mulig så han ikke skulle være engstelig neste gang han kommer dit. Alt b

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 04.05.2011)

Vår valp liker å bli klappet på hodet av oss i familien, utenom 4 åringen vår, da protesterer han. Om 4 åringen stikker fram hånda for slikk og snus først så er det greit å etterhvert flytte hånda opp på hodet(sikkert fordi

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 03.05.2011)

Herregud, når jeg leste "på vei hjem med de to yngste" så tenkte jeg automatisk at det var ungene dine du snakket om..... Det hadde vært noe for lokalavisa det tenker jeg! hehe

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 02.05.2011)

Hva skjedde med å stille folk for retten? Selv Saddam fikk da en rettsak...... 

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 02.05.2011)

Vi begynte å ta ham med rundt på ting etter en uke med fred og ro her hjemme, først og fremst tilvenning til bilkjøring, da han ble veldig bilsyk da vi hentet ham hos oppdretter og ble redd bilkjøring etter det.

Vi begynte med korte turer(til naboen 200 me

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 02.05.2011)

Vi begynte med en gang. Til å begynne med var han alene nede når vi la hver vår unge på kveldene(da hørte han oss, men så oss ikke), så gikk vi med søpla, hentet posten osv. Etter en uke dro vi og hentet i barnehagen(tar max 10 minutter), svipptur

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 02.05.2011)

Vi har bilbur i den store bilen(har to biler, men i den minste er det ikke plass til bur så der ligger han bak med sele på) og et sammenleggbart stålbur inne.

Vi valgte å kjøpe bur til å ha inne fordi vi har to små barn og åpen romlø

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 28.04.2011)

Vi gav 3000 for vår, fordi det var et uplanlagt kull(oppdretter har både Siberian huskyer og Alaska huskyer og pleier ikke blande dem).

 

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 28.04.2011)

Tusen takk! Dette skal brukes!

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 23.04.2011)

Valpen vår "brummer" og knurrer masse under kos og lek, stor forskjell på koseknurringen og ordentlig knurring(selvom det høres skummelt ut når man ikke har hørt begge deler og vet hvordan den ekte knurringen høres ut). 

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 22.04.2011)

Takk for svar 

I dag testet vi ut litt og han fikk vanlig mengde frokost til vanlig tid(07.30) så droppet vi måltidet han pleier å få i 14 tiden, og

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 22.04.2011)

Vår valp har også en voksen hund han får være sammen med, og det er utrolig gøy så se kommunikasjonen dem imellom, hvordan den eldre hunden passer på, oppdrar og liksom himler litt med øynene av valpesprellene hans når hun synes han er litt

 
Manglende matlyst. (BillyPeltzer - 21.04.2011)

Valpen vår er 16 uker nå og den siste tiden(uke, halvannen) har han hatt gradvis dårligere og dårligere matlyst......

Tidligere har han vært av typen som kaster seg over maten og ble ferdig på 1 minutt, så begynte han å brukte lenger tid, lo

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 20.04.2011)

Jeg ble bitt av hunden til naboen til besteforeldrene mine da jeg var liten, de hadde en liten gneldrebikkje som alltid gikk løs(eller stakk av hele tiden, hvem vet) og det første den gjorde da den så barn var å løpe bort og bite. Jeg vet at sønnen til eier

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 19.04.2011)

Vår valp har mor som er alaskahusky og far som er renraset Siberian Husky, jeg kaller ham Alaskahusky/huskyblanding for enkelhets skyld.

Mor har aldri vært brukt i trekk fordi hun har vært for liten og endte opp som oppdretter/hundekjørers familiehund allerde som

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 17.04.2011)

Bæretøy.

Mye greiere å gå tur med hunden også, ikke minst om man liker å gå i skog og mark, om man dropper vogna. 

I innlegg nr 19 i denne tråden(ærlig og rederlig snoket meg fram til ved hjelp av Google) ser dere m

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 13.04.2011)

Vi har tenkt å gjøre minst mulig.....håper på godt vær, kanskje grillings i hagen med venner og familie, satser på at noen besteforeldre har lyst på besøk av barnebarn et par dager så vi voksne kan få litt alenetid. 

Lykke

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 13.04.2011)

Litt tillegg...

Vi føler ikke at vi må gå hver dag foreløpig, men passer på at de dagene vi ikke er utenfor tomta så er vi ekstra aktive med ham her ute, samt driver litt enkel trening(foreløpig er sitt, legg deg, gi labb, hent ballen/pinnen de

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 13.04.2011)

Vår valp er 15 uker nå og vi går endel på tur(med langline hengende løst etter ham), ikke så langt, men det tar litt tid(en time kanskje) siden han løper på kryss og tvers, stopper og snuser annenhver meter og vi ofte har med barn, minstemann i hu

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 12.04.2011)

Vår valp sover i buret sitt.

