Hest

  Katt

  Fugl

  Ulv





FORSIDEN

 

 

Du kan betale med VISA på Canis.no

Du kan betale med MasterCard på Canis.no

 

 

Besøkende: 642

Innlogget: 3

Fikk 156 treff på Sjokospaniel:

Innlegg av Sjokospaniel

Uten tittel (Sjokospaniel - 19.05.2013)

Vinnerne av årets VM: http://idaanettes.blogg.no/1368990799_vinnere.html

La dere inspirere av denne ekvipasjen. Et flott team!

 
Uten tittel (Sjokospaniel - 18.05.2013)

Det streames desverre ikke live i år. Men det oppdateres skrifltlig fortløpende på lpnorge.com, men mest aktivitet er det på lp norge sin facebookside :-)

 
Uten tittel (Sjokospaniel - 18.05.2013)

Jeg VET! Har fulgt med i hele dag og er kjempeimponert! Nå spørs det hvem som stikker av med induviduell seier! Heier på Kjellaug og Flis som er våre treningskompiser! Heia heia!!! :-D

 
Uten tittel (Sjokospaniel - 18.05.2013)

Fantastisk vær i dag: http://idaanettes.blogg.no/1368876517_solsjoko.html

 
Uten tittel (Sjokospaniel - 02.05.2013)

Sjekk triksene! :-D

http://idaanettes.blogg.no/1367520503_en_cocker_som_rocker.html

 
Uten tittel (Sjokospaniel - 19.04.2013)

http://idaanettes.blogg.no/

 
Uten tittel (Sjokospaniel - 17.04.2013)

Du kan si hva du vil. Om du sier ostepopp eller dekk, så spiller det ingen rolle. Men du må passe på å bruke korte nok kommandoer. Per def. så skal man ikke si "kom fot" i inkallingen, men sier man det i ett ord: "komfot", så er det ok. Egentlig så skal m

 
Uten tittel (Sjokospaniel - 17.04.2013)

dogangel:

Men det skjer kun om det ikke er 4 hunder med rødt... jeg personlig vil syns det er flaut å stå der..... i mitt hode så har jeg ingenting der å gjøre om jeg står med en blå sløyfe i hånden!

 

 
Uten tittel (Sjokospaniel - 04.04.2013)

Rego:

Skyld på "Lady og Landstrykeren" :p

Jeg må si jeg aldri har møtt noen cocker som har blitt brukt som annet enn koooose-kosehund (bortsett fra litt trikstrening nå og da, liksom), så jeg regner med at jeg ville blitt litt overra

 
Uten tittel (Sjokospaniel - 03.04.2013)

Det er jo ikke noen regel hvor du skal ha godbitene. Det variere fra hund til hund hvor det er lurt å ha dem. Hvis hunden din ploger mye foran deg, er det nok lurt å ha dem i venstre og alltid belønne fra venstre hånd, rett ned. Men er hunden din litt for langt fra deg s&

 
Uten tittel (Sjokospaniel - 03.04.2013)

Men jeg synes det er så merkelig at folk har fått for seg at enkelte raser har store begrensninger i hva de kan lære seg og utføre? Det er ikke et så stort gap mellom en cavalier og golden bortsett fra størrelsen. Det er også irriterende at folk tar for

 
Uten tittel (Sjokospaniel - 03.04.2013)

Hva med amerikansk cocker? :-) Bare uten alle den show-pelsen da (mer praktisk til allround-bruk).

 
Uten tittel (Sjokospaniel - 03.04.2013)

Kjenner til denne. Gjorde samme tabben selv. Hvis du skal venne hunden til buret alene, så sørg for at hunden ikke kan gnage på buret, altså gå for metallbur. Legg gjerne et teppe/trekk over slik at det blir litt lunt og skjermet hvsi hunden liker seg i stoffbur fra

 
Uten tittel (Sjokospaniel - 03.04.2013)

Anbefaler den relativt ferske boken til Svartbergs: Härliga Valptid

 

 
Merkelige kommentarer (Sjokospaniel - 03.04.2013)

Jeg må si jeg blir litt satt ut noen ganger av kommentarer andre har av bikkjedyret. Spesielt rundt bruksområdet hans. Folk skjønner lite av at han ikke bare er kosehund.

Når du står på veterinærkontoret og forteller litt om hunden og ve

 
Uten tittel (Sjokospaniel - 12.03.2013)

@Hilde:

Sjokospaniel:

 

Så du mener altså at kommunen kan nekte enkeltpersoner adgang til sine eiendommer? Sånn uten videre? Uten dokumentasjon?

I så fall så synes jeg det er rett og slett d&ar

 
Uten tittel (Sjokospaniel - 12.03.2013)

@Hilde:

syvendefar:

området og idrettslaget disponerer det etter avtale med kommunen kan begge nekte andre brukere å benytte det.

 

Det er riktig.

Bare fordi du ikke finner en lov eller forskrift som

 
Uten tittel (Sjokospaniel - 12.03.2013)

Kaisi:

Havanaislove:

Hva skal jeg dokumentere av dette? At hunder mangler enzymer for å fordøye plantekost (noe alle planteetere og vi har, samt mye kortere fordøyelsessystem) kan du lett lete opp selv.

 
Uten tittel (Sjokospaniel - 12.03.2013)

Tesla:Men hvis hunden holdes i bånd/langline, så er det lov? Vi ble jaget fra en fotballbane pga frykt for bæsj, og det skjønner jeg jo, men er litt trist å ikke kunne bruke slike områder.