Vi begynte med at han sov der han ville(dvs på et teppe rett ved sofan der jeg og min bedre(?) halvdel byttet på å sove den første uken) mens buret stod tilgengelig for ham hele døgnet så han kunne gjøre seg k

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 12.04.2011)

Nå er vår bare 15 uker da, så vi kommer helt sikkert til å få oss noen utfordringer framover, men foreløpig har vi bare blitt overrasket over hvor rolig han er(inne) og hvor greit det har gått med dotreningen. 

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 12.04.2011)

Vi har gjort det billig og enkelt, lagt gamle flekkete fleecetepper inni et babydynetrekk(som bare lå på kottet uansett), passet perfekt inn i buret. Mulig vi er heldige med valpen vår, men han har ikke laget noen hull i det ennå ihvertfall. 

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 06.04.2011)

Handlet derfra før jul, fikk det jeg skulle veldig raskt, så jeg har ingen problemer med å anbefale dem. 

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 06.04.2011)

Jeg opplever både foreldre som er hysteriske og foreldre som er ganske avslappet når det gjelder sikkerhet...en gylden middelvei er vel veien å gå tenker jeg. 

Selv er vi ganske fornuftige mener jeg, og de fleste vi kjenner legger seg på samme linje som

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 06.04.2011)

Vår val kan holde på for seg selv en evighet når vi putter forbiter/godbiter i en tomflaske.....(det bråket litt da, for flaska fyker veggimmellom). 

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 04.04.2011)

Vi bruker time-out på valpen vår og synes det fungerer godt.

Vi binder ham da ved siden av buret, så han har tilgang på vannet sitt, sovestedet sitt og ca to meter gulv. Da ser vi at han klarer å slappe av, legger seg rett ned på gulvet og hviler eller

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 03.04.2011)

Min veide 8 kg da han var på dyrlegebesøk på fredag, men han er bare 13 uker da, så han blir jo mye større 

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 02.04.2011)

Vår hund får ligge i den ene sofan, ikke den andre og ikke i stolen....og ikke på besøk. Foreløpig ser det ut til at han skjønner at han kun har tilgang på en sofa. Han trives også på teppet i buret sitt, så vi har tatt med teppet bor

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 02.04.2011)

Vår valp er 13 uker nå og denne første måneden som valpeeiere har gått over all forventning!

Da vi hentet ham hadde vi halsbånd, leiebånd, mat og vannskål, godbiter, et par leker, teppe å ligge på og bur til bil og soving klart.

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 02.04.2011)

Om hun bare er sterilisert så har hun fortsatt løpetid ja, er hun derimot kastrert så skal hun ikke ha noe behov for å parre seg. 

 

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 02.04.2011)

Vår valp blir fort giret opp av minstemann på 4(er ikke så lett for en 4 åring å huske på å gå rolig og ha sakte bevegelser og ikke sprette rundt og veive med armer og bein

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 01.04.2011)

Min valp er også litt skjev når han "jogger", men når jeg har ham i bånd og han begynner å dra(han tror jo han er en stor, sterk trekkhund allerede) og møter motstand(jeg stopper opp) så er han rett og fin i kroppen. 

 

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 01.04.2011)

Har dere barn? Jeg kan nesten garantere dere at barn møkker mye mer til enn hunder......

De røyter ikke så mye da heldigvis 

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 21.03.2011)

Vi har en valp på 12 uker som stort sett er veldig rolig og fin, men får bjeffe/hoppe/bite raptuser 1-2 ganger pr dag(gjerne ettermiddagen, sjelden sent på kvelden....da bare tusler han inn i buret sitt og legger seg heldigvis). Han er da helt umulig, biter etter alt(hopper gjer

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 19.03.2011)

Vår valp(huskyblanding) er 11 1/2 uke og vi er endel på tur og begynte ganske tidlig med det(etter at han hadde vært her en uke, altså 9 uker gammel). Vi bor sånn til at vi må gå litt langs en traffikert vei før vi kommer til et egnede steder &arin

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 11.03.2011)

Glem det, fant svaret :)

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 11.03.2011)

Er hurttas y-sele regulerbar så jeg kan kjøpe den akkurat passe på det minste og ha litt å vokse i? 