Ja, det er jo typisk! :-/ 

 
Uten tittel (Sjokospaniel - 12.03.2013)

syvendefar:

Sjokospaniels ref til hundeloven gir vel svar på spørsmålet?

b) På og ved kirkegårder, grav- og urnelunder, skoler, barnehager, og anlegg for lek, idrett, sport eller rekreasjon skal h

 
Uten tittel (Sjokospaniel - 12.03.2013)

Nemi-XX:

Siden kommunen her er såpass langt unna og ingen derfra har kontroll med hva som skjer på idrettsplassen i bygda så sendte jeg mail rett til idrettsforeningen.Dette gjorde jeg for å være grei siden det er en liten plass jeg bor p&ar

 
Uten tittel (Sjokospaniel - 12.03.2013)

§ 4. Om båndtvang

Hunder skal holdes i bånd, forsvarlig innestengt eller inngjerdet: a)
 
Uten tittel (Sjokospaniel - 12.03.2013)

Det gjelder bruk av en grusbane (fotballbane) på et idrettsanlegg, hvor selve grusbanen eies av kommunen.

Jeg har søkt om bruk av banen, men fått avlsag på grunnlag av hundeloven og at personer som ferdes i området kan være redd hunder.... Jeg synes de

 
Nektet bruk? (Sjokospaniel - 12.03.2013)

Er det noen av dere som vet om kommunen har lov til å nekte en privat person å bruke en kommunal grusbane?

Jeg tenker selvsagt i forbindelse med hundetrening. Og hvis det i så fall er båndtvangen som er et problem, så hva hvis hunden holdes i bånd under

 
Uten tittel (Sjokospaniel - 28.02.2013)

Nå kan DERE få rabattkode hos AlphaDog på bloggen min :-) Se HER

 
Uten tittel (Sjokospaniel - 26.02.2013)

Raia123:

Hvis noen syns cocker har energinivå på linje med setter så kan jeg skrive under på at det har i alle fall ESS. Hadde setter før og mi springer tispe har enorm energi kontra setter. Lettere å få lydige og mer førerorie

 
Uten tittel (Sjokospaniel - 25.02.2013)

Vi vant klasse 1 LP ved NKK Bø i helgen!

http://idaanettes.blogg.no/1361737486_sjoko_p_toppen.html

 
Uten tittel (Sjokospaniel - 21.02.2013)

Tenkte med en gang på labrador. Enkelt pels-stell, lettlærte og passer til allround-bruk :-)

 
Uten tittel (Sjokospaniel - 21.02.2013)

Misky:

Er virkelig V&H så hellig at når det til og med påvises krystaller i urinen på en hund - av en dyrlege - så er det bare en ond sammensvergelse for å selge dyrlegens eget tørrfor??

Jeg synes dette høres ekstre

 
Uten tittel (Sjokospaniel - 30.01.2013)
FisærMetan:

Zerro:):

Altså hunden jobber fordi den prøver og imponere på føreren .......

 

 

Hvilken faglig forankring har man for å hevde at bikkja jobber for å

 
Uten tittel (Sjokospaniel - 30.01.2013)

Jeg får inntrykk av at dette er skervet i litt irritasjon over at den andre siden er så ekstremt positivt. Jeg tror nok ikke at de fleste som trener med straff som et av hjelpemidlene KUN bruker straff eller bruker de mest harde formene for straff (pigg eller strøm), men de ben

 
Uten tittel (Sjokospaniel - 29.01.2013)

Akkurat dette skjedde i gamle nabolaget mit også. Her var det en yorkie i flexi som løp bort til en amstaff, faktisk. Det fikk fatale konsekvenser. Yorkien døde av at lungene ble punktert. Det er lite gjennomtenkt når du bare lar hunden din fire seg selv bort t

 
Uten tittel (Sjokospaniel - 28.01.2013)
Normanna:

Sjokospaniel:

 

Meget mulig. Jeg ser uansett ingen fordeler med at det går store mengder vannholding avføring gjennom tarmen og ut. Jeg har prøvd tørrfor på så langt 2 hunder. Den f&osla

 
Uten tittel (Sjokospaniel - 28.01.2013)

BC-madness:

Hahahaha, kjøpte en 500g pølse med VogH i dag for å se hva hundene synes, men ingen av de tørr å smake på det. De står bare og lukter, og ser rart på det. Tasser litt frem og tilbake og ser litt på det p&arin

 
Uten tittel (Sjokospaniel - 28.01.2013)

Normanna:

 

Jeg vet ikke om jeg forsto deg der - hva mener du med "tørrmasse"? Det jeg vet er at hvis min hund får tørrfor som hovednæringskilde så er det jævlig mye som kommer ut. Får hun VogHundem

 
Uten tittel (Sjokospaniel - 28.01.2013)

Jeg kommer mao. ikke på noen teoretisk ernæringsmessige gode argumenter mot å blande v&H og tørrfor.

 
Uten tittel (Sjokospaniel - 28.01.2013)

RandiogLaika:.Det er vel heller ikke noe nytt at hunder fordøyer mye mindre av det som er i tørrfor, enn det som er i VH. Det er jo bare å se på det som kommer ut=P

Jeg tenkte nok feil når jeg skreiv at mat som er tuklet med
 
Uten tittel (Sjokospaniel - 28.01.2013)

Det er riktig at det kan ta litt tid å fordøye pellets fremfor annen mat. Men samtidig er det ikke helt rett det du sier om at mat som er "tuklet" med er mindre fordøyelig. varmebahndling av råvarer gjør ofte at næringstoffene er lettere tilgjengelig for for

 
Uten tittel (Sjokospaniel - 28.01.2013)

Kaisi:

RandiogLaika: Tørrfor og vått for fordøyes veldig forskjellig, derfor ville ikke jeg blandet i samme måltid. Dette ser jeg flere mener, men jeg skjønner det ikke. Kan du forklare næ
 
Uten tittel (Sjokospaniel - 28.01.2013)

Jeg begynte å fore cockeren min på V&H mest på grunn av at han går lei maten, og spiste dårlig. V&H elsker han, så han gikk heldigvis opp i vekt. Dessuten er det bra for pelsraser som cocker å få en type for som holder pelskvaliteten.