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 11.03.2011)

Seler med remmen mellom bena, men som slutter midt på ryggen kalles halvnome, og er regnet som mosjonssele. Jeg foretrekker denne til tur og lett trening. Denne setter jeg og på valper. Veldig fine til huskyer, da de ikke har mye til brystkasse/kropp å le

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 11.03.2011)

Gratulerer med valp!

Vi har hatt vår Alaskan husky i snart 3 uker nå(han er 10 1/2 uke), og det er en drøm av en hund! Masse moro, masse kos og selvfølgelig litt jobb ;)

 
Hva slags sele? (BillyPeltzer - 11.03.2011)

Jeg lurer på hva som gjør at man velger y-sele framfor sånn sele med rem tvers over brystet(vet ikke hva det kalles, men Hurrta har den i tillegg til y-selen) eller motsatt? 

Hva er forskjellen?

Er de til ulike hundetyper eller ulikt bruk?

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 09.03.2011)

Valpen vår på 10 uker tørrpuler på kattene våre hele tiden.....har bare tent at det er ganske normalt jeg. 

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 06.03.2011)
Utifra det du skriver så tenker jeg at du gjør både hunden og mormor en tjeneste ved å la de få være sammen, men jeg skjønner selvsagt at det er tung for deg som er glad i hunden din. Lykke til med hva du enn bestemmer deg for. 
 
Uten tittel (BillyPeltzer - 04.03.2011)

Vi har en 4-åring og en 7-åring, og sliter også med at det er klin umulig for 4-åringen å gå, ikke løpe....det er rett og slett fysisk umulig tror jeg.

Men vi har endelig klart å lære h*n at når valpen blir ivrig og begynner &ari

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 04.03.2011)

Kanskje du og sambo kan bytte på å sove der dere vil at valpen skal sove, altså kjøkkenet, til han blir trygg på at det er hans plass og et greit sted å tilbringe natta. Hvorfor venne ham til soverommet når det er kjøkkenet han skal sove på?

 
Uten tittel (BillyPeltzer - 03.03.2011)
Leste ikke de siste svarene før jeg svarte.... Det er nok brumming han driver med under lek ja, er langt fra sinna-knurring ihvertfall. 
 
Uten tittel (BillyPeltzer - 03.03.2011)

Takk for svar. 

Bare så ingen her tror vi er helt gale, så var det ikke helt ukontrollert og vilt altså, og vi voksne var tett innpå dem hele tiden, men vi merket jo at det raskt ble en dum situasjon så fra nå av blir det nok mest trilling av ball og

 
Valp, 4-åring og biting. (BillyPeltzer - 03.03.2011)

Vi har hatt vår Alaskahusky en ukes tid nå, han er altså 9 uker, og ting går egentlig over all forventning. Hverken jeg eller min bedre(?) halvdel har erfaring med valpeoppdragelse selvom vi begge er vant med hund hjemmefra under oppveksten så vi var selvfølge

 



Nytt søk

Søk i:
Hele Canis.no  
Hele butikken Produkt-tittel
Forfatter ISBN
 
Biblioteket Oppdrettere
Ekspertpanelet Hundetorget
Diskusjonssidene Hunderaser
Søketekst:
  

Veiledning:

  • Fritekstsøk
  • Du kan bruke ordet AND for å søke etter tekster som inneholder flere bestemte ord. Søketeksten "setter AND jakt" vil altså gi treff på tekster som inneholder både 'setter' og 'jakt'. Videre kan du bruke NOT til å definere ord som ikke skal være med. Søketeksten "setter AND sitt NOT jakt" vil altså finne frem til tekster som inneholder 'setter' og 'sitt', og som ikke inneholder 'jakt'. AND og NOT må stå med store bokstaver, og alle AND´ene må stå foran NOT´ene i søketeksten.
spacer
leftgradient rightgradient

Vil du annonsere her?
 
Hovedsponsor6
 
Hovedsponsor6
 
Hovedsponsor6
 
Hovedsponsor6
 
Hovedsponsor6
 
Hovedsponsor6
 
X

Meld deg på Canis sitt gratis nyhetsbrev og få et gavekort på kr. 50,- med en gang!

I nyhetsbrevet holder vi deg oppdatert om nye interessante produkter, kurs/seminarer og andre interessante ting som skjer hos Canis. Mer enn 20000 hundeeiere mottar allerede Canis sitt nyhetsbrev. Bli med du også!

Du får gavekortet tilsendt med en gang du melder deg på.

Email:

Du kan melde deg av nyhetsbrevet når som helst, og vi vil aldri dele din emailadresse med andre.

(OBS: Det er kun et gavekort pr. kunde, så hvis du melder deg av og på nyhetsbrevet vil du ikke få flere gavekort.)