 
Uten tittel (Sjokospaniel - 26.01.2013)

Zerro:):

 

Sjokospaniel:

 

ØyvindT: at noen legger vekt på bruksegenskaper og utstilling, men det gjelder ikke alle raser 
 
Uten tittel (Sjokospaniel - 26.01.2013)

ØyvindT:

at noen legger vekt på bruksegenskaper og utstilling, men det gjelder ikke alle raser 

En har jo

 
Uten tittel (Sjokospaniel - 24.01.2013)

Jeg tror det ligger i motivasjonen til hunden. Hva forventer den seg når den kommer til ruta? Hvis den ikke kan får kommet seg i ruta fort nok for der skjer det noe fantastisk, da har du knekt koden. Favorittbelønning som gir fart vill jeg ha brukt. Belønn i selve ruta.

 
Uten tittel (Sjokospaniel - 24.01.2013)

Tore: Ja, jeg er klar over at schaferhunder har avlskåring. Det er jo noe som er litt spesielt med schafer.

For andre raser (nå skal ikke jeg dra alle under samme kam) så har jeg sett eksempler på der bruksvarianter er mer plaget med bein, hofter og rygg. Hos

 
Uten tittel (Sjokospaniel - 24.01.2013)

Zapp:

Dommerne trekker ikke for hverken øyenfarge eller andre svakheter fordi dommeren tror og mener det har betydning:) Dommerne trekker for det, fordi det sannsynligvis står i en hver standard at øyenfargen skal være slik eller sånn.

S

 
Uten tittel (Sjokospaniel - 24.01.2013)

Tore:

Det handler ikke om kjøperen og hva man ønsker seg. I utgangspunktet finnes flere hundre raser. Det burde finnes noe for ethvert ønske og behov uten å avle i stykker rasene. Det er også for enkelt å si at det finnes to varian
 
Uten tittel (Sjokospaniel - 24.01.2013)

out-for-lunch:

Fordi dette er komplisert ;) Og hva som er høna og egget er jammen ikke lett å vite.....   Og lar seg ikke besvare med noen få linjer - i så fall hadde jeg fått Nobels pris i medisin..... 
 
Uten tittel (Sjokospaniel - 24.01.2013)

Mvjnz:

Raser avles jo strengt tatt ikke i stykker. Det er bare at det vil finnes to varianter av en rase. De som liker best bruksvarianten, vil kjøpe og avle videre på bruksvarianten. De som liker sofavarianten, vil kjøpe og avle videre på sofavariant

 
Uten tittel (Sjokospaniel - 24.01.2013)

Har oppdatert med film fra treningen i går: HER

 
Uten tittel (Sjokospaniel - 23.01.2013)

belgerine:

Zapp:

Pigmenteringen har betydning for synet og hørselen.

Så det er mange kriterier i de forskjellige rasenes standarder som går på et "minstemål" i forhold til nødvendig pigmentering.

 
Uten tittel (Sjokospaniel - 23.01.2013)

belgerine:Zapp, hva er det helsemessige aspektet med pigmentering, fra mørk til mørkere?

Dette lurer jeg også på.

Slike bagateller henger man seg altså opp i... Hvis en hund har en anelse, en tanke eller et snev osv. a

 
Uten tittel (Sjokospaniel - 22.01.2013)

Det er ikke i Hedmark/Oppland, men vi i OEVHK skal ha Frida Binette som instruktør på et helgekurs i Freestyle i april! Bare å ta turen til Rogaland. Hun er råflink! :-) se

 
Uten tittel (Sjokospaniel - 18.01.2013)

Monicamor:Å gå mot rasestandard er vel ikke ønskelig og ikke lurt etter min mening. Men synd med sobel, nydelige hunder og farge skulle gjerne hatt en :-) jeg hørte på Dogs4 all at de begynte å avle fram sobel for å få vekk aggr

 
Uten tittel (Sjokospaniel - 18.01.2013)

Kokospaniel:

Og en litt sånn utenom kommentar fra meg: og så soble cockere som er så fine da... Ønsker meg en sånn en som neste... (Om resten stemmer også da)

Ja, jeg vet! Jeg hadde store planer om ei sobel tip

 
Uten tittel (Sjokospaniel - 18.01.2013)

Ja, må si det blir litt rare argumenter.

I dette tilfelle har jeg forhørt meg om saken i spanielklubben og de bare følger de retningslinjer som gis av raseklubben i det landet som "eier" rasen, her England.

Nå er begrunnelsen slik at sobel opprinnelig ikk

 
Fargefeil? (Sjokospaniel - 18.01.2013)

Jeg lurer på hva deres meninger om såkalte fargefeil på enkelte raser. Hvordan er det ansett å avle på farger hos en rase som anses for å være feil i forhold til ustillingspremiering og rasestandard? Jeg skjønner at det ikke er helt bra dersom farg

 
Uten tittel (Sjokospaniel - 12.12.2012)

Hundene har spilt inn årets julefilm: http://idaanettes.blogg.no/1355343821_julefilmen.html

 
Uten tittel (Sjokospaniel - 12.12.2012)

Hundene har spilt inn årets julefilm: http://idaanettes.blogg.no/1355343821_julefilmen.html

 
Uten tittel (Sjokospaniel - 22.11.2012)

Jeg skal!!! :-D

 
Uten tittel (Sjokospaniel - 08.11.2012)

Helt sikkert tannfelling. Hadde det akkurat slik her. I tillegg siklet Sjoko skikkelig masse i to dager da tannfellingen var i full gang. Alt han lå på ble helt vått! men det ga seg heldigvis fort. Men ja, ånden var ikke på topp i denne perioden.... :-/

 
Uten tittel (Sjokospaniel - 27.09.2012)

Herlig! Tar frem penn og kalender for å planlegge alle lp-stevner og utstillinger vi skla på! Digg! Men terminliste for jaktprøver og blodpsor er ikke ute enda ser jeg. Noen som vet når de kommer?

 
Uten tittel (Sjokospaniel - 24.09.2012)

Ja! Gå inn å les mer om Sjoko på http://idaanettes.blogg.no/

 
Uten tittel (Sjokospaniel - 17.09.2012)

Amatør.:

 

Sjokospaniel:

 

 

Kryss:

 

 

Kifani er et helt annet firma. Men mange boikotter dem fordi de hadde et kull med rhodesien ridgeback, der de avlivde nesten halve kulle pg

 
Uten tittel (Sjokospaniel - 16.09.2012)

Kryss:

 

Kifani er et helt annet firma. Men mange boikotter dem fordi de hadde et kull med rhodesien ridgeback, der de avlivde nesten halve kulle pga manglende "ridge" på ryggen....

Ja, har også hørt dette

 
Uten tittel (Sjokospaniel - 14.09.2012)

Tizana:

Det høres ut som han er i en spøkelsesperiode, altså inne i en kjønnsmodning. Men i følge de stadiene jeg kjenner til skulle han vært i en stabil peride nå (10-17 mnd). Det kan hende at han er veldig sen til pubertetfasen (

 
Uten tittel (Sjokospaniel - 14.09.2012)

Noen andre som har opplevd lignende?

 
Spøkelsesalder nr. 2 ? (Sjokospaniel - 14.09.2012)

Hunden på 14 mndr har begynt å oppføre seg unormalt de siste månedene... 

Hendelser som jeg trodde vi ikke skulle se så mye til har nå kommet tilbake virker det som. Ting som dette skjer: - Han boffer/bjeffer på lyder utenfor hver enes

 
Uten tittel (Sjokospaniel - 12.09.2012)

Jeg trooor det må bli en cocker til :-) Elsker rasen! Men har også tenkt på andre brukshunder som aussie og toller... men nei, jeg er ganske sikker på at Sjoko en dag vil få seg en cocker-bror :-)

 
Uten tittel (Sjokospaniel - 07.09.2012)

Enig i alt det de over skriver her ang. trening. Men det kan jo også være en del av løsningen å få på en sånn greie øverst på døra (vet ikke hva det heter) som gjør at den lukker seg av seg selv hver gang.

 
Uten tittel (Sjokospaniel - 07.09.2012)

Fytti katta! Hva slags mennesker er det man omgås med i dette samfunnet? Æsj og fysj! Få dem vekk! Får frysninger og kvalme av at det faktisk kan være hvermansen som driver med denne grove kriminaliteten.

 
Uten tittel (Sjokospaniel - 05.09.2012)

RandiogLaika:

 

Puffeluff:

 

Måtte bare: er det tilfeldig at denne tråden ble startet

 
Uten tittel (Sjokospaniel - 05.09.2012)

Ja, det er greit. Så denne JRTen, hvis uten papirer/registreing, vil aldri kunne gi renraset avkom mao. Men hvis den er registrert så bli jo avkommet registret som JRT. NKK har jo ingen krav om utstillingskriterier for å få registrert kull, så teknisk sett går

 
Uten tittel (Sjokospaniel - 05.09.2012)

Men hvordan er det med feilfargete valper som kommer i et kull? Hvis mor og far er renrasede og registrerte? Vil den feilfarga valpen ikke kunne registreres som en renraset hund? Eller? For dette skjer jo ofte i andre raser også.. som f.eks hvite individer i et schäferkull. Hvordan er

 
Uten tittel (Sjokospaniel - 03.09.2012)

Å løpe fort! Løpe etter en ball som kastes langs bakken. Eller ta seg raptusanfall på tur, gjerne i myrområder der det spruter og plasker rundt han mens han løper fort! Eller å løpe fort og jage opp andre hunder til å løpe sammen me

 
Forvirret: championkrav (Sjokospaniel - 03.09.2012)

Blir litt forvirret over disse reglene og klasseinndelingene. Altså for visse championater kreves det utstillingsresultater. Noen krever gul sløyfe etter fylt 15 måneder står det (f.eks lydighet). Dene er grei... MEN så har det seg slik at man kan stille både

 
Uten tittel (Sjokospaniel - 03.09.2012)

Baba:

 

Vel, vanskelig å forklare. At vi fikk DS nå var tilfeldig egentlig, gubben likte utseendet (ser jo unektelig tøffere ut sammen med en ulvehund). ACS var mer av og på, altså rolig, daff, og "enkel" så
 
Uten tittel (Sjokospaniel - 01.09.2012)

Ja, sant det Slush sier.... kan høres ut som overdreven strømming... Man skal kun gi strøm en gang, med mindre hunden prøver seg på nytt. 

 
Uten tittel (Sjokospaniel - 01.09.2012)

Dessuten tror jeg det er lurt å ta noen besøk til oppdrettere av begge rasene dersom du er såpass i tvil. Jeg tror nok at du fort finner ut hvem av dem du liker best når du får hilse litt på hundene der :-) Oppdretterne sier neppe nei til det. De fleste finner

 
Uten tittel (Sjokospaniel - 01.09.2012)

Ja, det er jo et vanskelig valg... vet ikke heelt hva som gjorde at jeg plutselig bare bestemte meg, men jeg og samboer hadde våre samtaler og kom vel frem til en felles enighet :-) Og det var lurt å ta noen runder med samtaler om dette.

Jeg kjenner til Tone med kennel Icefern

 
Uten tittel (Sjokospaniel - 01.09.2012)

Vel, hvis det fungerer å la henne bære  et stykke på tur med at du har henne i kobbel, så kan det jo være en avslutning hun kan være fornøyd med. Ellers så ville jeg bare kommandert hunden i en passiv stilling, som f.eks. "gå å

 
Uten tittel (Sjokospaniel - 01.09.2012)

Ja, faktisk så tror jeg du må kle på både cockeren og DSen med mindre du velger å klippe de heeelt kort. I nyssnø så klumper nemlig snøen seg i pelsen på disse rasene ekstremt fort... såe, jah, slik er det med dem... Men som sagt, det

 
Uten tittel (Sjokospaniel - 01.09.2012)

Ja, det er min Sjoko :-) Jeg lette lenge etter den rette rasen for meg. Du kan lese om hvilke raser jeg vurderte og hva det var med cocker som gjorde at jeg vakgte denne her: http://idaanettes.blogg.no/13

 
Uten tittel (Sjokospaniel - 01.09.2012)

Jeg avslutter alltid treningen med noe jeg vet han kan slik at han lykkes med siste øvelse. Han får belønning, og så sier jeg "kom så går vi". Da har jeg festet på kobbel og vi går inn i gå-tur-modus. Hva med å gi hunden noe

 
Uten tittel (Sjokospaniel - 01.09.2012)

Begge rasene er herlige hunder, men jeg vill jo gått for cocker da... he he...  Begge rasene kan brukes til all form for hundesport, og er ve muligens ganske lik i aktivitetsbehov og når det kommer til pelsstell. Kommer jo helt an på hva du velger å gjør med pe

 
Uten tittel (Sjokospaniel - 31.08.2012)

Helt klart mac! Jeg har aldri de problemer med mac som jeg hadde med PC. Den henger seg ikke opp, og bruker ikke laaaang tid på å starte, slå av eller åpne programmer.... Jeg er en helt ordinær PC bruker som er ganske utålmodig av meg, derfor passer mac perfekt

 
Uten tittel (Sjokospaniel - 28.08.2012)

Folk er forskjellige... Noen tar til seg rykter og fordommer raskt, og kjøper det så lett som bare det. De snakker negativt om hunderaser fordi de har hørt at de er farlige, og har angrepet, og er avlet for det ene og det andre (trolig oppblåste saker fra media). Faktum

 
Uten tittel (Sjokospaniel - 26.08.2012)

Høres ut som det er ganske likt.... Har dusja han etter han fikk det, men det er der fortsatt. Det er mest på ryggen jeg finner det, litt i nakken, hals også... ikke noe på magen..

 
Uten tittel (Sjokospaniel - 25.08.2012)

Hmm... ja, lopper har jeg fundert litt over.. Men umulig å si uten å får det nærmere undersøkt. og ja, mulig den har hatt flått jeg ikke har sett, men det er på så utypiske plasser. Synes det vikrer rart. Men tenkte at hvis noen har sett dette f&os

 
Uten tittel (Sjokospaniel - 25.08.2012)

Jeg tror ikke det er flått.... Han har hatt flere slike på ryggen i løpet av de siste to ukene, og jeg har kun funnet to flått på han i år, og det var i juli....

 
Uten tittel (Sjokospaniel - 25.08.2012)

Ingen??

 
Uten tittel (Sjokospaniel - 25.08.2012)

Det er når det er 1 år siden sist hunden fikk vaksine. Var usikker selv, så jeg var jo med min til vet for å få han vaksinert ved 1 årsalder, men da var det for tidlig ;-)

 
Hud (Sjokospaniel - 25.08.2012)

Noen som vet hva DETTE kan være?? Små klumper. Stikk/kviseaktig... De er flere steder og det blir liggende et lag med rur/flass på... 

 
Uten tittel (Sjokospaniel - 24.08.2012)

Sjoko har ikke stukket av... og jeg kan ha ytterdøra åpen uten at han går. Fordi han år ikke ut uten noen spesiell grunn... MEN hvis han hadde sette en hund eller katt utenfor så hadde han nok stukket bort til den, men trolig ikke slik at han bel borte vekk. Han har

 
Uten tittel (Sjokospaniel - 23.08.2012)
Patuxet:

Sjokospaniel:

Vi skal å se på :-)

Begge dagene?

Nei, bare på lørdag. Det er da panielsene stilles ;-)
 
Uten tittel (Sjokospaniel - 23.08.2012)

Hvilken rase?

 
Uten tittel (Sjokospaniel - 23.08.2012)

Paneaqe:

 

 

Hvor fort fram man kan gå, kommer helt an på hunden, men jeg går så få kl1 konkurranser som mulig. Er det noen klasse det ofte blir tull i fellesøvelsene, så er det k

 
Uten tittel (Sjokospaniel - 23.08.2012)

Hvis det blir noe boffing og bjeffing på kveldstid inne på soverommet, da strekker ikke min tålmodighet til svært lenge.... spesielt ikke hvis jeg akkurat har holdt på å sovne... argh! Da er det rett ut på gangen med bikkja, og å være der til

 
Uten tittel (Sjokospaniel - 23.08.2012)

Vi starteti konkurranse (uoffisiell) da han var 11 måneder, og tok bronsemerket en uke etter. Nå har vi deltatt på tre uoffisielle konkurranser, så det er på tide å komme seg på offisielt LP-stevne :-) Hvis det går bra nok til 1. premie da er jeg fo

 
Uten tittel (Sjokospaniel - 22.08.2012)

Vi skal å se på :-)

 
Uten tittel (Sjokospaniel - 21.08.2012)

Sjoko sine kallenavn: 

Nuskituski, nuski, Snokos, Mister S, Mister Brown, Tullegutten (når han har gjort noe tull). Og han blir noen ganger omtalt som Krapylet eller krokospanielen :-P

 
Uten tittel (Sjokospaniel - 21.08.2012)

Ja! Sjoko får sove i senga. Det er superkoselig med den snorkende spanielen som ligger på rygg å strekker ut hele seg! Men han bytter litt på hvor han vil ligge. Men det typiske som skjer hvis han hører en skummel lyd utenfor og gir fra seg et par boff, så hop

 
Uten tittel (Sjokospaniel - 20.08.2012)

DETTE 

 
Uten tittel (Sjokospaniel - 20.08.2012)

Det som ga raskest effekt hos oss var da vi selv kastet oss uti. sjoko er såpass avhengige av oss at han turte ikke annet enn å følge etter. Så hvis din hund får litt angst av at du stikker ifra den, så kan dett funke for at de tar neste steg ;-) Tok også

 
Uten tittel (Sjokospaniel - 18.08.2012)
Takk for svar. Ja, han får VogH med laks. Men jeg bytter litt på... Noen dag blir det kylling, noen dager bare vom. Er redd han skal bli lei hvis han får det samme. Det er nemlig det som skjer når vi har prøvd nye typer tørrfor; godt i starten, men plutselig lik
 
Uten tittel (Sjokospaniel - 17.08.2012)
Joda, men så skiftes jo hundehår ganske raskt ut, og ikke minst vokser det raskt! I alle fall på pelsraser slik som cocker.... Men hva med andre ting da? Så dere raskt forskjell på andre ting som avføring, flass/tørr hud, eller vekt? :-)
 
Når ser dere forskjell? (Sjokospaniel - 17.08.2012)
Nå har jeg valgt å gi VogH en sjanse og har foret på det, litt sammen med tørrfor og litt uten, i en uke. Grunnen til at jeg prøver ut dette er fordi Sjoko behøver å legge på seg (utstillingsform rktignok), og fordi han har dårlig matlys. VogH
 
Uten tittel (Sjokospaniel - 17.08.2012)

Ånei... 

 
Uten tittel (Sjokospaniel - 17.08.2012)

Kjøper HER

på eBay.... veldig billig! Men bru

 
Uten tittel (Sjokospaniel - 15.08.2012)

Da jeg ventet på Sjoko trodde jeg vel egentlig ikke på at jeg skulle hente han en dag... var så bra at det var uvirkelig :-) Men plutselig så var bare dagen der. Helt vilt!! STOR glede!

 
Uten tittel (Sjokospaniel - 15.08.2012)

Jeg klarer ikke helt å velge ett.. he he... Så jeg må si Mars Coat King. Fantastisk for å fjerne ull! Og så klarer jeg meg ikke uten posedispenseren fra Bon Ton som alltid henger på kobbelet. Er fæl på å glemme poser, men nå er de alltid

 
Uten tittel (Sjokospaniel - 15.08.2012)

Egentlig så er det vel ikke så viktig hvorfor hunden jokker...skjønner at mange vil prøve å forstå hundens adferd i alle mulige situasjoner, men poenget er vel egentlig at jokking er noe hunden ikke skal få lov til? Det er en uøsnket adferd. Hvis

 
Uten tittel (Sjokospaniel - 12.08.2012)

MarteRR:

Men eg har fått inntrykket av at ein jakt cocker ikkje skal bjeffe pga at den blir brukt til jakt. sjølvsagt kan den også bjeffe, men eg tenker at den skal vere relativt stille pga av dens jaktegenskaper.Men prating som i piping og andre lyder er ve

 
Uten tittel (Sjokospaniel - 12.08.2012)

Har hørt anbefalinger om en uke... men 3-4 dager går sikkert greit for de fleste. Det er jo bare å se an fra de 2-3 første foringene om magen hans tåler det.

 
Uten tittel (Sjokospaniel - 12.08.2012)

Jeg ville ha hatt en myk overgang fra foret fra opdretter til det foret du selv velger å bruke. Valper tåler ikke alltid for rask tilvenning til nytt for. De kan få litt ustabil mage... Men du bør velge tørrfor ut fra hva du ser fungerer for din hund. Om den spiser

 
Uten tittel (Sjokospaniel - 12.08.2012)

Ja, dette blir bare for dumt. Labb er da slett ikke skadelig for hunden. Det er et fullvedrig hundefor på lik linje med andre tørrfortyper og hunder lever fint på det. Hva tror folk egentlig om Felleskjøpet som i all hovedsak produkserer for til dyr? Jeg kjenner til fler

 
Uten tittel (Sjokospaniel - 10.08.2012)
Har du prøvd bur og sett om det er noen forskjell på adferden når du forlater? I det minste bør du jo teste ut å ha et bur tilgjengelig for han med åpen dør hvis det er det han er vant til. Da kan fet jo hende han legger seg der av seg selv. Her må
 
Uten tittel (Sjokospaniel - 09.08.2012)

Jeg må få si meg enig i alt det Tantrum har skrevet i denne diskusjonen. Jeg tenker akkurat det samme selv.

Nøtteliten jeg tror ikke du bare kan sette deg inn i alle andres situasjon på denne måten. Alle hundeiere og hunder er ikke like. Alle kan sine proble

 
Uten tittel (Sjokospaniel - 07.08.2012)

Jeg brukte mars coat king for å fjerne ull. Fungerte bra, men man må følge med så man ikke tar for mye. Hodet må man uansett nappe for hånd, siden coat kingen ikke tar der. Noe nappng blir det jo på rygg uansett. Man kan også bruke en trimmekniv ti

 
Uten tittel (Sjokospaniel - 06.08.2012)

Cocker er helt supre hunder som man ikke kan unngå å la seg sjarmere av. De er trivelig og hilseglad. 

Cockere kan fint bli med på joggeturer som du beskriver, men de må gradvis tilvennes et aktivt liv. De kan være med på aktivitet fra de er sm&ari

 
Uten tittel (Sjokospaniel - 04.07.2012)

Har cocker selv, som er ca. samme størrelse. Til han brukte jeg en ildfast form. Trengte ikke høyrere enn det.

 
Uten tittel (Sjokospaniel - 04.07.2012)

Min morgenfugl er klar for dagen i 7-tia hver dag. Når klokke ringer på hverdagene er det full fest. Halen går som en propell når han hører den faste ringelyden. I helgene våkner han som regel mellom 7 og halv 8 og begynner å trippe rundt på gulvet

 
Uten tittel (Sjokospaniel - 29.06.2012)

Jaktgolden tror jeg vil passet deg helt utmerket! Malle også muligens, men man skal være obs på gemyttet her. Det er nok en del ting en del maller ikke kan være med på på grunn av sin skarphet, og må "passes mer på" enn andre "allroun

 
Uten tittel (Sjokospaniel - 14.06.2012)

Mvjnz:

 

Bergljot:

 

For min del forstår jeg ikke at man tester ut i ringen. Mitt motto er å gjøre treningen vanskligere enn konk, da blir konk som en lek.

 

 

Godt sagt,

 
Uten tittel (Sjokospaniel - 14.06.2012)

Du må gå tilbake i treningen.... tren bare hold apporten og avlever. Baklengskjed øvelsen på nytt... Hun må skjønne at det er avleveringen som er det gøye med øvelsen. Ikke lek med apporten, aldri bruk den som belønning i seg selv. Tyggin

 
Uten tittel (Sjokospaniel - 14.06.2012)

De som virkelig satser på LP starter med eliteøvelser. Her snakker vi ikke om å få championat og ferdig med det, men å delta i både NM, EM og VM. Disse folka lærer inn alt fra starten av slik at de bare kan suse gjennom KL I, II og III... 

J

 
Uten tittel (Sjokospaniel - 14.06.2012)

Jerko:

 

syvendefar:

 

FisærMetan:Det er derfor helt på sin plass at også burbruken innenfor utøvere av hundesport og ikke minst utstilling får en tanke fokus før man lesser dårl
 
Uten tittel (Sjokospaniel - 12.06.2012)

Patuxet:

Mi er ei dvergpinschertispe på snar 5 år. Hun har nettopp bundet seg til en valp som hun leker godt med. Dette er en miniatyrblandingsvalp på 7 mnd. De leker veldig godt sammen, og jeg elsker det fordi mi bruker ikke å leke med andre hunder. Me

 
Uten tittel (Sjokospaniel - 12.06.2012)

Det kommer nok an på situasjonen. Slik jeg ser det er det forskjell på om hunden jokker på sofaputene og når den jokker på en annen hund. F.eks når hannhunden min er i voldosm lek med andre hanner på i unghundfasen så kan det skje at de prøve

 
Uten tittel (Sjokospaniel - 11.06.2012)

pokoli:

Sett på en flytevest så han får litt oppdrift i starten. Kan være det føles mindre skummelt for han om han ikke må jobbe så hardt for å flyte. Som du sier er det viktig at han får triveligst mulig opplevelser.

 
Uten tittel (Sjokospaniel - 11.06.2012)

Pontuss:

Jeg har fått tipset om å bruke flytevest på hunden. Vi har samme problem/utfordring med hunden vår som du og skal prøve ut dette i sommar, tenkte vi. Det skal tydligvis ikke være like skummelt å miste bakkekontakten med

 
Uten tittel (Sjokospaniel - 11.06.2012)

Joda... det har vi prøvd... Går uti ca opp til over knærne. Da er det så dypt at han må svømme. Men han bare står å ser på i vannkanten... heh... Har tenkt tanken på å bare legge på svøm i sommer (når det blir

 
Lære hunden å svømme (Sjokospaniel - 11.06.2012)

Noen som har tips til hvordan en på en bra måte lærer hunden å LIKE å svømme??? Har forsøkt litt, les her: http://idaanettes.blogg.no/1339333386_svmmesjoko.html

 
Uten tittel (Sjokospaniel - 11.06.2012)

Huff! Så forferdelig! Men det er godt at denne dama tar opp saken. Håper hund får saken gjennom!

 
Uten tittel (Sjokospaniel - 09.06.2012)

TS trenger da ikke gå på et kurs over flere uker. Det holder å kontakte en trener eller en adferdsterapeut en gang for å vise deg hvordan du skal trene i hverdagen på de daglige turene for å få hunden til å gå pent og trene kontaktøvels

 
Uten tittel (Sjokospaniel - 07.06.2012)

Jeg er også fersk i utstillingsringen med min cocker, men gar fått noen tips. Båndet skal jo blende mest mulig inn i pelsfargen. Du får kjøpt rød-beige farge på båndet. Så det i alle fall hos hund som hobby. Men en brunlig nyanse går s

 
Uten tittel (Sjokospaniel - 01.06.2012)
Pixie&Bindi:

Sjokospaniel:

Pixie&Bindi: zombiecat: Pixie&Bindi:   Kryss fingrene for oss neste helg da
 
Uten tittel (Sjokospaniel - 01.06.2012)
Pixie&Bindi:

zombiecat:

Pixie&Bindi:   Kryss fingrene for oss neste helg da
 
Uten tittel (Sjokospaniel - 30.05.2012)

Ja! han får sove i senga. Noen ganger vil han det, andre ganger vil han heller sove på gulvet eller i sin hundeseng. Hvis han er i veien flytter jeg han bare. Ingen protester på det... Mange som ikke har hund selv synes det høres på trynet ut å ha hunden i sen

 
Uten tittel (Sjokospaniel - 20.05.2012)

Ja, det er helt forferdelig! For en uflaks... tragisk :-/

 
Uten tittel (Sjokospaniel - 19.05.2012)

Norske starter 09:05, 14:45, 14:55, 17:20. De har røde grilldresser (he he) på :-)

 
Uten tittel (Sjokospaniel - 19.05.2012)

Siste dag for innsending av bilder folkens! Send inn her: http://idaanettes.blogg.no/1336569017_konkurranse_17maihund.html

 
Uten tittel (Sjokospaniel - 19.05.2012)

Du kan se på denne siden.... http://obedience2012.jimdo.com/results-individual-saturday/

Her står oppdateres resultatene fra lørdag. I menyen ser du også resultatene fra fred

 
VM i Lydighet NÅ (Sjokospaniel - 18.05.2012)

VM i lydighet kan følges live! Gå inn på linken i DETTE innlegget for å følge med! Heia Norge! :-)

 
Uten tittel (Sjokospaniel - 17.05.2012)

Dere som tar bilder av hunden deres på 17. mai: send inn til DENNE konkurransen da vel :-)

 
Uten tittel (Sjokospaniel - 15.05.2012)

Takk for bra svar :-) Skal prøve å belønne litt forskjellig. Har også prøvd å legge godbit litt foran han slik at han fokuserer på å få "værsågod" etter litt venting. Det har fungert bra som oftest. Men ja, han ligger

 
Uten tittel (Sjokospaniel - 15.05.2012)

Nemi-XX:

 

Sjokospaniel:

 

Faktisk; her selges Labb og Apetitt også på dyrebutikken Hund som Hobby. Og ja, Labb selger svært bra. Det er nok mange som bruker det :-)

 

 
Uten tittel (Sjokospaniel - 15.05.2012)

Det jeg vet om sheltie er at dette er en rase som kan kreve sin del i form av aktivisering. De trenger nok å få brukt seg og er jo opprinnelig en arbeidshund. Spisshundrasene som nevnes vet jeg ikke så mye om, men de fleste holdes jo som selskapshunder, men gjør det jo og

 
Uten tittel (Sjokospaniel - 15.05.2012)

Ja, det tar kanskje 1 minutt før han begynner. Ja, jeg har prøvd å være forsiktig pg gått tilbake å belønnet at han er stille etter f.eks 20 sekunder, men så er det dette med å dra det ut gradvis som er problemet, etter belønning kan

 
Slutt og mas! (Sjokospaniel - 15.05.2012)

Har hatt en utfording med cockern en stund nå. Det gjelder å be han gå å legge seg i mellom treningsøktene, og bli der, slappe av, vente på tur... Han legger seg, jeg går ifra og skal ta en pause evt. snakke/hjelpe andre. Men så begynner bjeffingen

 
Uten tittel (Sjokospaniel - 15.05.2012)

ninsert:

 

 Appetitt har mer "stæsj", og selges faktisk av en del dyrebutikker og vetrinærer. Så det går vel under betegnelsen dyrebutikkfor det ;-)

 

Faktisk; her

 
Fotokonkurranse! (Sjokospaniel - 14.05.2012)

Jeg arrangerer fotokonkurranse på bloggen min! Sjekk det ut og delta: http://idaanettes.blogg.no/1336569017_konkurranse_17maihund.html

 
Uten tittel (Sjokospaniel - 13.05.2012)

Vela:

Fant ut svaret på facebook: Nedtellingen er til caniscity kommer Trondheim.

se link: http://www.canis.no/blogg/post.php?postid=4570

 
Uten tittel (Sjokospaniel - 13.05.2012)
Vi bare startet å støvsuge. Litt bjeffing når vi kom for nært, men det gikk over. Nå vil han heller leke med støvsugeren... Hvis han ble for masete måtte han gå på et annet rom, eller i buret sitt som sto i stua da. Han skjønner at den i
 
Uten tittel (Sjokospaniel - 07.05.2012)

Kokospaniel:

 

Sjokospaniel:

 

 Jeg skjønner det du sier om elektrisitet, har planer om å investere i en spray eller krem til å legge på pelsen etter dusj som skal forhindre dette, muligens i forbindelse med

 
Uten tittel (Sjokospaniel - 07.05.2012)

Tror det er valgfritt inne i ringen. Ser ikke helt poenget med å ha regler for hverken det ene eller det andre. Det eneste jeg vet er at hvis du mellom øvelsene føler behov for å holde igjen hunden i halsbåndet og geleide den til neste start osv. så er det my

 
Uten tittel (Sjokospaniel - 07.05.2012)

Jeg har brukt både KW (brunshampo) og Tigi. Det du beskriver om Tigi høres merkelig ut. Det må ha vært noe galt med den du fikk, du burde klage. De jeg har brukt har hatt helt normal konsistens. Men jeg synes ikke disse produktene gjør så mye for pelsen... hu

 



Nytt søk

Søk i:
Hele Canis.no  
Hele butikken Produkt-tittel
Forfatter ISBN
 
Biblioteket Oppdrettere
Ekspertpanelet Hundetorget
Diskusjonssidene Hunderaser
Søketekst:
  

Veiledning:

  • Fritekstsøk
  • Du kan bruke ordet AND for å søke etter tekster som inneholder flere bestemte ord. Søketeksten "setter AND jakt" vil altså gi treff på tekster som inneholder både 'setter' og 'jakt'. Videre kan du bruke NOT til å definere ord som ikke skal være med. Søketeksten "setter AND sitt NOT jakt" vil altså finne frem til tekster som inneholder 'setter' og 'sitt', og som ikke inneholder 'jakt'. AND og NOT må stå med store bokstaver, og alle AND´ene må stå foran NOT´ene i søketeksten.
spacer
leftgradient rightgradient

Vil du annonsere her?
 
Hovedsponsor7
 
Hovedsponsor7
 
Hovedsponsor7
 
Hovedsponsor7
 
Hovedsponsor7
 
 
Hovedsponsor7
 
X

Meld deg på Canis sitt gratis nyhetsbrev og få et gavekort på kr. 50,- med en gang!

I nyhetsbrevet holder vi deg oppdatert om nye interessante produkter, kurs/seminarer og andre interessante ting som skjer hos Canis. Mer enn 20000 hundeeiere mottar allerede Canis sitt nyhetsbrev. Bli med du også!

Du får gavekortet tilsendt med en gang du melder deg på.

Email:

Du kan melde deg av nyhetsbrevet når som helst, og vi vil aldri dele din emailadresse med andre.

(OBS: Det er kun et gavekort pr. kunde, så hvis du melder deg av og på nyhetsbrevet vil du ikke få flere gavekort.)